tips/advies van de kenners gevraagd :-)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tijms011
    Newbie
    • 18-09-2009
    • 27
    • Assendelft

    tips/advies van de kenners gevraagd :-)

    Beste forumleden,

    ik wil graag om raad/advies vragen:-D

    ik ben samen met mijn neef onlangs begonnen met wedstrijdvissen. We doen mee aan de winter competitie van onze visvereniging HVZ, en die wordt grotendeels gevist in het Noordhollands Kanaal tussen Alkmaar en Purmerend in. Afgelopen zaterdag was onze 2e wedstrijd, maar de resultaten waren niet echt om over naar huis te schrijven In het eerste uur 3 leuke voorns gevangen, en daarna was het over. Met mijn neef gelijk zo, een brasem en een voorn in het eerste uur en daarna niets meer.

    Het Noordhollands kanaal is wat mij betreft diep water, ongeveer 4.5 meter. Langzaam stromend water. We hebben netjes uitgepeild, redelijk gevoerd, niet teveel casters/pinkies in het lokvoer om niet te overvoeren. In de overige 3 uur van alles geprobeerd om maar beet te krijgen, combinaties van aantallen maden/casters/mestpiertjes maar geen beweging meer in de dobber gezien. Ik vis overigens met vaste stok, een 0.8 gram dobber en haakje 16 of 18 geloof ik. Links en rechts naast me werd ook weinig gevangen, verderop en in het andere vak blijkbaar wel, want de nrs 1 hadden iets meer als 6 kilo vis.

    Mijn vraag is, zou dit aan het weer hebben kunnen liggen? Er was volgens mij geen plotselinge verandering oid. Iemand nog tips mbt aas aanbieding? Alle tips zijn welkom!

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    Het is iets wat wel vaker gebeurt, waarom en hoe je het stilvallen kan voorkomen is mij ook een raadsel.

    blijven proberen toch een visje te vangen is dan erg belangrijk, ookal valt het bij je buren ook stil, (het wordt dan een soort wandelwedstrijd voor de iets minder gemotiveerde vissers) soms komen ze terug en kan je ineens weer een paar visjes vangen.

    als het een vrije hengel wedstrijd is zou je de feeder kunnen gebruiken om tegen de overkant of in het midden te gaan vissen, al vaak gezien dat de feedervissers het 1e uur niets ving en na het stilvallen op de vaste stok ineens gingen vangen.

    Reageer

    • martinwinschoten
      ONVOORSTELBAAR
      • 17-02-2008
      • 798
      • Winschoten

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door tijms011
      Beste forumleden,

      ik wil graag om raad/advies vragen:-D

      ik ben samen met mijn neef onlangs begonnen met wedstrijdvissen. We doen mee aan de winter competitie van onze visvereniging HVZ, en die wordt grotendeels gevist in het Noordhollands Kanaal tussen Alkmaar en Purmerend in. Afgelopen zaterdag was onze 2e wedstrijd, maar de resultaten waren niet echt om over naar huis te schrijven In het eerste uur 3 leuke voorns gevangen, en daarna was het over. Met mijn neef gelijk zo, een brasem en een voorn in het eerste uur en daarna niets meer.

      Het Noordhollands kanaal is wat mij betreft diep water, ongeveer 4.5 meter. Langzaam stromend water. We hebben netjes uitgepeild, redelijk gevoerd, niet teveel casters/pinkies in het lokvoer om niet te overvoeren. In de overige 3 uur van alles geprobeerd om maar beet te krijgen, combinaties van aantallen maden/casters/mestpiertjes maar geen beweging meer in de dobber gezien. Ik vis overigens met vaste stok, een 0.8 gram dobber en haakje 16 of 18 geloof ik. Links en rechts naast me werd ook weinig gevangen, verderop en in het andere vak blijkbaar wel, want de nrs 1 hadden iets meer als 6 kilo vis.

      Mijn vraag is, zou dit aan het weer hebben kunnen liggen? Er was volgens mij geen plotselinge verandering oid. Iemand nog tips mbt aas aanbieding? Alle tips zijn welkom!

      Met vriendelijke groet,

      Martijn
      Vraag Cheffie maar even. Die kan je hier genoeg over vertellen
      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

      Team Attrafish Nederland

      Reageer

      • cheffie
        Beginners geluk
        • 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

        #4
        Dank je voor het compliment Martin, ons team had tijdens de laatste bedrijvenwedstrijd daar bij Akersloot ook 3 nullen te incasseren!
        Zelf pakte ik nog een 10 in mijn vak met 3,8 kilo, ik had de 1 na laatste stek van het A Vak. Eigenlijk een kansloos nummer...

        Maar goed, On topic: Stel je vragen maar Martijn, graag per mail. Ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven.
        kjwisse@planet.nl

        Groet Hans (Cheffie..)

        Reageer

        • martinwinschoten
          ONVOORSTELBAAR
          • 17-02-2008
          • 798
          • Winschoten

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door cheffie
          Dank je voor het compliment Martin, ons team had tijdens de laatste bedrijvenwedstrijd daar bij Akersloot ook 3 nullen te incasseren!
          Zelf pakte ik nog een 10 in mijn vak met 3,8 kilo, ik had de 1 na laatste stek van het A Vak. Eigenlijk een kansloos nummer...


          Maar goed, On topic: Stel je vragen maar Martijn, graag per mail. Ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven.
          kjwisse@planet.nl

          Groet Hans (Cheffie..)
          Weet ik, lees ook weleens verhaaltjes op matchfishing.
          Team Bobs hengelsport Prinz Royal

          Team Attrafish Nederland

          Reageer

          • cheffie
            Beginners geluk
            • 03-04-2008
            • 664
            • Noord Holland

            #6
            Hahahaha... geweldig!

            Reageer

            • tijms011
              Newbie
              • 18-09-2009
              • 27
              • Assendelft

              #7
              maitje is verstuurd :-) dank voor de reacties tot nu toe!

              Met vriendelijke groet,

              Martijn

              Reageer

              • Randy Breukel
                Wedstrijdvisser
                • 10-04-2007
                • 244
                • Rozenburg (zh)

                #8
                is 0.8 op een licht stromend water van 4.5m niet een beetje licht?
                ik vis in het voorns kanaal toch ook minimaal met 1.25gr, en dat staat
                meestal stil.
                De groeten

                Reageer

                • cheffie
                  Beginners geluk
                  • 03-04-2008
                  • 664
                  • Noord Holland

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Randy Breukel
                  is 0.8 op een licht stromend water van 4.5m niet een beetje licht?
                  ik vis in het voorns kanaal toch ook minimaal met 1.25gr, en dat staat
                  meestal stil.
                  Bedankt voor je kritische noot, dit was mij ook al opgevallen. Het betreft een kleine inschattings fout.
                  De diepte is op dat parcours rond de 3 meter tot 3,5 meter. 0,8 kan hier nodig zijn als het secuur moet.
                  Meestal is 1 gram wel het meest gangbare om te starten hier. Afhankelijk van de stroom natuurlijk.

                  Ik heb hier reeds contact over.

                  Grtz Hans

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎