method of pellets feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eagle
    Piscem natere doces
    • 13-07-2009
    • 165
    • leiden

    method of pellets feeder

    ik gebruik tot nu toe altijd de method feeder van preston
    dit werk goed
    sinds kort heb ik ook de pellet feeders van preston samen met een korte onderlijn vind ik deze zelfs iets beter werken

    ik heb nog niet meegemaakt dat de onderlijn vast zit in de feeder wat ik met de method wel af en toe had
    en ook het vuil aan de haak is nu minder
    vermoedelijk doordat de feeder een andere werveling achter de feeder heeft waardoor het vuil er over heen gaat

    tevens is het zo met de method feeder (zeker wanneer je de quick release method mould) gebruikt je voer presies goed moet zijn anders komt het niet meer uit de vorm

    bij langere vis sessie's moet je dus nog al eens wat vocht toevoegen om het weer goed te krijgen
    de pellet feeders hebben hier geen last van

    al met al ben ik dus zeer tevreden over de pellet feeders en vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn
    Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
    met vriendelijke groet arjan
  • Fisherman's Friend
    Frequent aanwezig
    • 15-07-2007
    • 100
    • Numansdorp

    #2
    Ik heb de preston pelletfeeders 1keer gebruikt op een commercial.
    Ze werken opzich best goed liep alleen soms tegen 1 probleem aan dat tijdens de worp de pellets eruit vlogen terwijl ze wel goed bevochtigd waren..

    Reageer

    • renssss
      Komt net kijken
      • 31-08-2009
      • 97
      • Arnhem

      #3
      zou ik mogen vragen wat een methond feeder is

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        Rens,

        Het heet de method feeder. Zelf ben ik niet zo'n feeder liefhebber, maar stiekem kijk ik wel een naar filmpjes op YouTube. Er staan best interssante dingen bij. Ze zijn meestal wel in het Engels. Moet je ook eens proberen, dan word de method een stuk duidelijker.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • renssss
          Komt net kijken
          • 31-08-2009
          • 97
          • Arnhem

          #5
          Zeer spectaculair zeg erg mooi hoe snel je vist vangt zeg.
          Bedank voor de info Pebo

          Reageer

          • eagle
            Piscem natere doces
            • 13-07-2009
            • 165
            • leiden

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door renssss
            Zeer spectaculair zeg erg mooi hoe snel je vist vangt zeg.
            Bedank voor de info Pebo
            persoonlijk zal je mij niet horen zeggen dat ik sneller vis vang dan met een andere manier
            denk dat ik zelfs iets minder snel ben dan mijn vis maten met de gewonen feeder

            aan het einde van de sessie hebben zij ook meestal meer vis dan dat ik heb

            maar in gewicht ga ik ver over ze heen
            op een dag na dan toen ving ik een brasem van 12 cm op een 10mm boilie
            en daarna nog 10 onder de 25 cm

            wat hebben we gelachen
            Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
            met vriendelijke groet arjan

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              Volgens mij zijn de verschillen klein. Bij een methodfeeder is het zo dat wanneer de pellets goed bereidt en gekneedt zijn het zaakje vrijwel direct explodeert met daar in je haakaas verborgen. Bij een pellet feeder komt het er iets langzamer uit, maar omdat je met korte onderlijnen vist kun je niet echt een rukje geven, omdat je dan met je haakaas buiten de voerplek ligt, zoals je bij gewoon feederen wel kunt doen door de langere onderlijnen. Pellets kunnen inderdaad eerder uit een pellet feeder vliegen, dus het afdichten is lastiger. Bij een goede afdichting kun je er wel dieper mee vissen en je kunt er ook anders aas, zoals particles, casters etc bij doen, zoals in een gewone korf.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎