Brasem vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Vis
    Newbie
    • 03-05-2009
    • 15
    • Amstelveen

    Brasem vangen

    Ik vind het maar raar. Ik heb op elke plek waar ik voorn heb gevangen, geprobeerd te vissen op brasem (na 600 van die rotvisjes wil ik wel wat anders proberen :P). Dit doe ik met de vaste hengel, met als aas maden, mais of brood, en lokvoer, vissend op de bodem. Ik heb nog nooit beet gehad (1 keer, was een voorn...). Weet iemand wat ik fout doe of weet iemand een manier waarmee ik wel brasem kan vangen? Het is me trouwens 1 keer gelukt om met de feederhengel 2 brasems te vangen op de sloterplas, wat wel redelijk ver weg is van mijn huis.
    Alvast bedankt.
    Vis Vist Vissend op Vis
  • asmit
    Newbie
    • 26-04-2009
    • 19
    • zaandam

    #2
    Wat ik doe, is een haakje 12 met veel maden er op en wel de haakpunt vrijhouden. en eerst met een peilloodje de diepte goed peilen , en het aas op of net tegen de bodem aanbieden. Meestal werkt dat.

    Reageer

    • JohanPG
      Komt net kijken
      • 02-08-2008
      • 98
      • Alteveer

      #3
      Ik zit met hetzelfde probleem, Vis.
      Ik vis ook altijd netjes op de bodem, maar zonder resultaat..

      Reageer

      • Vis
        Newbie
        • 03-05-2009
        • 15
        • Amstelveen

        #4
        Ik ben blij dat er iemand is met hetzelfde probleem . Nu maar hopen of iemand een antwoord heeft.
        Vandaag heb ik weer geprobeerd om brasem te vangen met de feederhengel in de sloten dicht in de buurt, maar ook deze keer heb ik niks gevangen.
        Vis Vist Vissend op Vis

        Reageer

        • Retlaw
          TOPvisser
          • 22-01-2008
          • 115
          • Nieuwe Pekela

          #5
          rond deze tijd vang je weinig brasem.
          Nog even geduld en dan komen de platten helemaal los. Probeer het gewoon eens 2 cm los van de bodem. Valt ook altijd brasem op te vangen.
          Jihahaha! Weer een baksteen in het net

          Reageer

          • zev
            Zomaar Een Visser
            • 10-01-2009
            • 86
            • Echt

            #6
            Ik weet niet welk soort lokvoer gebruikt wordt. In het algemeen geldt voor brasem: meer aas gebruiken en minder voer. Lokvoer niet al te grof en bij de eerste keer bevochtigen als het ware te nat maken zodat alle delen in het lokvoer genoeg water krijgen en verzadigd raken. Zolang er nog teveel werking in het voer zit geeft brasem (vaak) niet thuis.

            Reageer

            • hopjesvla
              Met enige kennis...
              • 26-03-2009
              • 353
              • hazerswoude

              #7
              hierboven staan al een paar goede puntjes waar je op kan letten ik wil daar nog een paar dingen aan toevoegen.
              Probeer met niet al te dik draad te vissen gewoon een normaal dobbertje die je ook gebruikt voor het vissen op voorn,
              vroeger toen ik net begon met vissen dacht ik namelijk altijd van: voor grote vis heb je grote spullen nodig en daarom viste ik altijd met een super groote dobber en een veels te grote haak en ving ik helemaal niets meer dus let er op dat je niet te grof gaat vissen want dat werkt gewoon niet goed.
              nog een tip wat ik zelf ook veel doe is na het avond eten het overgebleven eten op 1 plek voeren en soms nog wat extra dingen erbij zoals wat lokvoer/maais/maaien of nog andere dingen. dat voeren elke avond is niet noodzakelijk maar het kan mischien wel helpen wat dan wel kan gebeuren is dat er een vis zoals zeelt of karper op je stek zit en die zijn wel wat lastiger binnen te halen dan brasem maar bij mij in de buurt zit er vooral brasem op mijn voer plekken dus mischien ook wel bij jouw .

              succes met het vissen op brasem!

              gr,
              martijn

              Reageer

              • eitcbv
                Doe wat je goed dunkt!
                • 24-12-2005
                • 192
                • nabij Steenwijk

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Retlaw
                rond deze tijd vang je weinig brasem.
                Nog even geduld en dan komen de platten helemaal los. Probeer het gewoon eens 2 cm los van de bodem. Valt ook altijd brasem op te vangen.
                Rond deze tijd vang je weinig brasem??? Man je zit midden in de paaitijd!!! Ik vang nu niet anders dan alleen maar platten ook met de wedstrijden. Je weet nu immers dat de brasem los is ok je krijgt veelal te maken met lijnzwemmers maar je zult het moeten zoeken in je voer denk ik je hebt het nu over het vissen met de vaste stok ook daar kun je nu platten mee vangen. Ik zoek nu juist wateren op die niet echt diep zijn lekker ondiep dus omdat dat water het snelste is opgewarmt. Ze paaien bij een temperatuur van ca. 10 graden. Ik zou juist kiezen voor de echte werkende rijke voertjes voor de brasems. Ikzelf vis zelf nooit met maiskorrels ik gebruik ze enkel in mijn voer. Maar wat belangrijk is dat je zeer ondiepe watertjes opzoekt nu liefst boezemwateren helemaal mooi

                Hiermee hoop ik dat je erover nadenkt hoe je nu wel brasems kunt vangen.
                Succes!

                Ps.vergeten te melden de vorige 2 sessies gevangen: 35 en 28 brasems en als ze er zijn lekker blijven doorvoeren als je ze hebt niet bang zijn dat je ze overvoert ze hebben juist alle eten nodig omdat ze veel energie verliezen door het paaien je ziet ze ook veelal boven het water uit klappen voor je begint met vissen dan weet je dat het goed zit en komt!
                Fishing is a way of life!!!

                Reageer

                • hopjesvla
                  Met enige kennis...
                  • 26-03-2009
                  • 353
                  • hazerswoude

                  #9
                  eitcbv ik merk ook de laatste 2 weken dat de brasem juist steeds beter gevangen kan worden.
                  ik vis zelf wel met maais zodat ik dan ook kans op karper en zeelt heb maar meestal heb ik vooral brasem op de voerplek
                  de grootste brasem dit jaar is 62 cm dus ik ben al redelijk opweg naar de grote brasems!

                  gr,
                  martijn

                  Reageer

                  • JohanPG
                    Komt net kijken
                    • 02-08-2008
                    • 98
                    • Alteveer

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vis
                    Ik ben blij dat er iemand is met hetzelfde probleem . Nu maar hopen of iemand een antwoord heeft.
                    Vandaag heb ik weer geprobeerd om brasem te vangen met de feederhengel in de sloten dicht in de buurt, maar ook deze keer heb ik niks gevangen.
                    Ik had het gisteren achter in de sloot geprobeerd, ook geen succes..

                    Reageer

                    • JohanPG
                      Komt net kijken
                      • 02-08-2008
                      • 98
                      • Alteveer

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
                      Rond deze tijd vang je weinig brasem??? Man je zit midden in de paaitijd!!! Ik vang nu niet anders dan alleen maar platten ook met de wedstrijden. Je weet nu immers dat de brasem los is ok je krijgt veelal te maken met lijnzwemmers maar je zult het moeten zoeken in je voer denk ik je hebt het nu over het vissen met de vaste stok ook daar kun je nu platten mee vangen. Ik zoek nu juist wateren op die niet echt diep zijn lekker ondiep dus omdat dat water het snelste is opgewarmt. Ze paaien bij een temperatuur van ca. 10 graden. Ik zou juist kiezen voor de echte werkende rijke voertjes voor de brasems. Ikzelf vis zelf nooit met maiskorrels ik gebruik ze enkel in mijn voer. Maar wat belangrijk is dat je zeer ondiepe watertjes opzoekt nu liefst boezemwateren helemaal mooi

                      Hiermee hoop ik dat je erover nadenkt hoe je nu wel brasems kunt vangen.
                      Succes!

                      Ps.vergeten te melden de vorige 2 sessies gevangen: 35 en 28 brasems en als ze er zijn lekker blijven doorvoeren als je ze hebt niet bang zijn dat je ze overvoert ze hebben juist alle eten nodig omdat ze veel energie verliezen door het paaien je ziet ze ook veelal boven het water uit klappen voor je begint met vissen dan weet je dat het goed zit en komt!
                      De sloot hier achter is maar een meter diep ofzo (en dan een halve meter van een een dikke laag zachte modder).
                      Is dit goed water voor Brasem?

                      En wat ik me af vraag, zakken de maden die in het voer zitten niet in de modder weg? Anders heeft het ook geen nut natuurlijk



                      hierboven staan al een paar goede puntjes waar je op kan letten ik wil daar nog een paar dingen aan toevoegen.
                      Probeer met niet al te dik draad te vissen gewoon een normaal dobbertje die je ook gebruikt voor het vissen op voorn,
                      vroeger toen ik net begon met vissen dacht ik namelijk altijd van: voor grote vis heb je grote spullen nodig en daarom viste ik altijd met een super groote dobber en een veels te grote haak en ving ik helemaal niets meer dus let er op dat je niet te grof gaat vissen want dat werkt gewoon niet goed.
                      nog een tip wat ik zelf ook veel doe is na het avond eten het overgebleven eten op 1 plek voeren en soms nog wat extra dingen erbij zoals wat lokvoer/maais/maaien of nog andere dingen. dat voeren elke avond is niet noodzakelijk maar het kan mischien wel helpen wat dan wel kan gebeuren is dat er een vis zoals zeelt of karper op je stek zit en die zijn wel wat lastiger binnen te halen dan brasem maar bij mij in de buurt zit er vooral brasem op mijn voer plekken dus mischien ook wel bij jouw .

                      succes met het vissen op brasem!

                      gr,
                      martijn
                      Avond eten = gewoon aardappels en groenten enzo? Dan ga ik het zeker een keer proberen!
                      Ik gebruik zelf haakje 16 geloof ik.. Is dat klein genoeg?
                      Aangepast door JohanPG; 04-05-2009, 21:32.

                      Reageer

                      • Retlaw
                        TOPvisser
                        • 22-01-2008
                        • 115
                        • Nieuwe Pekela

                        #12
                        hmm vreemd dat jullie nu de brasem goed vangen. Ik ving zo'n 4 week geleden goed brasem, en ineens was t gebeurd. Op meerdere stekken. K zal wel net verkeerd gezeten hebben dan..
                        Jihahaha! Weer een baksteen in het net

                        Reageer

                        • Vis
                          Newbie
                          • 03-05-2009
                          • 15
                          • Amstelveen

                          #13
                          Op deze plekken heb ik geprobeerd op brasem te vissen:

                          (Ik heb eigenlijk zo'n beetje de hele sloot hier afgekamt)


                          (Het zelfde op deze plek)


                          (en als laatste..)
                          Vis Vist Vissend op Vis

                          Reageer

                          • JohanPG
                            Komt net kijken
                            • 02-08-2008
                            • 98
                            • Alteveer

                            #14
                            Ik hier:


                            En hier:

                            Reageer

                            • Dopey
                              Frequent aanwezig
                              • 15-04-2009
                              • 106
                              • Maastricht

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Retlaw
                              hmm vreemd dat jullie nu de brasem goed vangen. Ik ving zo'n 4 week geleden goed brasem, en ineens was t gebeurd. Op meerdere stekken. K zal wel net verkeerd gezeten hebben dan..
                              Vind ik ook erg vreemd. 2 weken geleden met vriend gaan vissen met de vaste hengel, samen 10 grote brasems gevangen (45-55 cm), heel wat beten gehad en een aantal lossers. Afgelopen zondag op exact dezelfde plek gevist, zelfde manier, zelfde voer. 2 zeelten gevangen, 1,5 beet gehad die tot niets uitliep en voor de rest grote stilte op het water.

                              Wel ieder op de karperhengel met een boilie een brasem eruit gehaald en nog 3 kleine runs gehad van brasem die waarschijnlijk de boilie in de bek heeft gehad maar niet de haak.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎