feeder hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rowan
    Newbie
    • 16-08-2009
    • 20
    • Nootdorp

    feeder hengel

    ik zou graag willen weten hoe je een feeder hengel op moet tuigen werkt dat het zelfde als een winkle picker?
    want ik wil een feederhengel gaan kopen.
    maar heb echt geen idee hoe het werkt
    zou iemand dat uit willen leggen.
    hoe en wat je moet gebruiken?
    alvast bedankt,
    mvg rowan
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Rowan
    ik zou graag willen weten hoe je een feeder hengel op moet tuigen werkt dat het zelfde als een winkle picker?
    want ik wil een feederhengel gaan kopen.
    maar heb echt geen idee hoe het werkt
    zou iemand dat uit willen leggen.
    hoe en wat je moet gebruiken?
    alvast bedankt,
    mvg rowan
    In de basis is wp vissen het zelfde als feeder vissen. Ga even door naar onderstaande link, doorklikken naar "vistechnieken". Hier staat best leuke info op vwb feeder vissen. Verder.. lees de div topics op het forum even door.

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Of stel je vraag anders in de winkel kunnen ze die niet beantwoorden zou ik daar geen hengel kopen dan weten ze niet waar ze over spreken.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Waarom wil je een Feederhengel kopen ?
        Een Feeder hengel is een werphengel met een voerkorf er aan niet meer en niet minder.!!
        Een winklepicker met een voerkorf er aan is eigenlijk ook een Feederhengel ,ook een werphengel met een voerkorf er aan .
        Als je er eens mee begint om een goede hengelsportzaak op te zoeken , dan ben je al een eind verder.
        Als je nog geen goeie vismaat hebt ben je afhankelijk van de info die je daar gratis verstrekt word .Een goede hengelsportzaak is voor een beginnend visser van het allergrootste belang .
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • henkus
          Met enige kennis...
          • 23-12-2008
          • 457
          • hoogmade

          #5
          een feederhengel is eigenlijk niets anders dan een winkle picker.

          het enige verschil is dat een feederhengel bedoeld is om een volle voerkorf weg te kunnen werpen en een winkle picker eigenlijk bedoeld is voor kleine wartelloodjes

          met wartelloodjes voer je met de hand bij en gooi je eigenlijk nooit verder dan een meter of 15, met een voerkorf hoeft dit niet en kan je dus verder uit de kant vissen.

          als je een volle voerkorf aan je winkle picker hangt merk je aan het hengeltje dat het eigenlijk iets geforceerd gooien is, als je een feederhengel in een hengelssportzaak oppakt merk je dat hij langer is en minder buigt, dit zorgt er voor dat hij makkelijker een volle voerkorf weg kan werpen.

          voor het vissen zelf is er eigenlijk geen verschil, alleen het te kunnen werpen gewicht over een afstand verschild.

          Dus gewoon met je hengelsport winkelier een paar feeders bekijken, en voelen, (het is toch persoonlijk hoe stijf je een hengel wilt hebben) vooral veel vragen en je rustig laten informeren, een hengel moet je toch echt helemaal zelf uitzoeken.

          waarschijk hangt er nu al een voerkorfje aan je winkle picker, dus ben je eigenlijk al aan het feedervissen, feeder is namelijk het engelse woord voor voerkorf.


          henkus,

          Reageer

          • Rowan
            Newbie
            • 16-08-2009
            • 20
            • Nootdorp

            #6
            ja er hangt idd een voerkorf aan mijn winkle picker,
            maar ik had dus het idee dat een feederhengel net wat sterker is dan een winkle picker of is dat onzin?

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #7
              Een feeder gooit wat makkelijker en stelt je in staat op plekken te vissen die je normaal welt kunt vergeten met je winkle picker Denk goed na wat je precies verwacht van de hengel en waar je wilt gaan vissen. Tips van lokale vissers zijn goud waard. Vis je niet ver uit de kant, tot 40 meter, op stilstaand of langzaamstromend water, dan zou ik voor een medium feeder van 3.60 gaan waar een gram of 80 aan kan (dus korfjes van 60 gram exlusief voer).
              Carpe Diem

              Reageer

              • henkus
                Met enige kennis...
                • 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

                #8
                nee, dat klopt hij is namelijk echt bedoeld om een korf te kunnen gooien, en daarom is hij dus sterker dan een winkle picker. het vis systeem verandert niet, je zou een winkle picker kunnen zien als een hele lichte feeder (feeder met weinig werpvermogen)

                er zijn trouwens verschillende andere hengels die in dit vissysteem vallen, zoals de swingtip en quivertip, deze zijn vaak bedoeld voor heel erg lage werpgewichten, van licht naar zwaar ingedeeld:

                swingtip<quivertip<winklepicker<light feeder<medium feeder<mediumheavy feeder< heavy feeder<extraheavy feeder

                als je ze in je handen heb (in de hengelsport zaak) voel je het verschil wel

                Reageer

                • Rowan
                  Newbie
                  • 16-08-2009
                  • 20
                  • Nootdorp

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door henkus
                  nee, dat klopt hij is namelijk echt bedoeld om een korf te kunnen gooien, en daarom is hij dus sterker dan een winkle picker. het vis systeem verandert niet, je zou een winkle picker kunnen zien als een hele lichte feeder (feeder met weinig werpvermogen)

                  er zijn trouwens verschillende andere hengels die in dit vissysteem vallen, zoals de swingtip en quivertip, deze zijn vaak bedoeld voor heel erg lage werpgewichten, van licht naar zwaar ingedeeld:

                  swingtip<quivertip<winklepicker<light feeder<medium feeder<mediumheavy feeder< heavy feeder<extraheavy feeder

                  als je ze in je handen heb (in de hengelsport zaak) voel je het verschil wel
                  daar hebik wat aan
                  want ik wil ook graag wat verder uit de kant vissen.
                  dus ik ga snel naar de hengelsport zaak en dan kijk ik even naar de hengels.

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #10
                    Ik zou vragen of ze je even willen helpen ,zij hebben 'als het goed is' er meer verstand van als jij .
                    Laten zij je maar vertellen wat een feeder is en wat je er mee .Zien en voelen ,zegt meer als duizend woorden.
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎