voeren/feederen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • FishM8
    Slijmjurkenjager
    • 04-08-2008
    • 81
    • Gorinchem

    voeren/feederen

    Even een algemeen vraagje.


    Als je op een bepaalde plek niet mag voeren met het vissen met bv een vaste stok mag je dan wel voeren dmv een voerkorfje.Oftewel mag ik dan wel gewoon feederen.

    Sinds 1 Januari mag je nl op de slingelandse plassen niet meer voeren en nachtvissen.
    Ik kan me hier wel eea bij voorstellen want als je ziet hoeveel voer er in gegooid wordt dan is dat soms wel erg overdreven.
    Maar met het feederen voer je maar heel weinig voer bij maar waar valt dit nu onder ==>onder voeren of niet.






    Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel!!

    Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    wat denk je als voeren verboden is dat je dan wel met een korf mag voeren???????????
    Het valt onder voeren, maar voor het juiste antwoord moet je toch echt bij de visrechthebbende zijn, niet hier.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • FishM8
      Slijmjurkenjager
      • 04-08-2008
      • 81
      • Gorinchem

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      wat denk je als voeren verboden is dat je dan wel met een korf mag voeren???????????
      Het valt onder voeren, maar voor het juiste antwoord moet je toch echt bij de visrechthebbende zijn, niet hier.
      Ja ja

      En als ik alleen met maden in een gesloten plastic korfje ga feederen ==> Dit is ook voeren
      Maar waar ligt nu die grens ??

      Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Levend aas, zoals maden brengen valt vrijwel nooit onder voeren, hetzelfde geldt voor pellets, mais, hennep etc.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door FishM8
          Ja ja

          En als ik alleen met maden in een gesloten plastic korfje ga feederen ==> Dit is ook voeren
          Maar waar ligt nu die grens ??
          dat mag wel maar dan moet het korfje wel echt goed dicht zijn hoor,er mag geen maai uitkomen dan.

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Mijne heren als jullie zouden weten hoe de gesprekken met de waterbeheerders gaan zou je raar opkijken.

            Onder voeren wordt verstaan: alles wat wij als vissers in het water brengen en wat de waterkwaliteit KAN schaden/beïnvloeden.
            Dat zal met maden en wormen ver enz. natuurlijk wel meevallen maar de rest zoals mais en andere partikels en pellets staan toch echt ter discussie.

            Lees nu niet dat ik het er mee eens ben maar het is wel een teken dat de waterbeheerder over het algemeen genomen niets begrijpt van het sportvissen.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              Meestal is het zo dat voer dat vrijwel alleen voor het lokken gebruikt wordt verboden is (dus lokvoer) en voer dat ook als aas gebruikt wordt, dus wordt opgegeten wel toegestaan is. Dit is vaak het geval op commerciele watertjes waar alleen los bijschieten toegestaan is. In veel wateren, ook in Denemarken bijv. heb je maximale hoeveelheden dat je mag voeren. Je vangt natuurlijk geen knoop als je totaal niks mag voeren en in dat geval zal dat water alleen aantrekkelijk zijn voor roofvissers.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                Mijne heren als jullie zouden weten hoe de gesprekken met de waterbeheerders gaan zou je raar opkijken.

                Onder voeren wordt verstaan: alles wat wij als vissers in het water brengen en wat de waterkwaliteit KAN schaden/beïnvloeden.
                Dat zal met maden en wormen ver enz. natuurlijk wel meevallen maar de rest zoals mais en andere partikels en pellets staan toch echt ter discussie.

                Lees nu niet dat ik het er mee eens ben maar het is wel een teken dat de waterbeheerder over het algemeen genomen niets begrijpt van het sportvissen.

                ja die karpervissers dumpen er nogal wat in hoor

                Reageer

                • FishM8
                  Slijmjurkenjager
                  • 04-08-2008
                  • 81
                  • Gorinchem

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  ja die karpervissers dumpen er nogal wat in hoor


                  Dus als ik het goed begrijp zijn wij de dupe van de karpervissers die zelfs met voerboten hele ladingen voer dumpen en zo een bank van verzuurd voer aanleggen.
                  Ok OK Laten we de vaste stok vissers ook niet uitvlakken want die gooien er soms ook emmers tegelijk in.

                  Maar als ik een kilootje voer naast me heb staan ben ik wel benieuwd of ik hier een opmerking over krijg.
                  Op de Slingelandse plassen wordt vaak gecontroleerd maar ik moet toegeven dat de lol er zo wel een beetje van af is om daar wee te gaan vissen.
                  Ik hou het denk ik maar weer bij de merwede.

                  Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

                  Reageer

                  • ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

                    #10
                    nee dat begrijp je waarschijnlijk niet goed, letterlijk zou je het zo kunnen interpreteren maar spui kennende doet ie gewoon zijn ding....mensen op de kast proberen te jagen... maar dat is dan weer mijn interpretatie..

                    Als je voert op een plek waar het verboden is, is het terecht dat je hier een opmerking of bekeuring voor krijgt. verboden is verboden. of dat nu 100gram is of een kilo.
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      preston freak je vergeet iets, dat is je niet kwalijk te nemen want jij zit niet in het overleg met de waterbeheerders.
                      Het voeren van vissen staat onder grote druk en kritiek.
                      Los of het nu een karpervisser of een witvisser is.
                      Alles wat de waterkwaliteit KAN beïnvloeden wordt onder de loep genomen in het kader van de KRW en oppervlakte- en zwemwaterkwaliteit
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                        nee dat begrijp je waarschijnlijk niet goed, letterlijk zou je het zo kunnen interpreteren maar spui kennende doet ie gewoon zijn ding....mensen op de kast proberen te jagen... maar dat is dan weer mijn interpretatie..

                        Als je voert op een plek waar het verboden is, is het terecht dat je hier een opmerking of bekeuring voor krijgt. verboden is verboden. of dat nu 100gram is of een kilo.


                        jij heb ook alles door hé

                        Reageer

                        • preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen
                          • 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

                          #13
                          Douwe, een watersysteem kan makkelijk deze voedingsstoffen verwerken bij een normale hoeveelheid vissers die een normale hoeveelheid voer gebruiken. Er zijn genoeg andere factoren die een rol spelen, landbouw en riooloverstorten die fosfaten in het water brengen. Dit wordt allemaal aangepakt en de waterkwaliteit is op de meeste plaatsen de afgelopen jaren steeds beter geworden. Europese wetgeving schiet gewoon te ver door met de doelstellingen van de Europese Kaderrichtlijn. Ik weet er genoeg van want mijn afstudeerproject ging over het nemen van maatregelen, omdat het water aangewezen was als HEN-water (Hoogste Ecologische Niveau). Water van zwemwaterkwaliteit is makkelijk te halen, ook met vissers en nog hogere niveaus zijn alleen te behalen in afgelegen natuurgebieden, ver weg van landbouw enzo. Eerst kreeg de brasem de schuld en nu richten ze zich op de vissers. Ik zie hier een taak van Sportvisserij Nederland.
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Gelukkig weet je dus waar het om gaat, SVN kun je vergeten die doet er wel iets mee maar dan alleen op aanvraag van de visrechthebbende.
                            De waterbeheerder is het haasje in Brussel dat weet je dan ook, en die moet de richtlijn halen en zoals je dan ook weet ligt het voeren door de visser onder vuur want dat beïnvloed de waterkwaliteit.
                            De brasem is nog steeds een punt van discussie, er gaan vele TONNEN brasem uit het watersysteem het is eventjes stopgezet maar het gaat door maak je daarover maar geen zorgen.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #15
                              Ik vind de waterkwaliteit al goed genoeg vergeleken met vroeger. Nederland moet zo nodig weer het braafste jongetje van de Europese klas zijn. Die brasem wordt er vooral uitgehaald om er de Belgische brasemputten mee te vullen of voor andere dingen die beroepsvissers kunnen bedenken. Als de vis geen voer en aas van ons zou eten, dan gaan ze wel op zoek naar watervlooien en andere insecten die voedingsstoffen reduceren, zoals algen en bladafval.
                              Een totaal verbod zou belachelijk zijn, het zou wel een idee zijn om het aantal wedstrijden te beperken. Bij ons heb je wateren waar 3 verenigingen wedstrijden houden. Het is een heel verschil of er voortdurend 30 man voer in zitten te mikken of wanneer er zo nu en dan een recreant zit. Zolang de waterbeheerder meer goede andere wateren aanwijst, zodat de hengeldruk vermindert wordt dan zie ik geen problemen voor de waterkwaliteit.
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎