Brasem's - Voorn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sjors
    Newbie
    • 07-07-2003
    • 6

    Brasem's - Voorn

    In welk seizoen heb ik de beste kans om (grote)brasems te vangen en welke techniek moet ik dan gebruiken

    Ook zou ik graag willen weten hoe ik in 2 uurtjes tijd zo een groot mogelijk aantal voorn vang.

    Alle tips zijn van harte welkom.
  • Braakdraak
    Banned
    • 23-02-2003
    • 325

    #2
    Tja. Met het paarseizoen kun je gigantisch veel brasem en voorn vangen. Alleen de brasems vang je dan niet in hun bek. Ik vind augustus zelf de beste periode voor de brasems.

    Veel voorns vangen? Dat hangt geheel van je plek af en van jouw manier van voeren. Veel voorns vang je niet op één plek. Tenzij je aan het wintervissen bent. Dat lukt nu dus niet.

    Reageer

    • sjors
      Newbie
      • 07-07-2003
      • 6

      #3
      Het probleem is alleen dat ik maar op 1 plek kan vissen (nummer dan), ik kan wel verweg en dichtbij gaan vissen. Dus jij stelt voor dat ik op meerdere plaatsen ga vissen, bijv. verweg en dichtbij?

      Reageer

      • FR@NKIE

        #4
        je kan bijvoorbeeld meerdere voerplekken aanleggen en die om de beurt afvissen

        Reageer

        • Braakdraak
          Banned
          • 23-02-2003
          • 325

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door FR@NKIE
          je kan bijvoorbeeld meerdere voerplekken aanleggen en die om de beurt afvissen
          Dan heb je een probleem. Deze probleem heb je met alle stekwedstrijden en ook als je meerdere voerplekken maakt. Je vist niet meer optimaal op een plek. Ik bedoel: je vangt niet meer het maximale. De vis zit niet op jouw voerplek, maar tussen alle voerplekken in. Soms heb je geluk en vang je eentje. Dat is het grote nadeel van stekwedstrijden.

          Reageer

          • kaledwaas

            #6
            Marcel,

            wat jij nu zegt klopt niet helemaal,als je in een stekwedstrijd op verschillende afstanden vist (indien mogelijk) dan zit je of op 11 tot zeg maar 13 meter, of met je feeder op de helft/overkant afhankelijk van de breedte van het water.

            Bv. het B-kanaal onder Haarlem, dat is +/- 70 meter breed,daar vis je of op 11 tot 13 meter..of halverwege of aan de overkant.

            Daartussen zit zoveel ruimte dat je vis niet van de 1 naar de andere voerplaat zwemt, die blijven voor 90% op de hoogte waar die voerplaat zich bevind..dat is de trek van de vissen over een bepaald water..instinctief volgen ze een bepaalde route op zoek naar voedsel.

            Reageer

            • Theo van Berner

              #7
              Klopt Rob. Sommige vissoorten zwemmen een vaste route heen en weer door het water en zal daar niet snel van afwijken. Langs een talud bijvoorbeeld. Zeelt is daar een goed voorbeeld van. Die moet je tot op de meter nauwkeurig benaderen anders zwemmen ze echt het lekkerste hapje voorbij, ook al zouden ze het opmerken.
              Met meerdere voerplekken zal worden bedoeld op meerdere stekken en niet direct op de plek waar je kanis staat.

              Reageer

              • lex

                #8
                Braak,

                Met stekwedstrijden ben je juist heel geconcentreerd bezig op 2 of 3 voerplekken. Daardoor is de vangkans vele malen groter dan wanneer je op 1 stekkie vist. De vis gaat niet 20 meter zwemmen om daar op je 2e voerplek te eten. Die blijven hangen rond de eerste stek. Wel is het van belang dat je regelmatig bij blijft voeren ook op de stekken die je op dat moment niet bevist.

                Reageer

                • kaledwaas

                  #9
                  ok lex ok jij wint...

                  Reageer

                  • pastoor
                    ...
                    • 02-02-2003
                    • 1112
                    • Drongelen

                    #10
                    Ik denk wat kale Dwaas en lex schrijven helemaal juist is op een ding na.

                    Als je op de twee of drie stekken vist met het zelfde voer denk ik ook niet dat ze verplaatsen.
                    Toch als op een van die plekken ander voer is zal de vis zeker de voor hem beste keus maken. Dit kan ook de buurman zijn.
                    Als er zeg met twintig meter afstand een aantal voer plekken zijn of het zelfde als bij een wedstrijd kan de vis op grote afstand ruiken of proeven (noem het maar zoals je wilt) waar het lekkerste voer voor hem ligt.

                    Reageer

                    • kaledwaas

                      #11
                      ok jos..mee eens maar dat weten de meeste van ons wel...alleen kan je dat lex niet wijsmaken

                      Geintjuhhhh maatjuhhhh

                      Natuurlijk hebben de vissen een eigen voorkeur voor het voer waar ze op af gaan..

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎