Oke..... ik geef toe, hij is niet groot maar wel mooi en bijzonder.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sikky
    Komt net kijken
    • 15-08-2009
    • 71
    • Zutphen

    Oke..... ik geef toe, hij is niet groot maar wel mooi en bijzonder.



    Een klein spiegelknolletje gevangen in een jachthaventje aan de IJssel tijdens het feederen, op jacht naar groot aasvis
    En dat maakt het vissen op een rivier nou zo geweldig, hij blijft je verstelt doen staan.
    Sorry dat ik deze foto met jullie wil delen maar ik vind deze vangst in zijn geheel zelf heel bijzonder.
    En een spiegel, op de IJssel, tijdens het feederen...... Het was "The little kick inside" die dag
    U ziet helaas mijn mond niet op de foto, maar ik vrat bijna mijn oren op!
    Heb vandaag eindelijk een digi camera gekocht voor het vissen want ik deed het tot nu toe altijd nog mijn oude spiegelreflex camera. Het fotograferen van gevangen vis is een hobby binnen een hobby geworden.
    Zijn er vissers die dit ook herkennen?

    Met vriendelijke groet Jan.
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Jan, mooi verhaal en een prachtige foto en vis. Je verteld hier in heel kort wat de essentie van lekker vissen is.

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Yep! Daar doe je het allemaal voor!
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Ja zeker herkenbaar. Ik fotografeer ook vrij veel tijdens het vissen. Mooi spiegeltje is het van het grote op en water. Kun je trots op zijn!

        Groet, Pieter

        Reageer

        • junior
          Sportvisser
          • 15-03-2005
          • 563
          • Heythuysen

          #5
          Ik herken dit ook. Mijn spiegelreflex ligt vaak in de auto met vissen

          Reageer

          • eitcbv
            Doe wat je goed dunkt!
            • 24-12-2005
            • 192
            • nabij Steenwijk

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
            Ja zeker herkenbaar. Ik fotografeer ook vrij veel tijdens het vissen. Mooi spiegeltje is het van het grote op en water. Kun je trots op zijn!

            Groet, Pieter
            Zo herken ik ook dat ie gevangen is in de haven van Kampen... Ben daar zelf ook wel eens eerst gaan kijken ivm de wintervisserij in een haven maar kwam erachter dat je daar wéér speciaal een apparte vergunning moet hebben belachelijk!!! De Ijssel is toch immers openbaar vaarwater? Er komt daar altijd scheepvaart langs en toch verzint de gemeente daar in Kampen dat je er weer een apparte vergunning voor nodig hebt in deze tijd proberen we juist alles bijeen te voegen wat betreft viswater nee ik verdom het om weer een vergunning erbij te kopen.
            Fishing is a way of life!!!

            Reageer

            • robbin
              Newbie
              • 30-01-2008
              • 32
              • oldebroek

              #7
              gefeliciteerd met je mooie vangst

              dit kan een uitgezette spiegelkarper zijn, want de karper studie grope heeft er een aantal uit gezet in de ijssel
              je kunt een foto mailen naar de ksn om navraag te doen of deze vis door hun is uitgezet
              life is a game, fishing is serious

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Nou die 10 euro voor het hele jaar daar kom je toch wel overheen.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • robbin
                  Newbie
                  • 30-01-2008
                  • 32
                  • oldebroek

                  #9
                  is dat de gemeente vergunning of nog weer een andere?
                  life is a game, fishing is serious

                  Reageer

                  • Sikky
                    Komt net kijken
                    • 15-08-2009
                    • 71
                    • Zutphen

                    #10
                    @ Frans,

                    **Zo herken ik ook dat ie gevangen is in de haven van Kampen...**
                    Mocht u het over mijn karpertje hebben dan moet ik teleurstellen, ik heb hem gevangen in een jachthaventje aan de IJssel hier in Zutphen.

                    @ Robbin

                    Dit was ook een spiegeltje van dat desbetreffende uitzettingsprogramma.
                    Ik geloof dat de karpertjes zijn uitgezet in de verbinding IJssel-Twente kanaal en dat punt ligt 1000meter stroomafwaarts van het haventje waar ik deze heb mogen vangen.
                    De foto van de karper is gemaakt op 20-04-04 en 2 a 3 weken daarvoor zijn ze geloof ik uitgezet door de karperstudie group.
                    Ze hadden ook een beloning uitgeloofd voor het vangen van hun spiegeltjes, er waren echter regels aan verbonden.
                    Foto moest van weerszijde zijn en voorzien van meetlat + het merkje van de uitgezette karper..... van deze regels was ik niet op de hoogte en ook heb ik geen merkje/tag gezien.
                    Dus ik heb nooit die foto opgestuurd.

                    Met vriendelijke groet Jan.

                    Reageer

                    • Henri R van der Wal
                      ...heeft het barbeelvirus
                      • 08-09-2007
                      • 83
                      • PAASLOO

                      #11
                      de beschubbing is hun tag/ merkje. Geen 1 spiegelkarper is gelijk.

                      Jammer dat je handen zo groot zijn en de vis dus niet geheel te zien is...
                      "Korum" double river pod - 2 "Fox" Barbel extreme 15 ft - Shimano Ultegra XSC 4500 - Ashima c440 Excaliber 8

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #12
                        Wat nou Henri van de karper af?
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • Tizzo
                          karpervisser
                          • 18-06-2006
                          • 77
                          • Winterswijk

                          #13
                          Fotograferen tijdens het vissen vind ik zelf 1 van de mooiere dingen van het vissen zelf. Uiteindelijk is het plaatje het resultaat waar je nog vaak naar zult kijken. Ook foto's maken van je uitrusting met een mooie achtergrond zorgt bij mij altijd voor een mooi bureaublad op mijn computer .
                          Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                          Reageer

                          • Sikky
                            Komt net kijken
                            • 15-08-2009
                            • 71
                            • Zutphen

                            #14
                            **de beschubbing is hun tag/ merkje. Geen 1 spiegelkarper is gelijk.**

                            @ Hendri R van der Wal
                            Tuurlijk..... dat ik daar niet zelf op gekomen ben.
                            Maar je hebt groot gelijk, dat had ik toen moeten weten, maarja dat is mostert naar de maaltijd

                            @ Tizzo
                            Ik begrijp precies wat u bedoelt maar vaak vis ik alleen en dan kan je niet uitgebreid een fotosessie maken.
                            En vooral als het gaat om een barbeel, deze vis vecht echt tot zijn uiterste van zijn kunnen en als je hem daarna langer boven water houd dan echt noodzakkelijk dan brokkel je schade aan deze mooie vissen.
                            Ik heb dus net een nieuwe digi gekocht en fotografeer nu alles wat maar een schub heeft om zodoende mijn toestel te leren kennen. Maar normaal gesproken fotografeer ik alleen,de voor mij belangrijke of bijzondere vangsten.
                            En 1 ding staat voor mij vast...... ik vang de vis 2x, 1x aan de hengel en 1x met de camera.

                            Met vriendelijke groet jan.

                            Reageer

                            • Tizzo
                              karpervisser
                              • 18-06-2006
                              • 77
                              • Winterswijk

                              #15
                              Die laatste zin heb je mooi neergezet, haha.

                              Maar dat is inderdaad wel iets dat voor een mooi plaatje gaat, de vis moet gaaf blijven. Met graskarpers heb ik dat ook vaak, die zijn vaak wat wilder aan de kant dan spiegel/schubs, dus zo af en toe gaat er weer 1 te water zonder een foto, helaas pindakaas.

                              Ook zonder een foto blijft het vissen een geweldige sensatie, toch?
                              Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎