voerkorven met of zonder ankers?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • esoxpro
    Newbie
    • 26-09-2009
    • 11
    • Deventer

    voerkorven met of zonder ankers?

    collega-vissers,

    Al geruime tijd vis ik met de feederhengel en dan met name op rivier de IJssel, nu ben ik er nog steeds niet over uit wat ik prettiger vindt vissen, korven met of korven zonder ankers.

    Beiden hebben ze hun voor- en nadelen, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen, wat werkt het best in welke omstandigheden en stekken en waarom dan wel???

    mvg Jeroen
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Kijk het gaat er niet om wat jij prettig vind ,maar wat jij wilt dat je korf doet, wil je hem vast leggen ,dan is de beste methode ankers [aan de voorzijde] "trekt wat gemakkelijker los'.Maar wil je met rollend lood vissen wat op de ijsel wat betreft de kolle het beste resultaat geeft, laat dan de ankers thuis en zoek het dan in het gewicht van je lood .Over het algemeen scheelt het een gram of 40 a 50 wel of geen ankers .Blijf je met de ankers steeds vast zitten dan is de enige optie zonder ankers maar dan zwaarder.het is op de ijsel zo dat je stekken hebt waar je gewoon een karretje lood achter laat .Het positive hiervan is dat je op de terug weg wat minder gewicht hoeft te sjouwen Maar toch blijft de Ijsel een prachtige rivier en zeker om te vissen.
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Het ligt er sterk aan wat voor vis er zit. Als er brasem zit zijn ankers doorgaans beter is mijn ervaring en vaak vang je als je ankers gebruikt ook de dikkere exemplaren. Vis je op de IJssel en vang je veel kolbleien, voorns en windes dan is zonder ankers het beste. Tenzij je midden op de IJssel gaat vissen en een korf zonder ankers nooit meer blijft liggen maar dan heb je geen keuze meer.
      Wat mij betreft is het vissen met of zonder ankers per dag verschillend en moet je het per sessie bekijken.
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        hallo Sjaak ,we zitten weet op een lijn.een paar weken gelden zijn we nog op de IJsel wezen vissen,een potje koppelen wat je zegt klopt helemaal als je blokt is de kans groot dat je dikke platten vangt ,maar als het niet lukt en je kan met rollend lood in de stroom vissen ,en dat hangt dan weer af hoeveel ongerechtigheid er op de bodem ligt.Maar rollend lood geeft de beste resultaten ,maar wat ik al zij er moet geen rommel liggen .De platte in de IJsel lijken bijna op te zijn .Ik vind dat toch wel een zorgelijke situatie .Maar kolle en barbelen vangen geeft ook veel sport.
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎