dvd underwater feeder fishing

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • moi
    Frequent aanwezig
    • 02-09-2009
    • 144
    • veendam

    dvd underwater feeder fishing

    moi iemand al naar deze dvd gekeken ,zal je zeker nog raar opkijken hoe alles onder water werkt
    met een methodfeeder en voerkorf.

    moi
  • metselman
    Newbie
    • 15-07-2006
    • 28
    • provincie Groningen

    #2
    Kun je die film online bekijken?

    Reageer

    • moi
      Frequent aanwezig
      • 02-09-2009
      • 144
      • veendam

      #3
      nee ik heb deze dvd gekocht maar is wel de moeite waard

      moi

      Reageer

      • Jim
        Frequent aanwezig
        • 25-09-2003
        • 132
        • kessel

        #4
        Is zeker de moeite waard om te bekijken

        Reageer

        • eitcbv
          Doe wat je goed dunkt!
          • 24-12-2005
          • 192
          • nabij Steenwijk

          #5
          Ik heb hem ook gekeken en officieel aangeschaft. Maar de conclusies die ze trekken over 3 vissessies zijn wel erg kortzichtig je kunt immers geen conclusies trekken op 3 vissessies maar die beelden zijn uniek en je kunt van het aasgedrag van de vissen veel leren! Het is een DVD die je gewoon gezien moet hebben. Ikzelf heb hem al 3x volledig bekeken en raak er nooit op uitgekeken.
          Fishing is a way of life!!!

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Leuke dvd, ik heb 'm gekocht op de Utrechtse Hengelsportbeurs.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • moi
              Frequent aanwezig
              • 02-09-2009
              • 144
              • veendam

              #7
              ik vond vooral het gegeven dat ze een beetje voer nemen en dan weer verder zwemmen dus niet op de voerplek blijven
              een opmerkelijk iets en ook dat ze voornamelijk op zicht azen en niet op reuk of smaak is toch wel zeer opvallend.
              zo zie je maar weer dat kleur in deze heldere wateren een grotere invloed hebben dan smaak en reuk,daar ga je met je potjes en smeerseltjes.

              moi

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Moi waarop baseer jij dat de vis meer op zicht aast dan op andere waarneming?
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #9
                  Ik denk dat moi bedoelt dat de kleur van de miniboilie er toe deed. Zicht is zondermeer belangrijk, maar niet ieder water is zo helder als bij de opnames. Als een platte in de bodem aan het wroeten is, is het zicht ook 0,0 dus in dat geval is smaak en voelen minstens zo belangrijk.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • moi
                    Frequent aanwezig
                    • 02-09-2009
                    • 144
                    • veendam

                    #10
                    moi ik bedoel dat het voer en de kleur ervan een grote invloed heeft op de brasems mdat ze gericht op de kleur afgaan
                    en dat zag je bij het zwarte voer niet daar aasden ze niet specifiek op .
                    ik denk dat zicht veel uitmaakt want als de brasems azen is het zicht net zo goed als dat ze niet azen want de grond en voer wat ze weer uitstoten gaat niet wolken maar valt recht naar beneden.
                    als je de ogen van de brasems goed volgt zie je dat ze echt een bultje voer of een boillie uitzoeken en niet de bodem afgrazen zoals gedacht.

                    moi

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Dat bedoel ik niet dat is duidelijk genoeg, wat ik bedoel is komt de vis op het voer af op zicht of op de opgeloste bestanddelen in het water.

                      Zicht is niet zo belangrijk anders zou je niet veel meer vangen op dik = voedselrijk, water.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • moi
                        Frequent aanwezig
                        • 02-09-2009
                        • 144
                        • veendam

                        #12
                        moi nar de beelden te oordelen komt de vis op de kleuren vam het voer af en niet op wat erin zit als het maar opvalt
                        moi

                        Reageer

                        • Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

                          #13
                          Jammer ik had gedacht dat je iets kon onderbouwen en iedereen daar iets van op kon steken.

                          Je kunt niet stellen dat de vis op kleur af komt terwijl de vis vanaf een afstand naar het voer wordt getrokken door de in het water opgeloste delen.

                          Kleur kan een rol spelen maar dan pas als de vis naar de plaats is gekomen door het voerspoor.
                          De vis zal zich op helder water veiliger voelen op een donkere ondergrond maar telt dat ook bij een zandgrond die gelig van kleur is?

                          Nee jammer genoeg is het een stelling die mij in ieder geval niet kan overtuigen dat de vis op kleur afkomt.

                          En ja ik heb de dvd gezien en ook vele dvd,s over onze vriend de karper die hetzelfde beeld laat zien.
                          Vissen is een hobby geen religie!

                          Reageer

                          • moi
                            Frequent aanwezig
                            • 02-09-2009
                            • 144
                            • veendam

                            #14
                            moi, ik denk niet dat op stilstaand water voerdelen zover versprijd zullen raken dat ze op 20 meter vis zullen aantrekken dus die denkwijze gaat voor mij niet op,opstromend water of water met trek zou dit wel kunnen werken.
                            en waarom zou en brasem van drie kilo zich veiliger voelen op een donkere ondergrond kun je dat ook onderbouwen ,wand dat word meestal aangenomen voor waar, maar wie zegt dat het zo is.

                            moi

                            Reageer

                            • Ramon Ansing
                              tsjah?
                              • 27-06-2006
                              • 760
                              • Tolbert

                              #15
                              Moi, hoe kan jij zeggen dat die vis puur op kleur aast? Een vis kan voedsel zovaak beter waarnemen dan een mens en dan ook op een heel andere manier. Dat die brasems meteen die boilie pakken heeft naar mijn idee meer te maken met visuele attractie dan met kleur. De vissen hangen wat rond nemen zo nu en dan wat voedsel tot zich en worden geprikkeld door iets dat anders is dan de rest namelijk de boilie, in kleur vorm grootte etc. Dan hebben we nog de toevoegingen uit de boilie, die eruit oplossen en de vis prikkelen om het aas te nemen en te verkiezen boen al het andere, dat is iets wat je niet kan zien maar een groteinvloed heeft dat de vis dat boven de rest verkiest. Als je je er een klein beetje in zou verdiepen dan zie je meteen dat er zoveel meer is al alleen "kleur"

                              Wat betreft de dvd, zeer intressant om het gedrag van de vissen te zien wat er gebeurt op het moment dat ze het aas pakken gehaakt worden etc etc. Maar het verschilt niet veel met de karper dvd`s die ik heb gezien...

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎