vissen met rek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † Frederik de Belder
    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
    • 13-01-2003
    • 5730
    • Niel (België)

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Tim1995
    Met de vaste stok is in mijn ogen toffer dan op de werphengel.
    Zoals feederboy al zegt... Als het reglement het niet toe laat kan je er niets tegen beginnen.
    Dat geloof ik graag Tim, maar een vaste hengel is daar niet voor gemaakt, ik zou niet graag de delen betalen die er jaarlijks stuk getrokken worden door op die grote karpers te vissen.
    Groetjes Freddy

    ********************************
    * Teamlid "Dierenvriend" België *
    ********************************
    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

    http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

    Reageer

    • feederboy
      Met enige kennis...
      • 06-11-2009
      • 271
      • West-Vlaanderen

      #32
      blijkbaar hebben jullie dat nog nooit eens gedaan of zien doen, er zijn vaste stokken op de markt die dat nu éénmaal aankunnen zonder problemen zelfs karpers van rond de 15kg. en degenen die stukken breken is dan meestal hun eigen schuld (te hevig) vis al jaren op karper met vaste stok en het is eigenlijk zeer leuk om het eens te doen.

      Reageer

      • Tom Meertens
        Feedervisser
        • 05-12-2008
        • 182
        • Philippine

        #33
        Heb ik wel al eens gezien , was op een vijver waar iemand een karper eraan kreeg tijdens een wedstrijd .
        Hij viste ook op de karper .
        Deze was nog niet eens 8 kilo , en hij is hier 30 minuten mee bezig geweest .
        Met het gevolg dat de vissers naast hem zaten te vloeken omdat zij niet meer konden vissen omdat deze karper van links naar rechts vloog .
        Vraagje Feederboy welke stok gebruik jij daar dan voor ?

        mvg Tom .

        Reageer

        • † Frederik de Belder
          [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
          • 13-01-2003
          • 5730
          • Niel (België)

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door feederboy
          blijkbaar hebben jullie dat nog nooit eens gedaan of zien doen, er zijn vaste stokken op de markt die dat nu éénmaal aankunnen zonder problemen zelfs karpers van rond de 15kg. en degenen die stukken breken is dan meestal hun eigen schuld (te hevig) vis al jaren op karper met vaste stok en het is eigenlijk zeer leuk om het eens te doen.
          Hier moet ik je in tegenspreken, ben vroeger bij De Sportvissers te Sint Katelijne Waver in de club geweest, daar hadden we twee vijvers eentje met brasem en ene met karper, de stok waar ik mee op karper viste was een SPRO Carpology 9,5 meter, op 8 meter goed mee te vissen op 9,5 meter een boomstam. Ik vond dat ook leuk om doen, maar niet om driemaal in de week te doen zoals ik nu wel doe op brasem. En in die periode ook al. En de stukken die gemaakt worden is zeker de schuld van de visser, maar hoeveel gaan er dat toegeven??? Kan een hele mooie visserij zijn maar geef mij toch maar de voorn en brasemvisserij.
          Jou koppelmaat kent die vijvers ook.
          Groetjes Freddy

          ********************************
          * Teamlid "Dierenvriend" België *
          ********************************
          http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

          http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

          http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

          Reageer

          • Fisherman's Friend
            Frequent aanwezig
            • 15-07-2007
            • 100
            • Numansdorp

            #35
            Karpers drillen op de vaste stok is het mooiste wat er is!

            En als een karper je hengel stuk trekt is dan inderdaad je eigenschuld!,je moet je hengeltop zo laag mogelijk zo niet onder water houden en het elastiek zn werk laten doen.

            Misschien ook een tip voor de gene die op karpers vissen met de vaste stok om een gewoon latex elastiek dubbel in je topset te monteren.
            Dit heeft als voordeel het eerste stuk zeer vrijgevend te zijn en daarna vrij snel druk op bouwt om zo de vis sneller te landen.
            Heb inmiddels 2 powerkits hiermee uitgerust 1 met dubbel 6 (preston fluoro) en dubbel 8 (ook preston) werkt perfect!

            Het nadeel van een hol elastiek bv preston hollow 13 met een beetje karper heb je niets te vertellen! je kan totaal geen vuist maken!

            Voor de gene die er interesse in hebben vis met een Shimano Beast master xt-b 14,5m.

            Reageer

            • feederboy
              Met enige kennis...
              • 06-11-2009
              • 271
              • West-Vlaanderen

              #36
              8kg duurt bij ons zeker geen 30 minuten hoor, de laatste x met goeieputvisser vangde ik er nog één van rond de 7kg de laatste 5 minuten en bij mijne maat duurde het ook niet lang. gewone magic powerlights en als je holle rek neemt moet je deze wel goed aanspannen dan heb je ook geen problemen. idd de sportvissers in Katelijne kennen we ook. garbolino Koi's kunnen dat ook aan of nog beter en strakker colmic super carpa of carpodromo. en zoals hier reeds vermeld het is de rek dat het werk moet doen en niet aan de hengel gaan hangen.

              Reageer

              • Fisherman's Friend
                Frequent aanwezig
                • 15-07-2007
                • 100
                • Numansdorp

                #37
                Die karpers bij jullie op die vijvers in België zijn die gedresseerd?

                Hier in NL op de vossekuil gaan ze als speedboten tekeer(ook de kleinere)!

                Reageer

                • Tom Meertens
                  Feedervisser
                  • 05-12-2008
                  • 182
                  • Philippine

                  #38
                  Hoe zwaar vis je van lijn op deze karpers ?
                  Bij ons vaak meegemaakt dat met de werphengel een onderlijntje van 25/100 mm zonder enige moeite aan gort werd getrokken .
                  Het zal wel kunnen met de vaste stok als je de ruimte hebt om je vis te drillen .
                  Bij ons lukt dit niet het is vlug erbij zijn of ze vliegen in het riet , en geloof me maar dat ze dit goed weten .

                  Tom .

                  Reageer

                  • feederboy
                    Met enige kennis...
                    • 06-11-2009
                    • 271
                    • West-Vlaanderen

                    #39
                    ruimte ... 5 a 8 m van elkaar maximum. 22,5 honderdste maximum er zijn er die zwaarder gaan hé. als je bij het aanslaan onmiddellijk tegendruk zet heb je al de meeste kans. natuurlijk als je de vis laat gaan dan is het moeilijker.

                    Reageer

                    • Fisherman's Friend
                      Frequent aanwezig
                      • 15-07-2007
                      • 100
                      • Numansdorp

                      #40
                      Ik zelf in in nederland met 0.18mm en 0.20mm op karpers met gewichten tot een kilo of 5-6.

                      En voor het vissen in de margins (lees het kantje) moet je elastiek zo dik als tuinslang hebben (diawa hydro red/black) om ze uit het riet te houden..ze zijn inderdaad donders rap!

                      Reageer

                      • feederboy
                        Met enige kennis...
                        • 06-11-2009
                        • 271
                        • West-Vlaanderen

                        #41
                        volle rek gebruik ik 2,1 mm van zimm, holle rek van preston in verschillende diameters.
                        bij ons vissen ze veel met kanthengels van max 4 a 5m zodanig dat je zelfs geen delen kan bijzetten.

                        Reageer

                        • Tom Meertens
                          Feedervisser
                          • 05-12-2008
                          • 182
                          • Philippine

                          #42
                          Ik vis er wel eens op met een penhengel , en die tot ca 5 kg kan ik nog wel vangen .
                          Maar bij de grotere is het vaak of de boel kapot of die mannen vliegen het riet in .
                          En Feederboy bedankt voor de info ,ga ik misschien ook wel eens proberen .

                          groeten Tom .

                          Reageer

                          • feederboy
                            Met enige kennis...
                            • 06-11-2009
                            • 271
                            • West-Vlaanderen

                            #43
                            graag gedaan Tom, volle rek voorjaar 1,6 / 1,8 seizoen 2,1 / 2,3
                            draad 14/16mm voorjaar en 18 tot 22 seizoen.
                            holle rek 2,1 tot 3mm ga zelfs nu dikker proberen en redelijk aanspannen
                            alle rekkers zitten in deel 2 en 3 top gebruiken wij niet.

                            Reageer

                            • Tom Meertens
                              Feedervisser
                              • 05-12-2008
                              • 182
                              • Philippine

                              #44
                              Bedankt Feederboy , ga eerst eens met een oude hengel proberen of het me lukt .

                              groeten Tom .

                              Reageer

                              • IHF1990
                                Newbie
                                • 03-02-2009
                                • 46
                                • Tilburg

                                #45
                                Op de put van Pennekenvolt in Schelle heb ik eens meegemaakt dat tijdens een wedstrijd de winnaar slechts 12 stuks had. Deze wogen samen wel 92 kg. En er zaten ook platten tussen...
                                Als je het juiste materiaal hebt zijn ze zeker te vangen, in het voor-en najaar makkelijker dan in de zomer.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎