aanbevolen rodpod

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #16
    Nogmaals, de meeste karpervissers vissen overwegend met een rodpod, vanwege de diverse voordelen die het biedt. Tenminste de voordelen zijn doorgaans groter dan de nadelen, dus ik zou een 2e-hands rodpod op de kop tikken, of anders voor een goedkoper merk zoals Ultimate kiezen.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • kraak
      mooi weer visser
      • 09-08-2005
      • 307
      • Kampen

      #17
      Mijn swinger swingt prima zonder rodpot/buzzerbar.
      vr.gr. Jeroen

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #18
        Mijn swinger knalt dus tegen de bankstick aan als ik de hengel oppak, ondanks de Fox tags.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #19
          PF je gaat wederom heel ver om je gelijk te halen.
          Het interesseert mij verder niet wat jij vindt, je hebt op jou manier gelijk maar geen gelijk in de ogen van de vele anderen.
          Dus je lu-lt maar lekker door.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #20
            Wat is dat nou weer voor opmerking. Ik hoef mijn gelijk niet zo nodig te halen, waarom zou ik jou ergens toe willen overhalen, dat interesseert me weinig. Ik ben niks aan het overdrijven of verdraaien, het zijn gewoon de dingen die ik in de praktijk heb ondervonden. Trouwens de rodpod is niet voor niks ooit uitgevonden om bepaalde dingen te tackelen en inmiddels veel meer gebruikt als banksticks.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • eagle
              Piscem natere doces
              • 13-07-2009
              • 165
              • leiden

              #21
              persoonlijk heb ik als ik naar een onbekende visstek ga zowel de pod als de sticks bij me

              als ik over een jaar kijk staan mijn hengels vaker op de sticks dan op de pod
              heb er dan wel Solar Stabalizer op zitten die zorgen dat de steun niet kan draaien.

              persoonlijk zijn er voor beide optie's wat te zeggen

              ga je vaak vissen op het zelfde water kies dan voor een oplossing die daar het beste is (of kies een betere visstek waarom zou je op een betonnen kade willen vissen als 2 meter verder het gras begind)


              vis je veel op onbekend water zou ik voor een rodpod gaan omdat dit overal kan worden neergezet maar ga dan wel voor een goeie

              en met goed bedoel ik niet duur de prijs maakt niets uit belangrijk is dat die stevig is niet wiebelt en goed verstelbaar is
              Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
              met vriendelijke groet arjan

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #22
                Daar heeft Eagle gelijk in. Je moet je af vragen waar je zoal wilt gaan vissen, maar beide meenemen is natuurlijk ideaal als je de situatie niet kent, 4 banksticks passen makkelijk in je foudraal. Sommige pods bestaan uit uitneembare banksticks, dus dat is ook een optie.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • kraak
                  mooi weer visser
                  • 09-08-2005
                  • 307
                  • Kampen

                  #23
                  Als ik de situatie niet ken zal ik niet snel op zo'n plek gaan karperen. Verder denk ik dat "het oog wil ook wat" vaak meespeelt bij jonge karpervissers.

                  Persoonlijk moet ik altijd lachen als ik iemand zie zitten met een hele stellage op plekken waar dit totaal niet nodig is
                  vr.gr. Jeroen

                  Reageer

                  • eagle
                    Piscem natere doces
                    • 13-07-2009
                    • 165
                    • leiden

                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door kraak
                    Als ik de situatie niet ken zal ik niet snel op zo'n plek gaan karperen.
                    dit is geheel afhankelijk van hoe je op karper jaagd
                    ik zelf vind het mooier om in een nacht 5 kleine karpers te vangen dan die ene grote waar je 3 nachten op zit te wachten

                    juist onbekend water heeft zijn leuke dingen je moet weer van alles gaan proberen om te vangen
                    zelf vis ik met grote feeders aan de karper hengels en zachte boillie's en voer nooit voor

                    als ik ga zitten weet ik nooit wat er gebeurd alleen maar brasem of ook karper

                    vaak zie ik wel dat ik meer vang dan de vissers die daar dagen aan het voeren zijn geweest (wel iets kleiner en de brasem niet mee geteld)
                    omdat ik licht vis kan ik ook genieten van een brasem van 50 cm dit is iets wat de meeste karper vissers verleert zijn
                    Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                    met vriendelijke groet arjan

                    Reageer

                    • kraak
                      mooi weer visser
                      • 09-08-2005
                      • 307
                      • Kampen

                      #25
                      Dat ik niet plompverloren zomaar op een plek ga vissen heeft natuurlijk niets te maken met het liever vangen van 5 kleine als 1 grote of het niet/wel kunnen genieten van bijvangsten als brasem. Ik ben dan ook zeker nog geregeld aan de waterkant te vinden met mijn feeder of vaste stok.

                      Bij het vissen op karper steek ik, alvorens zomaar ergens te vissen, veel tijd in het observeren. Een praatje aanknopen met eventuele vissers etc. Voeren doe ik op groot water en zeker niet belachelijk veel.

                      Mijn voorkeur gaat uit naar stekken waar ik ook kans maak op de grotere vissen. Maar geloof me dat ik van een vis van 8 pond die vecht voor wat hij waard is, flink kan genieten.

                      De discussie ging over rodpots. Deze zet ik alleen in als het echt niet anders kan. Dus op stenen/betonnen of houten steigers/kanten. Buiten het feit dat ik een rodpot er niet uit vind zien, hecht ik veel waarde aan het richten van mijn hengels. Ik gebruik bijna altijd toplood. Daarmee verminder je al de beetregistratie, als mijn hengels dan ook nog eens onder een rare hoek ten opzichte van mijn lijn liggen, geeft me dit geen goed gevoel/vertrouwen.
                      vr.gr. Jeroen

                      Reageer

                      • eagle
                        Piscem natere doces
                        • 13-07-2009
                        • 165
                        • leiden

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door kraak
                        Dat ik niet plompverloren zomaar op een plek ga vissen heeft natuurlijk niets te maken met het liever vangen van 5 kleine als 1 grote of het niet/wel kunnen genieten van bijvangsten als brasem. Ik ben dan ook zeker nog geregeld aan de waterkant te vinden met mijn feeder of vaste stok.

                        .
                        jeroen het was ook niet bedoeld als aanval

                        vaak kijk ik ook van te voren naar mijn stek zeker waar parkeer ik de auto enz enz
                        maar dan komt de dag dat je er wil gaan vissen en blijkt dat er al een groep karperaars zit geen nood we rijden gewoon verder en zoeken een ander punt op
                        dan kan het wel eens voorkomen dat je ineens niet meer op gras zit te vissen zoals bedoeld maar op een stene kade

                        of zoals ik laatst had een vangrail die op de kade was gemonteerd dan heeft de rodpot wel zijn dienst bewezen verder vis ik liever met de sticks zeker om de rede die jij al aangeeft dat je je hengel ten op zichte van de lijn mooier kan neerleggen
                        Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                        met vriendelijke groet arjan

                        Reageer

                        • kraak
                          mooi weer visser
                          • 09-08-2005
                          • 307
                          • Kampen

                          #27
                          Ik vatte het ook zeker niet op als aanval eagle, dat is het mooiste van een discussieboard he, dat je verschillende dingen uit een kan zetten met elkaar. Dr zou geen fluit aan zijn als we allemaal dezelfde mening zouden hebben.

                          En ach, ik heb jongens zien vissen met skypods, omdat die er mooi uit zien?, in combinatie met toplood. Dan lach ik maar wat en denk ik bij mezelf dat ik blij ben dat ik het anders geleerd heb.

                          vaak kijk ik ook van te voren naar mijn stek zeker waar parkeer ik de auto enz enz
                          maar dan komt de dag dat je er wil gaan vissen en blijkt dat er al een groep karperaars zit geen nood we rijden gewoon verder en zoeken een ander punt op
                          Daarom heb ik ook meerdere 'vaste' stekken waaruit ik kan kiezen.

                          of zoals ik laatst had een vangrail die op de kade was gemonteerd dan heeft de rodpot wel zijn dienst bewezen verder vis ik liever met de sticks zeker om de rede die jij al aangeeft dat je je hengel ten op zichte van de lijn mooier kan neerleggen
                          Zijn we het uiteindelijk daarover toch eens
                          vr.gr. Jeroen

                          Reageer

                          • Vans
                            Newbie
                            • 28-03-2009
                            • 33
                            • Z/W Drenthe

                            #28
                            Rowan,steek eens wat tijd in marktplaats.
                            Het is nu weer de tijd dat er veel spullen te koop worden aangeboden omdat mensen weer iets nieuws willen voor het volgende jaar.
                            Als je zoekt kun je mooie spullen tegenkomen voor een mooi prijsje.

                            MVG Vans

                            Reageer

                            • Enforcer
                              gelegenheids visser
                              • 12-11-2009
                              • 11
                              • Delft

                              #29
                              Maar is het ook niet zo dat een heleboel karper spullen niet bedoeld zijn om vis te vangen maar om vissers te vangen

                              Reageer

                              • Vans
                                Newbie
                                • 28-03-2009
                                • 33
                                • Z/W Drenthe

                                #30
                                Ben ik helemaal met je eens.
                                Duur en mooi zijn echt geen garantie om vis te vangen.
                                Je kunt wel staan te pronken met duur materiaal maar als je niet kunt vissen.....

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎