forelvissen in de ardennen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • awt
    Newbie
    • 27-07-2009
    • 2
    • middelharnis

    forelvissen in de ardennen

    beste hengelaars ik ga op vakantie in de ardennen ik wil op forel gaan vissen hebben juliie nog wat tips voor mij ik zit vlak bij een klein stuwmeer van 100 bij 300 meter achter de stuw gaat de beek weer veder
    ik wil in de stuuw gaan vissen en ook in de beek wat voor aas is het best in de stuw
    een op welke manier kan je het best vissen (ik doe niet aan vliegvissen)
  • firesma
    Met enige kennis...
    • 25-04-2005
    • 325
    • Aan het water

    #2
    Hoi, waarmee je moet vissen kan ik je niet vertellen maar ik wil je wel een tip meegeven.
    Het vissen in of nabij een stuw is meestal verboden en de politie daar staat er om bekend Hollanders graag een bekeuring te geven. Informeer dus goed of je er wel mag vissen. Een bekeuring is zonde van je vakantiebudget.

    Voor wat info over de visserij in de Ardennen moet je even op de volgende website kijken (hier kan je ook meteen de vergunning bestellen).



    Succes met de vangsten.

    Reageer

    • awt
      Newbie
      • 27-07-2009
      • 2
      • middelharnis

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door firesma
      Hoi, waarmee je moet vissen kan ik je niet vertellen maar ik wil je wel een tip meegeven.
      Het vissen in of nabij een stuw is meestal verboden en de politie daar staat er om bekend Hollanders graag een bekeuring te geven. Informeer dus goed of je er wel mag vissen. Een bekeuring is zonde van je vakantiebudget.

      Voor wat info over de visserij in de Ardennen moet je even op de volgende website kijken (hier kan je ook meteen de vergunning bestellen).



      Succes met de vangsten.
      dank je voor de tip ik heb een verguning besteld
      je mag inderdaad niet vlakbij de stuw vissen
      op ongeveer 50 meter er van af wel

      Reageer

      • Joey
        Witvisser en Roofvisser
        • 16-05-2006
        • 122
        • Breda

        #4
        Ik zou kleine spinnertjes, twistertjes en hele kleine plugjes gebruiken.
        www.beekvissers.web-log.nl

        Reageer

        • flor
          Frequent aanwezig
          • 25-11-2006
          • 203
          • hoboken

          #5
          Als U op de openbare gedeelten van een rivier vist dan kun je de forellen wel vergeten. Op 25 jaar Ardennen misschien 3 forellen gevangen. Daar de openbare gedeelten meestal tot de barbeelzone behoren.
          De bovenlopen die cyprinide zijn hebben wel een forel en vlagzalm bestand maar zijn van clubs die forel uitzetten en eisen een extra vergunning.Vergunning goed lezen wat mag en niet mag. Sommigen hebben een no kill zone zoals bij de stuw van Nisseramont.

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door flor
            Op 25 jaar Ardennen misschien 3 forellen gevangen. Daar de openbare gedeelten meestal tot de barbeelzone behoren.
            Ik heb een paar jaar geleden op 30 minuten vissen 1 wilde beekforel van een cm of 30 gevangen in het riviertje de Ourthe (Oriëntale) met een kleine spinner. Daarna nooit meer geprobeerd en helaas ook nooit meer op vakantie geweest in die regionen. Vergunningen deed ik toen nog niet aan dus dat was makkelijk maar het is natuurlijk aan te raden om even te checken welke papieren je nodig hebt.

            MVG, Pieter

            Reageer

            • flor
              Frequent aanwezig
              • 25-11-2006
              • 203
              • hoboken

              #7
              De Ourthe Oriental is wel een bovenloop en hoort tot de forelzone waar een vergunning van het Waals gewest hoeft.plus een vergunning van de hengelclub van dat gedeelte
              Als de garde peche u betrapt ben je buiten een forse boete al uw hengelgerief kwijt.

              Reageer

              • flor
                Frequent aanwezig
                • 25-11-2006
                • 203
                • hoboken

                #8
                Reeds meerdere malenvinden we op dit forum vragen over de Ardennen.
                Veel vissers plannen hun vakantie in de Ardennen in de hoop op forel of barbeel te gaan hengelen.
                De Ardennen met zijn prachtige natuur lokt jaarlijks honderde hengelaars; maar velen keren teleurgesteld naar huis omdat ze op het verkeerde gedeelte zaten voor hun hobby.
                De Ardeense wateren zijn onder te verdelen in twee visbezettings gebieden. De barbeelzone en de cyprinide waterloop.
                De barbeelzone is dieper, traagstromender en breder. Het is meestal het openbaar viswater. De bezetting is witvis.
                Barbeel,kopvoorn,sneep en snoek.
                Het cyprinide gedeelte is ondiep tot 1m en snelstromend. Meestal smal.Het is de bovenloop
                Hier zit de forel en vlagzalm. Het water is in privé handen. Meestal een visvereniging. Zij zetten forel uit.
                Er is hier steeds een extra vergunning nodig voor een bepaalde zone.

                Voor hengelaars bestaat er een visgids ( of hij nog in de winkel nieuw ligt weet ik niet)
                Hengelsportgids van de ArdennenVan Balzat
                Het beschrijft de waterlopen km na km. Hun bezetting en favoriet aas of vlieg per seizoen.Een echte aanrader.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎