Raven en bestelling Shimano Beast MastermMF.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hengeltje
    Veteraan
    • 09-04-2008
    • 96
    • Zuid Holland

    Raven en bestelling Shimano Beast MastermMF.

    Tja.... ik bij Raven een bestelling gedaan voor twee Shimano Beast Masters AXMFDR..... leuke aanbieding met 25% korting.
    Komt de bestelling eindelijk binnen hebben ze twee Shimano Beastmaster AXMMF gestuurd.

    Dus i.p.v. de twee medium feeders heb ik nu twee multi medium feeders (3,35 /3,66 m) twee afstanden opgestuurd gekregen.

    Eigenlijk niet wat ik bedoel, maar het voelt wel soepel aan maar het blijft altijd een compromis in de actie.
    Nu is tie best soepel genoeg en ik vind 3,35 m ook wel bruikbaar, mijn vraag aan de visbroeders is of dit wel de goede keus is om deze te behouden of is het niet aan te bevelen zo'n stok voor twee afstanden in bezit te hebben.
    De bijgeleverde topjes zijn 2-OZ, 3-OZ en 4-OZ..... ik mis de 1-OZ..
    Ik heb Raven een voorstel gedaan om mij kosteloos te voorzien van 2x 1-OZ topjes en dat ik dan deze feeders behoudt.
    Maar dat willen ze niet.

    Gaarne Advies.
    Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    zat er veel prijs verschil tussen die hengels dan?

    topjes passend koop je voor 6 euro bij http://www.db-hengelsport.nl/epages/...n/Feedertopjes



    feeders in 2 lengtes vind ik wel handig ik heb er meerdere,het mooist werken ze wel als er op het tussen deeltje "geen"oog staat.

    Reageer

    • hengeltje
      Veteraan
      • 09-04-2008
      • 96
      • Zuid Holland

      #3
      Hallo,

      Nee tussen de MF en de MMF zit geen prijsverschil ze zijn beide 125 euries.
      En op het stussenstukje zit wel een oog... maar ja kun je ook draaien en overslaan.

      Er gaat nog wel 25% korting vanaf dus zeg maar 94 euries de stuk.

      En topjes heb ik idd ook al eens besteld bij ddb hengelsport maar die zijn een heel stuk dikker dan die van de Beast Master.
      Weet niet of het verstandig is om er dan er zoveel af te schuren

      Ik heb ook een Shimano ALIVIO daar passen die topjes wel perfect op.
      Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        ik had die topjes ook besteld en moest ze zelf op maat maken maar mijn vismaatje heeft ook beastmasters en daar pasten ze zo in hoor dacht ik

        Reageer

        • hengeltje
          Veteraan
          • 09-04-2008
          • 96
          • Zuid Holland

          #5
          Nou ja.... ze passen toch echt niet op die MMF.

          Maar je vindt het type hengel niet verkeerd om te gebruiken begrijp ik.
          Ik moet wel eerlijk bekennen dat de soepelheid van de MMF bijna niets uitmaakt t.o.v. de MF.

          Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            nee de een is een medium en de ander een multi medium die kun je dan ook gewoon korter vissen.

            ik weet niet of ze in werpgewichten nog verschillen,ik denk het haast niet .

            ik denk dat het gewoon dezelfde blank is,met meer mogelijkheden.

            soms is een water voor het mooie te smal voor die langere feeders dan gooi je echt met een heel ander hengeltje hoor zonder tussen deel.

            anders om is het wel prettig als je kort vist en je zou het door wind b.v.je afstand niet meer halen ,moet je kijken hoe makkelijk het dan gaat met dat deeltje ertussen

            Reageer

            • hengeltje
              Veteraan
              • 09-04-2008
              • 96
              • Zuid Holland

              #7
              Dank voor je reactie..... ik wist het even niet meer....
              Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Multi's vind ik ook fijn vissen en het kunnen varieren is wel prettig, zelf heb ik o.a. een muti-heavy.

                Maar dit is typisch Vlemmix/Raven. De verkopers zijn hoofdzakelijk karpervissers en er is vrij weinig expertise van witvissen. Dat is ook terug te vinden in de collectie. Op de karperafdeling hebben ze naast de B-merken, zoals X2 en andere rotzooi ook de A-merken Fox enzo, terwijl de witvissers het hoofdzakelijk met JVS moeten doen, want Rive, Preston, Sensas etc hebben ze maar in beperkte mate.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  nee de een is een medium en de ander een multi medium die kun je dan ook gewoon korter vissen.

                  ik weet niet of ze in werpgewichten nog verschillen,ik denk het haast niet .

                  ik denk dat het gewoon dezelfde blank is,met meer mogelijkheden.

                  soms is een water voor het mooie te smal voor die langere feeders dan gooi je echt met een heel ander hengeltje hoor zonder tussen deel.

                  anders om is het wel prettig als je kort vist en je zou het door wind b.v.je afstand niet meer halen ,moet je kijken hoe makkelijk het dan gaat met dat deeltje ertussen
                  Spui dat is helemaal waar .
                  Ik zit nu nog te wachten op ogen die je open kan klikken zodat je er ook een deel tussen kan zetten lijn er tussen en klik weer dicht .Zonder alles af toe hoeven bouwen .
                  Zal weer te vergezocht zijn .
                  Groetjes
                  Johnny

                  Match
                  Feeder
                  Stok

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    dat oog mis je niet hoor john.

                    echte afstands hengels zullen slechts een oog of 4/5 hebben en je start oog staat dan vrij ver van je molen.

                    die ogen op die tussendelen zijn nutteloos en ze staan te dicht bij,als het niet anders mogelijk was in hengelkeus haalde ik het oog er gewoon af

                    Reageer

                    • lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

                      #11
                      Dus als ik het goed begrijp je zet het deel er tussen en je laat je lijn er langs lopen ?
                      Groetjes
                      Johnny

                      Match
                      Feeder
                      Stok

                      Reageer

                      • Kosmozz
                        Match en Feeder
                        • 25-07-2005
                        • 1959
                        • Hannut

                        #12
                        Kun je niet de juiste hengels krijgen? Wel slordig dat er de verkeerde toppen bijzitten. Ik heb liever geen multihengels. Zo'n tussenstuk is nadelig voor de actie van de hengel (wat mij betreft). Die pensluitingen maken de hengel harder.
                        Carpe Diem

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                          Dus als ik het goed begrijp je zet het deel er tussen en je laat je lijn er langs lopen ?
                          ik weet niet of je het tegen mij had ,maar ik diverse multi's maar die zijn allen zonder oog,maar als hij er op zat snee ik hem eraf dan kun je wisselen tot je een ons weegt.

                          dat is weer zo'n shimano geintje,ik moet wel bekennen dat ik van mijn multi match antaressen de ogen niet afknip

                          Reageer

                          • lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

                            #14
                            ja Martijn ik bedoel jou .
                            Ik heb namelijk een shimano Beast master AX S.T.G multie hengel super compact Idiaal voor op reis .
                            Maar in dat tussenstuk zitten echt wel een paar ogen vandaar mijn idee
                            Groetjes
                            Johnny

                            Match
                            Feeder
                            Stok

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              bij mijn triune b.v heb je een tussenstuk gelijk op de butt van een cm of 50 zonder oog daar hoeft ook niets op.

                              ik kan me de situatie niet voor stellen dat daar zelfs nog meer dan 1 oog op komt

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎