Werpafstand, voeren& lood.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Niels94
    Newbie
    • 26-03-2009
    • 12
    • Esch

    Werpafstand, voeren& lood.

    Ik vis zelf op een aardig mooie vijver, met toch een mooi aantal flinke karpers. Ik vroeg me af op welke afstand van mijn stek ik het beste kan vissen en voeren. Ik hoop een manier van voeren te vinden om een aantal runs per sessie te krijgen, maar kan niet dagen van tevoren voor voeren.

    Ik vroeg me af hoe je het kunt maken, dat een karper het lood verliest als je een lijn breuk hebt, wat uitleg met een paar plaatjes, en genoemde benodigdheden zou ik erg waarderen.

    Ps.Pellets zijn om te voeren, of zijn deze om aan de hair te bevestigen?
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    De materialen van Korda zijn uitermate geschikt voor de veilige karpervisserij ik zal je een link geven waar je veel kunt lezen.

    Korda Developments design and manufacture the world's best carp fishing terminal tackle, luggage and products. We make carp fishing tackle, films and tv shows to help you catch more carp.


    Afstand tussen stek en oever kan niemand iets zinnigs over zeggen omdat wij het water waar je vist niet kennen.
    Geen tijd om te voeren en toch goed vangen is haast een utopie tenzij je stiekem op een voorgevoerde plek gaat zitten maar dat zal je niet in dank worden afgenomen en terecht.

    Pellets zijn om mee te voeren maar ook om mee te vissen afhankelijk van de soort.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • kraak
      mooi weer visser
      • 09-08-2005
      • 307
      • Kampen

      #3
      Een aantal runs per sessie kan je jammer genoeg niet afdwingen Er zijn wel een aantal manieren om instant vissend je kansen iets te vergroten.

      Misschien eens een pva zakje met een aantal gecrushte boilies en voerpallets aan je haak erbij hangen.

      Beste advies wat ik je kan geven, maar waar niet naar gevraagd wordt, is een foampje op je haak prikken om het risico op rommel aan je haak te verkleinen.
      vr.gr. Jeroen

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Een veilig systeem is een systeem met bijv. de safety clip.
        Een duidelijk plaatje en uitleg hiervan is te vinden op de onderstaande link (website van Marcel Pomp)

        Reageer

        • Austin
          Banned
          • 05-12-2008
          • 208
          • veendam

          #5
          Een vrij lopende lood zou helpen denk ik! Ok simple is die wel duur is die zeker niet... Zit geen merk naam op zo de karpers kennen het niet meer!

          Reageer

          • Niels94
            Newbie
            • 26-03-2009
            • 12
            • Esch

            #6
            Ik zal de gegeven suggesties en pagina's eens goed onderzoeken.

            Heeft iemand trouwens nog een tip voor een mooi boek over hoe het vissen op karper werkt?

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Eventjes zonder het schijfje een link waar een heel boek staat wat niet meer in de handel is.

              karpervoer.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, karpervoer.nl has it all. We hope you find what you are searching for!


              Boeken zijn er genoeg over karpervissen.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • hopjesvla
                Met enige kennis...
                • 26-03-2009
                • 353
                • hazerswoude

                #8
                Douwe bedankt voor de site!, staan een hoop nuttige dingen op.

                gr,
                martijn

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎