Lood voor peilen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cquad
    Iets met water
    • 18-03-2008
    • 361
    • Buitenpost [FRL]

    Lood voor peilen

    Ik heb gehoord/gelezen dat je een betere registratie krijgt, bij het peilen als je gewoon lood gebruikt in plaats van een korfje.

    Lood is gladder, en bij vast zitten verlies je je korf niet.

    Mijn vraag is, wat voor soort lood word hier meestal voor gebruikt?
    Is er lood wat je kan bevestigen d.m.v. een speld wartel?
    Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    om je hele peillood probleenm op te lossen ,snij een stukje isolatie 'wat gebruikt word bij cv pijp'en wikkel daar een stukje lood van pak hem beed 25 gr om heen niet te het lood moet smaller zijn als het isolatie materiaal ,wat er aan de buitenzijde uit steek daar haak je de haak in en peilen maar, blijkf je peillood ergens achter haken kan je door wat extra druk te zetten de haak zo uit het peillood trekken'het is een methode die geen geld kost ,peilen met een korf is voor mij nieuw, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • 4x14
      Banned
      • 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

      #3
      Dus jij wilt zeggen Janb dat je nooit peilt met de feeder ? Je gooit hem zomaar in en dan maar wachten tot de vis komt ? Volgens mij zoek jij ook gewoon een diepere plek oid met de feeder...

      Ik peil altijd gewoon met een korf, gaat net zo makkelijk. Ja dat een loodje makkelijker glijd is wel waar maar echt zo nauwkeurig als met de stok kan je toch nooit peilen met de feeder.


      Zulk soort loodjes gebruiken ze daarvoor. Wel handig om erbij te hebben als je bijvoorbeeld veel lijners krijgt of geen voer wilt brengen.

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        #4
        4x4

        dat is niet wat Jan zegt.... hij peilt niet met een korf. daarmee zegt hij niet dat hij niet peilt

        (zie tevens pbtje)

        @ jan, interessant stukje, maar ik begrijp het niet helemaal , als je eens een fotootje hebt...
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          als je met een loodje pijlt dan is dat zo supersnel beneden dat je waarschijnlijk de ondiepe plekken niet goed kunt pijlen.

          als je telt tijdens het vallen maakt het niet uit of je 100 of 10 tellen doet het gaat alleen maar om de vergelijking 11 tellen is dieper dan 10 simpel.

          maar als je op een water vist b.v zijkanaal b op de overkant ergens rond de 70 mtr en het is daar ongeveer 2mtr diep.

          dan zul je met een loodje nooit kunnen pijlen of je op een meter of op 2meter zit en dat gaat nou juist wel met een trager vallend voerkorf.

          snappie

          Reageer

          • cquad
            Iets met water
            • 18-03-2008
            • 361
            • Buitenpost [FRL]

            #6
            Ik heb het vandaag geprobeerd met een loodje..
            Vind het totaal niks.. het gaat zoals Spui zegt met een korfje veel beter, kwa tellen.
            Voor het zoeken naar een schone plek, zou een loodje misschien kunnen, maar voor mij gewoon peilen met de korf.
            Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎