Lijn beet houden met inwerpen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cquad
    Iets met water
    • 18-03-2008
    • 361
    • Buitenpost [FRL]

    Lijn beet houden met inwerpen

    Aangezien ik mijn werp techniek aan het verfijnen ben, vraag ik mij af, hoe hebben jullie de feeder hengel beet hebben met inwerpen.
    Het gaat mij met name om, hoe jullie de lijn eerst vast houden en loslaten.

    Trekken jullie de lijn naar de bevestingsplaats van de molen ( zoals ik altijd doe) met de wijsvinger.
    Of trekken jullie de lijn gewoon naar de hengel?
    Ik zie verschillende mensen bij wedstrijden het weer anders doen.

    Ik denk zelf als je richting de hengel trekt, dat je meer controle over de worp hebt? Aangezien je dan 2 handen om de hengel heen geklemt hebt.( ik heb het nog niet uitgeprobeerd)

    Wat zijn jullie ervaringen..?
    Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    #2
    ik altijd naar de hengel. nooit over een andere manier nagedacht eigenljik..
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Molen voet tussen ring en FU vinger korte worpen en match wijsvinger op molenspoel, lange worp lijn over ringvinger maar niet op de hengel.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Meestal bij de molenvoet. Het verschilt per visserij, de hengel, grootte van de molen en het werpgewicht, maar het is vooral een kwestie van gevoel. Bij spinvissen kan ik het veel nonchalanter en sneller doen, dan wanneer ik met de feeder grote afstanden moet overbruggen met een zwaardere hengel en grotere molen.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • sangermar
          let's go feeder
          • 09-02-2009
          • 35
          • Veendam

          #5
          Ik houd de lijn vast achter mijn wijsvinger tegen de molenvoet maar het gaat bij mij wel eens mis doordat ik de lijn te laat of te vroeg loslaat. Heb laatst een DVD bekeken van Bob Nudd en speciaal gelet op het moment van ingooien. Hij had zijn wijsvinger op de molenrand en gooide ongeveer 35 meter in en het ging allemaal zeer soepel en makkelijk. Ik denk dat als hij verder en zwaarder wilt gooien hij het op die manier niet voor elkaar krijgt omdat de lijn dan tussen de molenrand en je vinger glijd.. Eigenlijk is het een kwestie van veel oefenen zodat je op een gegeven moment er voldoende feeling voor krijgt en de lijn tijdens de worp op tijd loslaat.

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            vinger op de spoelrand,altijd kort ver feeder match maakt niks uit.

            is maar net wat je gewend bent hoor,kan het ook met de draad los op de vinger en ook tegen de kurk aangetrokken

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Je kan het op diverse manieren doen ,het is maar wat je gewent ben .Als je een bepaalde manier gewent bent valt het niet mee om even een andere manier aan te leren
              Als je kans ziet om iedere worp op een afstand van 60 a 70 mtr tegen de klip en op het markerings punt ,boom paal of maak niet uit wat te gooien is dat prima ,en hoe dat je dat doet maakt dan toch niet uit .
              Precies gooien daar gaat het om ,en niet als je een afzwaaier van een meter of twee hebt, denken voor uit maar laat maar liggen .nee opnieuw
              Zuiver en precies gooien maken het verschil tussen wel en niet vangen.
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • cquad
                Iets met water
                • 18-03-2008
                • 361
                • Buitenpost [FRL]

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door janb
                Zuiver en precies gooien maken het verschil tussen wel en niet vangen.
                Daar ben ik het helemaal mee eens, maar helaas heb ik sommige vis sessie's dat ik lekker aan het gooien ben, en sommige dat ik echt aan het kl*t*n ben.
                2 weken geleden lekker zitten gooien op 60m, vorige week in een nacht sessie op 35 meter de eerste uren gewoon aan het prutsen geweest.
                Problemen als net niet de lijnclip halen, afzwijers naar rechts/links. En dat bij windstil weer, en op een afstand waar ik normaal gesproken geen moeite mee heb.

                Ik ben gisteravond even wezen werpen op een veldje, 40m werpen ging prima, maar een paar afzwaaiers. Het naar de kurk toe trekken is even wennen. Maar ik heb wel het idee dat je meer controle over de hele hengel hebt met inwerpen....
                Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

                Reageer

                • sangermar
                  let's go feeder
                  • 09-02-2009
                  • 35
                  • Veendam

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  vinger op de spoelrand,altijd kort ver feeder match maakt niks uit.

                  is maar net wat je gewend bent hoor,kan het ook met de draad los op de vinger en ook tegen de kurk aangetrokken

                  Vinger op de spoelrand; laat je je vinger dan op een gegeven moment tijdens het inwerpen los van de spoelrand of "glijdt"de lijn tussen de spoelrand en je vinger door of zet je minder kracht op de spoelrand met je vinger maar houd je wel contact met de spoelrand.

                  groeten,

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #10
                    Ik heb korte vingers en haal de spoelrand niet zeker met nat weer ,kan ik de lijn onvoldoende vast houden ,dus gewoon tegen de hengel aantrekken ,ik heb er geen problemen mee.
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    • spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door sangermar
                      Vinger op de spoelrand; laat je je vinger dan op een gegeven moment tijdens het inwerpen los van de spoelrand of "glijdt"de lijn tussen de spoelrand en je vinger door of zet je minder kracht op de spoelrand met je vinger maar houd je wel contact met de spoelrand.

                      groeten,
                      het is allemaal eender,je klemt hem gewoon af en laat hem op het juiste moment schieten.

                      Reageer

                      • cquad
                        Iets met water
                        • 18-03-2008
                        • 361
                        • Buitenpost [FRL]

                        #12
                        Ik ben er achter, waarom ik toch veel afzwaaiers heb.

                        Ik hou de hengel te hoog boven mijn hoofd. Ik houd hem nu wat lager, zodat ik de onderkant van m'n hengel naar m'n onderbuik toe trek. Gaat stukken beter nu...

                        Waar een dvd van bob nudd alwel niet goed voor is :P
                        Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

                        Reageer

                        • kakkerlak
                          Komt net kijken
                          • 18-08-2007
                          • 71
                          • Wijchen

                          #13
                          Ik flikker de hengel en al op de voerplek

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Dat is een antwoord waar iedereen op zat te wachten, geweldig wat een humor.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • hengeltje
                              Veteraan
                              • 09-04-2008
                              • 96
                              • Zuid Holland

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door cquad
                              Ik ben er achter, waarom ik toch veel afzwaaiers heb.

                              Ik hou de hengel te hoog boven mijn hoofd. Ik houd hem nu wat lager, zodat ik de onderkant van m'n hengel naar m'n onderbuik toe trek. Gaat stukken beter nu...

                              Waar een dvd van bob nudd alwel niet goed voor is :P
                              Dat is een goeie, ik doe erg mijn best maar heb ook er veel afzwaaiers.
                              Als ik jouw verhaal lees komt mij dat bekend voor.
                              Ik denk dat ik ook de hengel te hoog houdt, ik ga het vrijdag gelijk uitproberen.
                              Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎