Inhoud Beet Januari 2010 | Poll: Weerhaakloos vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #16
    Nou ik kan je in ieder een waarom vertellen, tenminste ik heb een vermoeden dat dit mee gaat spelen.

    In alle gemeenten van Nederland worden de Dierenwelzijnnota's geschreven dat is verplicht.

    Zelf heb ik al kennis gemaakt met de conceptinhoud en die inhoud wordt hoofdzakelijk bepaald door de dierenbeschermingsorganisaties.

    Zelf heb ik al een regel kunnen tekkelen omtrent het vissen, met onder anderen deze situatie weerhaakloos vissen enz.
    Ik hoop dan ook dat overal de hengelsportverenigingen de vinger aan de pols houden want als er iets in een wet of APV staat krijg je het er niet meer uit.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #17
      Thanks voor toelichting Douwe
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • inieminie1989
        Komt net kijken
        • 22-01-2010
        • 74
        • Valthermond

        #18
        zonder weerhaak vissen is op een hoop wateren in Engeland en Frankrijk al verplicht ik vis zelf altijd met weerhaak omdat ik dan denk de vis minder pijn te doen maar goed als je de vis helemaal geen pijn meer wil doen dan moet je stoppen met vissen! we kunnen het wel zo pijnlijk mogelijk maken.
        Wees Niet Lui Breng De Haak Aan De Vis

        Reageer

        • Jakob
          <*{{{{><(
          • 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

          #19
          Wie zegt dat vissen pijn voelen, hooguit voelen ze zich onprettig.

          Vergelijk het eens met een stier, die krijgt een ring in de neus en dan kan een klein kind hem rondleiden. Waarom: Als hij aan het touw trekt doet dat zeer aan zijn neus. Als een vis pijn zou voelen zou hij mee zwemmen, doet het niet zeer namelijk. Ik heb nog niet meegmaakt dat ze meezwommen (ja heel soms), maar ze knokken bij mij als een grote als ze aan de haak zitten.Dat laat onverlet dat je moreel verplicht bent om een vis zo weidelijk mogelijk te behandelen.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎