Roofvis vangen in de polder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Vis
    Newbie
    • 03-05-2009
    • 15
    • Amstelveen

    Roofvis vangen in de polder

    Hallo,

    Na een tijdje niet meer gevist te hebben besloot ik het in de herfst weer op te pakken, maar dan wel op roofvis. In de lente/zomer heb ik een paar keer geprobeerd met kunstaas en werphengel baars of snoek te vangen. Ongeveer 3/4 keer per week ging ik naar de polder om proberen roofvis te vangen, maar ik heb nog nooit een roofvis aan de haak gekregen. (Zelfs nog nooit gezien op de plekken waar ik vis). Ik vis voornamelijk in de polder en ik weet gewoon bijna zeker dat hier de roofvis zich bevindt, alleen lukt het me nooit om ze te vangen. Als kunstaas gebruik ik spinners en soms een plug. Iemand nog wat tips? Doe ik iets fout of gebruik ik de verkeerde spullen?

    Alvast bedankt,
    Vis
    Vis Vist Vissend op Vis
  • Joey
    Witvisser en Roofvisser
    • 16-05-2006
    • 122
    • Breda

    #2
    Ik vis zelf alleen in de herfst en winter op roofvis. Voor de polder heb je niet veel spullen nodig: Spinnertjes, ondiep lopende plugjes, shads of twisters.

    Werp in op een plek waar je verwacht dat er roofvis ligt. Bijvoorbeeld, een rietkraag, een bruggetje of een duiker. T-splitsingen zijn ook altijd erg goed. Draai niet te snel binnen.

    Meer tips kan ik nu eigenlijk niet bedenken. Veel succes.
    www.beekvissers.web-log.nl

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎