Zoek advies voor takel voor dood groot aas.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sikky
    Komt net kijken
    • 15-08-2009
    • 71
    • Zutphen

    #16
    @ Hopjesvla
    Was inderdaad een uitstekende vangst met die verstande dat de grootste snoekbaars net tegen de 60cm liep maar de pret was er niet minder om.
    Dit stuk IJssel puilt soms uit van de vis en je zult mij daar ook vaak kunnen aantreffen, zowel voor roof als aasvis.
    En dan als klap op de vuurpijl die mooie snoek en dan wil ik ook niet klagen over die mooie kopvoorn, die had ik nog nooit met deze vistechniek gevangen.
    Ik had gehoopt dat ik het kunstje vandaag kon herhalen...... maar dat viel tegen, moest vandaag tevreden zijn met 7 snoekbaarsen en ook allemaal onder de 60cm.

    @ Preston-Freak
    Is inderdaad gevangen op kunstaas, ben eigelijk nog niet echt actief met dood aas aan het vissen.
    Ben nu druk bezig mijn diepvries vol met aasvis te vullen, een voerplaats te creeren en hopende dat de kouw een beetje snel invalt.
    Mijn eerste kunstaas ervaring is een verhaal apart.
    Snoekbaarsvissen kende ik alleen maar met dood/levend aas onder een pennetje/ bodemlood.
    Dus..... eerst moeilijke type aasvisjes vangen in December, vorens zat maar allemaal size duikboot.
    Uiteindelijk heb je er een paar gevangen,dan veel moeite doen om ze in leven te houden zodat je smorgen om 04:00 met verse visjes zit te vissen.
    Bij het water aangekomen, alles klaar gemaakt en vissen maar........ maar er kwam niks.
    4 Uurtjes later nog niks terwijl ik mijn hele hebben en kunnen had geprobeert, komt er een Duitser naar mij toe lopen en we maken een babbeltje.
    Hij was ook op zoek naar snoekbaars, of hij naast me mocht proberen met zijn "Forellenhengel met een plasticvisje"
    Tuurlijk mag jij wel naast mij vissen, ik was wel toe aan een beetje humor dacht ik nog.
    Hij gooit zijn plastic visje met een loodkopje een meter naast mij en......... BOEM, aanbeet van een mooie snoekbaars van 80cm.
    Na de dril zette hij hem netjes terug...... dus ik was op zijn minst verbaast en ook onder de indruk van die mooie vis.
    Ik dacht nog bij mijzelf......... ToevalsTreffer of geluk maar dat kan iedereen gebeuren!!!
    Toen hij weer naast mij stond gooide hij nog 1 keer in....... BOEM en weer een snoekbaars van ruim 80 zag het schepnet.
    Ik heb hem opelijk naar zijn manier van vissen gevraagd...... half uurtje later ging hij weg en ik ook.
    Ik heb mijn aasvisjes de vrijheid gegeven en mijn portomonee geplundert.
    Diezelfde dag terug naar het water met plastic visjes en lood, eerste middag veel materiaal kwijt en een paar staartbijters maar geen vis.
    Drie middagen erna vissen van 13:00 tot 17:00 leverde mij 66 snoekbaarsen op, en ik was die drie dagen omringd door drie andere vissers. Die visten allemaal met enof dood/levend of stukje vis, deze drie vissers hebben in die drie middagen geen enkele aanbeet gezien.
    Dus ja, ik kan kunstaas zeer waarderen en dan een shad in het bijzonder.
    Hopelijk hou je een beetje van leesvoer

    Groetjes jan

    Reageer

    • IamBarbeel
      Met enige kennis...
      • 23-02-2007
      • 342
      • aan de zonnige IJssel

      #17
      Sikky, Je praat hier weer over een kopvoorn op de ijssel?
      Haal jij de winde en de kopvoorn niet door elkaar.

      Hoor namelijk zelden vangsten van kopvoorn op de ijssel
      Plaats eens een foto..
      www.ijsselbarbelen.nl
      [/B]
      Website van IamBarbeel en Mike-ad

      Reageer

      • Sikky
        Komt net kijken
        • 15-08-2009
        • 71
        • Zutphen

        #18
        Nope, dit was een echte kopvoorn.
        Ik ving hem aan het eind van mijn vissessie en ik had bijna alles al opgeruimt.
        Ik dacht nog aan je vorige verhaal..... heb dus goed gekeken en zelfs nog gedacht om de kopvoorn mee te nemen als aas maar vrouw en dochter waren gekomen ivm foto van snoek en die stonden op het punt om weg te gaan.
        Weer dreigde om te slaan en ik besloot om lekker met hun mee naar huis te gaan.

        Groetjes Jan.

        Reageer

        • K & N
          Barbeler Henkie
          • 22-05-2009
          • 31
          • Vorden

          #19
          hey jan! alles nog altijd zo goed met de vangsten ik ben erg benieuwd naar de kleur merk en formaten van jou shads ik wil ook op snoek en snoekbaars gaan vissen toevallig had een maat van mij laatst een dikke snoekbaars te pakken op dood aas 92cm groetjes

          Reageer

          • Sikky
            Komt net kijken
            • 15-08-2009
            • 71
            • Zutphen

            #20
            Zo eindelijk kan ik weer ff zitten schrijven, dagen hebben soms uren te kort.
            Toen ik nog zonder werk zat kwam ik al tijd te kort en nu ik werkzaam ben bij de plaatselijke hengelsportzaak hier in Zutphen schieten er veel dingen erbij in..... oa het schrijven op dit mooie forum.
            Heb dus mijn Barbus hengels opgeruimd en ben actief begonnen met roofvis belagen, mijn tweede passie in de viswereld.
            Aangezien de ijssel opkomend is ben ik begonnen met snoekbaarsen en dan is de shad mijn favo omdat dit je snelheid geeft met het zoeken naar snoekbaars, geen gemier met aasvisjes vangen en die proberen vers te houden en je kan productief/schoon/mobiel in weinig tijd vissen.
            Zelfs mijn baas van de hengelsportzaak vond het leuk om te doen, vooral wanneer je weinig tijd hebt en geen zin hebt aan veel gesjouw van materialen. Mijn baas is een gepassioneerd karpervisser die net als zovele karpervissers hun hele hebben en houden meenemen naar de waterkant.
            Samen hadden we een plannetje gemaakt om de snoekbaars achter de schubben aan te gaan, ik met shad op loodkop en hij met dropshot.
            Materiaal; werphengel, schepnet,shads, lood, staaldraad, dreggen, onthakingsmateriaal en het feest kan al beginnen.

            Terug komend op de vraag van Barbeler Henkie.
            Kleur shad; Baars motief, wit, doorschijnend, groen, fire tiger motief.......... afhankelijk van het doorzicht van het water( dit is mijn motivatie)
            Formaat shad; 9 tot 15 cm.
            Soort shad; Hamerstaart/ Finstaart.
            Loodkop; Erie Jighead.

            Paar tips;
            Zodra je shad het water raakt doe je de beugel dicht en laat alles met strakke lijn afzinken, dit kan namelijk je eerste aanbeet al opleveren!!!!
            Grote shads kan leiden tot staartbijters, voorzie dan je shad van een extra dreg.
            Vis met een snelle/strakke hengel voorzien van gevlochten lijn.
            Kans op snoek? Vis dan met staal/titanieum onderlijn, knip tonwarten van onderlijn en zet je lijn direct op je stalen onderlijn.
            Neem wedsteen/slijpsteentje mee..... haak van je loodkop kan je dan langer en beter scherp houden.
            Gewicht loodkop?...... zo licht als mogelijk is, echter je moet in contact kunnen blijven met de bodem.
            90% is vissen op gevoel, 10% is je zicht...... denk aan slap vallen van lijn of wegzwemmers zoals snoek graag doet.
            Snoekbaars is een scholenvis, dus waar 1 is zijn er vaak meer.

            Ik zou nog wel ff door kunnen gaan maar mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
            Groetjes Jan.

            Reageer

            • westervoort
              Newbie
              • 28-08-2008
              • 10
              • westervoort

              #21
              Sikky, ik vis al een aantal jaren op grote roofvis maar doe dit voral op stilstaand water grote plassen. ik las dat jij dit op de ijssel doet maar nu vraag ik me af vis je tussen de kribben in of gewoon in de stroming ik hoor het wel

              Reageer

              • Sikky
                Komt net kijken
                • 15-08-2009
                • 71
                • Zutphen

                #22
                Als het goed is heb je gehoord Westervoort, hopelijk heb ik het een beetje duidelijk beschreven voor je.
                Veel sucses op de IJssel.

                Groetjes Jan.

                Reageer

                • arnhem1
                  Newbie
                  • 25-10-2010
                  • 1
                  • arnhem

                  #23
                  Sikky, zou je het mailtje dat je naar westervoort hebt gestuurd ook even naar mij kunnen doorsturen, ben ook wel benieuw hoe je dat doet. En nog een vraagje erbij, kom je niet telkens vast te zitten met je shad, toen ik het ging proberen in de ijssel bij rheden zat ik na 2 uitworpen 2x vast.
                  bedankt!
                  groeten

                  Reageer

                  • Amadeus
                    Knoeit wat aan het water.
                    • 02-09-2007
                    • 1626
                    • Westerlee

                    #24
                    Beetje oud topic, 27 nov 2009.
                    Sikky was het laatst actief op 06-02-2010 om 16:35

                    Denk niet dat je nog antwoord krijgt.
                    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎