Voeren op roofvis ?!?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • marcovanwijk
    Newbie
    • 10-06-2009
    • 27
    • Wormerveer

    Voeren op roofvis ?!?

    Hey hallo,

    Ik weleens gelezen dat je kan voeren op roofvis en dan voornamelijk snoek. Mijn vraag is de volgende: Ik ga vissen op een water waar snoekbaars, baars en paling zwemt. Kan ik daar ook op voeren met stukjes vis??
    En hoelang moet je dan voeren voordat je gaat vissen? Hoop snel een antwoord te krijgen want ik wil eigelijk moergen middag proberen om wat te vangen samen met mijn zoontje.
    En dan nog 1 vraag ik ga met een dode voorn vissen hoe groot mag deze maximaal zijn??
    Don't be a BLANKER
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #2
    Het voorvoeren van roofvis doe je langere tijd van tevoren, bijv. al een week vooraf om de 2 dagen ofzo wat stukken voeren. Wat je wel kunt doen als je morgen gaat vissen is met lokvoer aan de gang gaan. Als je witvis lokt dan is de kans vrij groot dat dit ook rovers aantrekt. Voor snoekbaars zou ik met de aasvis zeker niet groter gaan dan 15 cm, maar een reepje vis werkt ook wel.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      PF ik zou wel met groter aas gaan vissen zeker als je de grote dames wilt hebben.
      Zeker als het water kouder is.
      Voorvoeren kan zeker maar dan moet je statisch gaan vissen, hengels op een rodpod en achterover leunen.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • kraak
        mooi weer visser
        • 09-08-2005
        • 307
        • Kampen

        #4
        Ik voer alleen voor als het kouder is en ik idd statisch op snoek vis. en dan zijn de aasvissen zeker weten groter als 15 cm.
        vr.gr. Jeroen

        Reageer

        • marcovanwijk
          Newbie
          • 10-06-2009
          • 27
          • Wormerveer

          #5
          Het probleem is alleen dat ik in dit water vanaf een woonark vis en dit is op 10 meter uit de kant. Ik heb voorheen in dit water polsdikke aal op wormen gevangen en dikke baarzen van rond de 40 tot 45 cm. Maar snoekbaars heb ik er nog noooit gevangen en wil dit nu weleens een keer proberen. Het gaat om het buiten ij in amsterdam net buiten de oranje sluizen naast de zeeburgertunnel richting durgerdam. ik ga dan sowieso stukjes vis voeren om de baars en paling te lokken en dit hou ik wel een week vol om te proberen de snoekbaars te lokken!!!
          Don't be a BLANKER

          Reageer

          • kraak
            mooi weer visser
            • 09-08-2005
            • 307
            • Kampen

            #6
            er zou daar toch voldoende snoekbaars moeten zwemmen.. al eens een shadje over de bodem laten stuiteren?
            vr.gr. Jeroen

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              Douwe, kraak, dat weet ik allemaal wel. Maar dat is nu allemaal niet aan de orde, omdat hij morgen wil gaan (hartje zomer, dus niet komende winter) en op snoekbaars, baars en paling dus geen snoek waar je groter aas voor kunt gebruiken.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • kraak
                mooi weer visser
                • 09-08-2005
                • 307
                • Kampen

                #8
                dan breng ik het anders, ik zou zowiezo in de zomer niet voorvoeren. Er is momenteel zat kleine aasvis waar ze zich tegoed aan kunnen doen
                vr.gr. Jeroen

                Reageer

                • marcovanwijk
                  Newbie
                  • 10-06-2009
                  • 27
                  • Wormerveer

                  #9
                  Ja dat snap ik maar is het niet makkelijker voor de roofvis om een dode vis te eten in plaats van te moeten jagen op snelle jonge visjes en zo energie te verspillen???
                  Don't be a BLANKER

                  Reageer

                  • preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen
                    • 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

                    #10
                    Dus moet je ook klein aas inzetten. In de winter is roofvis veel zuiniger met zijn energie en wil ie liever groot aas waar die lange tijd mee vooruit kan. Als je een week lang een voerplaats voor witvis maakt met lokvoer dus, dan kan het niet anders dan dat er ook roofvis op af komt. Maar echt dood aas voeren lijkt me in deze tijd weinig zinvol.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                    Reageer

                    • marcovanwijk
                      Newbie
                      • 10-06-2009
                      • 27
                      • Wormerveer

                      #11
                      duidelijk preston
                      Don't be a BLANKER

                      Reageer

                      • Burdie
                        Newbie
                        • 20-04-2007
                        • 17
                        • Zeist

                        #12
                        Gewoon korfje erbij aanhangen/
                        Lokt wit/aasvis, rover komt aasvis vlucht, en daar ligt jou dode aasvis.
                        Terwijl je lekker in het zonnetje zit.
                        Maar toch liever in de winter hoor, in de zomer vang ik dan de witte wel.
                        Grtz Burdie

                        Reageer

                        • Burrel
                          Roofvisser
                          • 06-05-2008
                          • 22
                          • Velserbroek

                          #13
                          Je kan het het zelfde aanpakken als een karper voerstek, maar dan natuurlijk met aasvis
                          het beste is zeevis zoals sardine haring of makreel, deze vissen hebben een sterke geur en zijn een vette vissoort. tevens zorgt vet er ook voor dat smaak enzo versterkt wordt (net als bij je eigen eten)
                          In de winter kan gerust met een halve of zelfs hele makreel op grote snoek vissen.

                          Reageer

                          • toto
                            Newbie
                            • 02-05-2009
                            • 36
                            • Oss

                            #14
                            Is dat te doen op stromende water?

                            ik woon zelf in Oss en hoewel ik zelf tot nu toe nog geen snoekbar gevangen, ik hoor dat Maas goede snoekbaarswater is. Allen overal op de Maas waar ik gewest ben zie ik flinke stroming. Ik ben benieuwd hoe kan ik zo een water snoekbars voeren.

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎