K2 blue metal hengel voor strandvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten1970
    Newbie
    • 10-11-2009
    • 1
    • heel

    K2 blue metal hengel voor strandvissen

    Ik ben geintresseerd in de K2 blue metal, ik heb alleen twijfels over welke de juiste lengte is om aan te
    schaffen. Begrijp dat deze in belangrijke mate afhankelijk is van mijn
    lichaamslengte / postuur. Zelf ben ik 1.93 mtr 80kg en heb ik de voorkeur
    voor de 5.00 mtr versie maar heb geen ervaring met deze lengte, alleen 4.20 mtr lange hengels goedkopere oudere zware types. Of is het bv handig om een 4.50 mtr en een 5.00 mtr versie aan te
    schaffen. Ik woon in Limburg en ben helaas niet in de gelegenheid om ze
    een keer in de praktijk uit te proberen.
    Kan iemand u mij een advies geven welke lengte het beste bij mij zou passen?
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Ik zou eerder voor een 4,5 meter gaan. 5 meter is lang. Je zult veel kracht nodig hebben om het lood een eind weg te zetten. Dat je een lange stok nodig hebt om een eind te smijten is een mythe. Ik ken mensen die met een karperstok van 3.90 150 meter gooien. Het beste is natuurlijk om de verschillende stokken te testen. Je kunt altijd op het droge oefenen of je kunt proberen de maas over te gooien :-)
    Carpe Diem

    Reageer

    • erwin-van-schilt
      Met enige kennis...
      • 19-02-2006
      • 296
      • Halsteren

      #3
      Ikzelf ben 174, 83 kg, en vis al jaren met 5.00 mtr hengels.
      heb nu zelf de K2 team extreme supreme, wat in het begin wennen was
      omdat deze stok meer loodgewicht nodig had om alle kracht te kunnen overzettten,
      Mijn vorige hengel wierp het prettigst met 150 gram, deze K2 gooit het beste met 175 gram.

      Maar het beste kun je een mede visser vragen of je een aantal keer met zijn hengel mag gooien.
      Zij zullen daar normaal gezien geen probleem mee hebben.

      Succes.

      Erwin
      http://erwin.vist.nl

      Reageer

      • Ptr.
        Newbie
        • 14-11-2009
        • 9
        • Gent

        #4
        Ik ben ook 1m93 en 85kg en vis zelf met twee shimano surfleaders van zelfs maar 4m25 met twee shimano ultegra molens en kan verre van klagen over het gooien. 5m lijkt me toch ook wat lang. Nu over smaak valt natuurlijk niet te discussieren.

        Reageer

        • Harolddick
          zeevisser
          • 11-09-2008
          • 42
          • Burgum

          #5
          Maarten,

          Zoals al gezegd hierboven is een hengel persoonlijk.
          Ik heb zelf een SPRO van 5m (prettig gooien bij 150 gram) en die is iets "buigzamer" dan de K2 titanium van 5m (prettig gooien bij 175 gram), maar dan wel al een beetje zwaarder.
          Gevolg: Met de titanium kan ik een gul wel voor de blokken (Noordpier) weghalen en met de SPRO een stuk minder goed.

          Ik ben zelf 1.80m en 92 kg en doe geen sport dan hebgelsport en heb een lichamelijk weinig belastende baan dus fysiek ben ik niet zo heel sterk.
          Toch vind ik de SPRO (met Ultegra 12000) prettiger gooien omdat de titanium (DAIWA Emblem PRO 5500) iets zwaarder is dan de SPRO.
          Als strandhengel ontlopen ze elkaar naar mijn bescheiden mening niet veel. Er zijn geen obstakels voor de kust die binnendraaien belemmeren.

          Beide hengels hebben mooi gevoelige toppen die een aanbeet makkelijk registreren.

          En voor het werpen geldt natuurlijk dat enige beheersing van techniek gelijk tot een verdere worp resulteert.

          Sterkte bij het zoeken naar een voor u passende hengel.

          Grtz. Harolddick

          Reageer

          • Sjoerd Schrassen
            Illustrator
            • 20-04-2003
            • 41
            • Scharwoude

            #6
            Hoi Maarten,

            K2 is een heel veel gebruikte hengel langs de vloedlijn en al ben ik zelf geen strand visser, goeie keus denk ik als er zoveel anderen al mee vissen.
            Ik denk dat je sterk genoeg bent voor de 5.00 echter, de techniek waar mee je hem inzet maakt of je hem prettig en effectief gebruikt. De overgang van 4.20 naar 5 is misschien groot maar als je techniek al goed is …..
            Ik weet dat op de Hengelsporttotaalbeurs altijd jongens van de DSF instructies en advies geven, echte verwerp techneuten waar ik me petje voor af neem. Misschien kan je ff googelen op DSF= Dutch Surfcasting Federation of BSC= Belgische Surfcasting Club of er niet een meeting bij jou in de buurt is. Daar is altijd wel gelegenheid om op het droge te gooien met allerlei verschillende lengtes.

            Succes met de keuze, Sjoerd

            Sjoerd

            http://www.visservice.nl
            http://www.onderlijnenvooropzee.com

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎