browning silicium 1100

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Quido
    pink floyd
    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    browning silicium 1100

    heb vandaag een browning silicium van 11 meter gekocht, wou eerst een cresta s 10. maar nadat ik ze beide in mijn handen had gehad heb ik gekozen voor de browning,deze was een stuk strakker, hij is wat overjarig maar kreeg een flinke korting, waar naar hij net zo duur was als de cresta. 5 delige topset en een powerkit erbij. weet iemand wat van deze hengel, goede of slechte ervaringen?
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955
  • Quido
    pink floyd
    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    #2
    nou? nou?
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

    Reageer

    • fpulles
      omgeturnd
      • 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

      #3
      Blijkbaar is ie onbekend Quido. Maar wat ik van browning weet (van vroeger) is dat het goed materiaal is.

      Een maat van me heeft, en vist met een AX uit 1987!!!. Destijds een klassebak van een hengel. Kostte destijds (enkel de hengel; een pack bestond nog niet) fl.2.500.

      Maar dat is bijzaak, ik hoop dat je er veel en lang plezier van mag hebben. En veel vis natuurlijk. Hopelijk vis je er die Belgen volgend jaar mee aan gruzelementen. Je hebt nog een vol jaar om te oefenen, dus dan ken je die stok door en door...


      Grjus

      Frank
      oude hond kan ook trucjes leren

      Reageer

      • Quido
        pink floyd
        • 30-10-2007
        • 1509
        • Winschoten

        #4
        ja oke, bedankt voor je reactie, dat zou wat zijn, die belgen verslaan. op eigen bodem moet dat toch lukken. we zullen zien... ik heb er elastiek in laten zetten, dat zal wel even wennen zijn, was er nooit zo,n voorstander van. het zal me benieuwen hoe dat vist...
        groeten quido


        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #5
          Over een paar weekjes ben ik 2 weekenden in scheemda ja Onder een bak koffie vraag je maar raak en zal ik proberen 1 of ander uit te leggen zeker cuppen is toch een iets wat je moet oefenen Maar als jij tervreden bent is het belangrijkst.En het merk is niks mis mee het draait al jaren mee dus niks mis mee
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • Quido
            pink floyd
            • 30-10-2007
            • 1509
            • Winschoten

            #6
            oke, de koffie staat klaar johnny.
            groeten quido


            http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

            Reageer

            • reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3497
              • Asten

              #7
              Blijkbaar is ie onbekend Quido. Maar wat ik van browning weet (van vroeger) is dat het goed materiaal is.

              Een maat van me heeft, en vist met een AX uit 1987!!!. Destijds een klassebak van een hengel. Kostte destijds (enkel de hengel; een pack bestond nog niet) fl.2.500.
              Frank,
              Die Brownings van toen kwamen volgens mij uit de stal van Shimano.
              IK heb uit diezelfde periode nog een Shimano X-line Twinpower XX 1100.
              Is ook niet kapot te krijgen en superstrak.
              Groeten

              Frank

              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

              Reageer

              • fpulles
                omgeturnd
                • 15-02-2008
                • 1260
                • Eindhoven

                #8
                Ja. klopt Frank. Enkel de bussen om de paar jaar weer eens opdikken en klaar is kees. Doorvissen.

                Gr.
                oude hond kan ook trucjes leren

                Reageer

                • fpulles
                  omgeturnd
                  • 15-02-2008
                  • 1260
                  • Eindhoven

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Quido
                  ja oke, bedankt voor je reactie, dat zou wat zijn, die belgen verslaan. op eigen bodem moet dat toch lukken. we zullen zien... ik heb er elastiek in laten zetten, dat zal wel even wennen zijn, was er nooit zo,n voorstander van. het zal me benieuwen hoe dat vist...
                  Wordt erg wennen Quido. Ik heb voor m'n crestatje s12 / 9,5 m ook een topsetje bij gekocht voor de stiek. Ik verspeelde bij onze clubwedstrijdjes toch te veel vis naar m'n zin. Heb er nu 3x mee gevist, maar het kan me niet bekoren. Ik zet wel door en blijf er voorlopig enige tijd mee oefenen, ook tegen m'n zin.

                  Dan kan ik na enkele maanden vergelijkingen maken en weet ik of het idd. meer vis oplevert zoals zovelen beweren. Ik moet, en wil dat zelf ondervinden. Moet nog uitdokteren wat de juiste stiekdikte en lengte moet zijn voor een bepaalde hengel en lijndikte. Ga om te beginnen maar eens wat neuzen op het forum. Zal vast wel genoeg over te vinden zijn.

                  En wat Johny zegt over het cuppen ben ik het helemaal mee eens. Cuppen levert meer vis op. Daar heb ik regelmatig op geoefend. Vooral de techniek. Als je die beheerst, kom de snelheid vanzelf.


                  Grjus

                  Frank
                  oude hond kan ook trucjes leren

                  Reageer

                  • Quido
                    pink floyd
                    • 30-10-2007
                    • 1509
                    • Winschoten

                    #10
                    ga het morgen dus proberen, vissen met stiek in de top. cuppen wacht ik nog wel even mee, heb het bij mijn oude hengel al wel gedaan, maar dat was nog geen succes, halverwege bakje leeg enz...
                    groeten quido


                    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                    Reageer

                    • Quido
                      pink floyd
                      • 30-10-2007
                      • 1509
                      • Winschoten

                      #11
                      nou, ik heb ermee gevist,viel me honderd procent mee,
                      had 7 mooie brasems en de stiek kwam er mooi uit. alleen geen bonkende hengel meer in mijn handen. het dempt gewoon geweldig. je kan wel wat meer trekken aan de vis. het hoeft niet meer zo voorzichtig als voorheen.
                      groeten quido


                      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                      Reageer

                      • sparklingman
                        Pebo's best friend
                        • 17-03-2006
                        • 4921
                        • Baasrode

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Quido
                        ja oke, bedankt voor je reactie, dat zou wat zijn, die belgen verslaan. op eigen bodem moet dat toch lukken. we zullen zien... ik heb er elastiek in laten zetten, dat zal wel even wennen zijn, was er nooit zo,n voorstander van. het zal me benieuwen hoe dat vist...


                        Blijven dromen jongens en vooral blijven oefenen.
                        Op eigen bodem verslaan.........jaja...da gaan we volgend jaar doen in jullie eigenste Holland.
                        Sir Sparklingman,
                        1 juli 2017: De hollanders zaten er voor spek en bonen bij in Booischot.

                        30 juni 2018: Euh... de hollanders zaten er opnieuw voor spek en bonen bij.
                        6 juli 2019: Ze hebben de laatste jaren al veel spek en bonen gefret. Nu ook in Beerse.
                        2020: We slaan een jaartje over zodat we veel spek en bonen kunnen aanleggen.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎