Snoekbaarzen??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • toto
    Newbie
    • 02-05-2009
    • 36
    • Oss

    Snoekbaarzen??

    Ik heb geprobeerd een snoekbars te vangen maar tot nu toe nog zonder succes. Ik ben een beginnende visser betreft snoekbars en het is geen wonder dat ik snel een resultat krijg, alleen tot nu toe heb ik zelfs geen beet gehad. Het lijkt duidelijk dat ik iets miss doe, maar wat??? Waaraan zou het kunnen liggen? Afgelopen 2 - 2.5 weken heb ik 5 keer geprobeerd; een keertje in de ochtend tussen 6:30 en 11:00 en 4 keer avonds vanaf 8:30 tot 11:30. Qua stek, heb ik aan de Maas in de buurt van Lith (aan de Maas tegenover de Lithse Ham) gevist; voor zover ik hoorde Maas lijkt een goede snoekbars stek te zijn. Verder gebruikte ik dode visjes (spiering en voorntjes) en een keer ook met een kunstaas geprobeerd. Wat mij ook verbast dat ik tot nu toe ook geen andere vissers in de buurt gezien; maar dat kan ook toeval zijn, toch? Of is het misschien net geen goede stek?
  • Struiner
    Newbie
    • 01-08-2009
    • 36
    • Huissen

    #2
    Kunstaas heb ik wel ervaring mee. Shads doen t meestal goed, rood-gele in mijin geval. Ik gebruik zelf een kleine spinhengel met daarop gevlochten lijn en een stalen onderlijn, voor t geval er toch een snoek op duikt...

    Binnenvissen: vrij vlot, met kleine schokjes. Gewoon t water uitkammen als het ware, en dan telkens een stukje opschuiven.

    Ik heb ze op die maneir wel in de Rijn gevangen, bij 't Drielse veer in de buurt. Daar staat waarschijnlijk minder stroom dan in de Maas, dus ik zou wel op t gewicht van je kunstaas letten (niet te licht).

    Succes !

    Jan

    Reageer

    • rovertje
      Maas & Waaler
      • 18-06-2008
      • 293
      • 2e Krib

      #3
      Op de maas moet je de stekken weten.
      Anders is het daar onbegonnen werk.
      Dit is al zo vanuit de boot laat staan vanaf de kant gaan staan werpen.

      Je moet de bodemstructuur weten, opstakels, de stroming moet goed zijn op de maas enz enz enz.
      Ik denk dat je eerst beter lekker in kleinere watertjes op de snoek kan gaan.
      Of van de we******en evt op snoekbaars.

      Grt, Jurgen

      Reageer

      • toto
        Newbie
        • 02-05-2009
        • 36
        • Oss

        #4
        Bedankt voor jullie berichten!

        Ik heb eigenlijk geen ervaring met de kunstaas. Maar ik heb wel even met deze kunstaas https://www.tackleuk.co.uk/storm-wil...ck-p-1766.html geprobeerd. Langs de plek waar ik met de doodvisje aan het vissen was, heb ik 15-18 keer ingegooid. Uiteindelijk ben ik ook die shad kwijt geraakt en ermee gestopt. Hoe veer en hoe moet ik hem eigenlijk gooien? Ik ben even langs de kant en ook in naar het midden toe meter of 20 ingegooid. Verder lukte mij niet.

        Waar ik oorspronkelijk vandaan kom kommen de roofvissen(behalve meerval) niet zo vaak voor, vandaar heb ik eigenlijk weinig ervaring ermee. Eerlijk gezegd, heb ik tot nu toe nog nooit snoek en snoekbars gevangen… Op de meerval vissen doen wij altijd met dode visje, dode kikker, stukje vlees of dode vogeltje op een werp hengel. Het best is dode visje, vooral als hij beetje stinkt.

        Ik denk dat ik beteer eerst met de dood visje kan proberen, dat lijkt mij wat makkelijker.

        Jurgen,

        Zou je mij a.u.b. enkele plekken voor de snoekbaars in de buurt van Oss kunnen wijzen?

        Reageer

        • rovertje
          Maas & Waaler
          • 18-06-2008
          • 293
          • 2e Krib

          #5
          Sorry Toto maar ik ga de plekken die we al jaren aan het zoeken zijn geweest niet te grabbel gooien.
          Ik ben een sport visser en gooi alles terug net als me maat.
          Maar de meeste nemen ze mee, dus die ik terug zet kan ik weer eens vangen.

          Ik weet echt wel leuke plekken, maar ik geef ze niet prijs.
          Zoekt en gij zult vinden.

          Reageer

          • Timbrado
            Komt net kijken
            • 02-08-2009
            • 66
            • Gelderland

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Struiner
            Kunstaas heb ik wel ervaring mee. Shads doen t meestal goed, rood-gele in mijin geval. Ik gebruik zelf een kleine spinhengel met daarop gevlochten lijn en een stalen onderlijn, voor t geval er toch een snoek op duikt...

            Binnenvissen: vrij vlot, met kleine schokjes. Gewoon t water uitkammen als het ware, en dan telkens een stukje opschuiven.

            Ik heb ze op die maneir wel in de Rijn gevangen, bij 't Drielse veer in de buurt. Daar staat waarschijnlijk minder stroom dan in de Maas, dus ik zou wel op t gewicht van je kunstaas letten (niet te licht).

            Succes !

            Jan
            Hallo Jan.

            Begrijp ik hieruit dat je op snoekbaars niet perse met een onderlijntje hoeft te vissen.??

            Groeten Raymond

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Pas op met vissen met kikkers en vogels al dan niet dood.
              Je bent zwaar in overtreding en je kunt een heel dikke boete krijgen.
              Vlees
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • nanoe
                Frequent aanwezig
                • 07-08-2007
                • 192
                • Amsterdam/Gorinchem.

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Timbrado
                Hallo Jan.

                Begrijp ik hieruit dat je op snoekbaars niet perse met een onderlijntje hoeft te vissen.??

                Groeten Raymond
                Ik vis nooit op snoekbaars met een onderlijntje. Gewoon nylon op mijn molen als ik statisch vis, en gevlochten lijn op mijn verticaal hengel. Vannacht maar weer eens proberen in het ARK of ze willen bijten.
                In en op de maas zijn de zandputten goede stekken heb ik gehoord.

                groeten en succes
                Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                Reageer

                • Struiner
                  Newbie
                  • 01-08-2009
                  • 36
                  • Huissen

                  #9
                  In principe niet, maar ik doe het altijd. In tegenstelling tot snoekbaars bijt een snoek een lijn vrij makkelijk door, gevlochten of niet. Een snoek kan ook makkelijk een 50/00 lijn doorbijten... Dus altijd een onderlijn !

                  ik moet zeggen dat ik het kunstaas wat je liet zien vermijd. Koop liever goede Mann shads, LINK <-- zie link, of spinners of iets dergelijks...

                  Ik heb alleen ervaring met die shads. Als je namelijk eenmaal iets aan een stuk kunstaas gevangen hebt dan blijf je met dat aasje ook vissen. Ik heb die "hot orange", en een andere soort met een rode kop en een geel lijf.

                  Het klinkt misschien raar maarhet maakt een vis niet uit of iets er uitziet als een vis, als de beweging maar goed is. Waarom zou een baars of snoek anders op een spinner duiken die fluoriscerend geel is met veertjes om de staartdreg ?

                  Succes !

                  Reageer

                  • Struiner
                    Newbie
                    • 01-08-2009
                    • 36
                    • Huissen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door nanoe
                    Ik vis nooit op snoekbaars met een onderlijntje. Gewoon nylon op mijn molen als ik statisch vis, en gevlochten lijn op mijn verticaal hengel. Vannacht maar weer eens proberen in het ARK of ze willen bijten.
                    In en op de maas zijn de zandputten goede stekken heb ik gehoord.

                    groeten en succes

                    Dat kan, als je weet dat er echt helemaal geen snoek zit ! Ik begin daar dus niet aan, ik wil t risico niet lopen dat een snoek met een stuk kunstaas van mij rondzwemd. Of een stuk dood aas met dreggen o.i.d.


                    Ieder z'n ding, zeg maar...

                    Reageer

                    • nanoe
                      Frequent aanwezig
                      • 07-08-2007
                      • 192
                      • Amsterdam/Gorinchem.

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Struiner
                      Dat kan, als je weet dat er echt helemaal geen snoek zit ! Ik begin daar dus niet aan, ik wil t risico niet lopen dat een snoek met een stuk kunstaas van mij rondzwemd. Of een stuk dood aas met dreggen o.i.d.


                      Ieder z'n ding, zeg maar...
                      Ik zit ook voornamelijk op plekken waar geen snoek zit. Laat ik het zo zeggen als er wel een zit dan heeft hij een haakje en een stuk dode vis in zijn bek.
                      Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                      Reageer

                      • Timbrado
                        Komt net kijken
                        • 02-08-2009
                        • 66
                        • Gelderland

                        #12
                        Oki doki, bedankt voor jullie reacties.Toch maar in alle gevallen een kort of dun onderlijntje gebruiken.

                        Groeten Raymond

                        Reageer

                        • Noorman
                          Newbie
                          • 30-06-2009
                          • 7
                          • Arnhem

                          #13
                          ik zou ook een stalen onderlijn nemen, het risico dat er een snoek aan hangt en deze de lijn doorbijt dient voor mij uitgesloten te blijven. Niet vanwege het verlies van mn kunstaas, maar wel voor het welzijn van de snoek.

                          Het tijdstip van de dag is ook wel belangrijk, ga bij voorkeur in de schemering op zoek naar snoekbaars. Blijf niet op een stek vissen maar loop langs de water kant en gooi overal een paar keer in.

                          Wellicht dat er hier nog e.a. nuttige informatie voor je staat over snoekbaars

                          Reageer

                          • Timbrado
                            Komt net kijken
                            • 02-08-2009
                            • 66
                            • Gelderland

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Noorman
                            ik zou ook een stalen onderlijn nemen, het risico dat er een snoek aan hangt en deze de lijn doorbijt dient voor mij uitgesloten te blijven. Niet vanwege het verlies van mn kunstaas, maar wel voor het welzijn van de snoek.

                            Het tijdstip van de dag is ook wel belangrijk, ga bij voorkeur in de schemering op zoek naar snoekbaars. Blijf niet op een stek vissen maar loop langs de water kant en gooi overal een paar keer in.

                            Wellicht dat er hier nog e.a. nuttige informatie voor je staat over snoekbaars
                            Ik heb afgelopen week toch met enige regelmaat snoekbaars gevangen op de zelfde plek.
                            Afgelopen woensdag kon ik niet op de zelfde plek zitten omdat er 2 duitse meiden aan het vissen waren
                            en prompt een snoekbaars aan de kant trokken van rondt de 90 cm cm, maar dat was nog niet het ergste!,dit omdat een van de meiden hem ook nog eens even schoon gingstaan maken aan de waterkant met een standymes

                            De snoekbaars die ik heb gevangen afgelopen week was op de ijssel, ter hoogte van Rheden.

                            Reageer

                            • DanGeSSS
                              Newbie
                              • 16-06-2009
                              • 43
                              • Arnhem

                              #15
                              Lekker Fris die meiden.. Ik ben begonnen met een Blinkertje. en het werkt GOED !
                              Met Vriendelijke Groet, Viktor

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎