de methode van method feeder vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • de schilder
    Newbie
    • 20-11-2009
    • 34
    • hengelo gld

    de methode van method feeder vissen

    Hallo,

    Heb nu toch de hengel van browning gehouden voor het method feeder vissen de commercial bomber van browning met een werpgewicht van 50 gram is wat aan de lichte kant werd mij verteld en dat geloof ik ook wel maar ik gebruik hem op beken en vijvers du worden zelden afstanden gegooid boven 50 meter heb er ook een mooie molen bijgekocht de cormoran met baitrunner mooie kleine vrijloopmolen heb er 12 00 dyneema op laten leggen,, nu was mijn vraagdenken jullie er ook zo over of doen julllie het anders ik werp zelf met korven van guru 28 gram en heb ook de bijpassende haken gekocht van guru schijnt te helpen om sneller in te haken door apparte kromming.
    Met welke onderlijnen vissen jullie ook dyneema of nylon?
    En gebruiken jullie de kleine mallen om het voer te vormen om de method?

    En ja weet dat er meer te vinden is op dit forum hierover maar mischien hebben jullie nieuwe ideen

    Vriendelijke groet weer PIM
  • arnold/kampen
    Newbie
    • 02-02-2010
    • 9
    • Kampen

    #2
    ik ben zelf ook nog maar beginnende in het feeer wereldje,maar ik gebruik gevlochten lijn als hoofdlijn,dan de voorslag/lus waar ik de korf aan heb heb ik van 20/00 nylon geknoopt.
    ik heb een schuiflus montage,eerst 2 keer hengellengte 20/00 nylon dan 40-45 cm schuiflus montage,en als onderlijntje heb ik zo'n 14/00 tot 16/00 nylon.
    op stilstaand water waar ik meer voorntjes kan verwachten gebruik ik 12/00 nylon.

    er zullen mensen zijn die dit van mij afkeuren,maar net wat ik je zeg, ik ben ook nog maar beginnende

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Ik zou met de method geen dyneema gebruiken maar gewoon nylon. Voor onderlijnen is dyneema wel geschikt.
      De beten met de method feeder zijn vaak dermate hard dat dyneema echt onnodig is en misschien wel veel te gevoelig.
      Volgens mij heb je die rek van je nylon echt wel nodig, zeker als je dikke zeelten of kleine karpers op de stek krijgt.
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Ik vis eigenlijk meestal met dyneema op de method ,maar wat Sjaak al aan haalde ,dat de klappen op je hengel zo groot zijn door ,dat door dat het een zelfhakend systeem is ,dat de meeste tippen de klap niet overleven .Ik heb voor de method visserij een ontzettend slap hengeltje wat de klappen netjes op vangt.Maar met de gewone feeder en de method altijd nylon Dus zou ik toch zeggen doe er gewoon een nylon op van 22/00 en een haaklijn van 18 of 20 /00.dan gaat het zeker lukken ,en wie weet dat je al vissende zeg ze kunnen me wat ik ga het toch anders doen .Maar ik denk om te starten ,is dit systeem niet verkeerd .Je moet tenslotte ergens beginnen.
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Waarom zouden tips en andere toppen de zelfhaking niet overleven? Ik zie het verschil met een gewone handmatige aanslag niet.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #6
            Dat zou heel goed kunnen ,maar de een ziet het zo en de ander anders om .toevallig heb ik het vorig jaar gezien ,dat het deel na de top bij een Engelsman overmidden werd getrokken op het tweede deel dat lag misschien een beetje raar afgesteund ,maar de man had in eens wat meer deeltjes ,Maar ik denk dat het volgens jou wel een oude breuk zal zijn geweest .Veel van die Engelsen die ik hier tegen kom vissen met je reinste Habbby babby ,wat te pas en te onpas de geest geeft .
            Dus het is maar hoe je het wil zien .Regeren is vooruit zien !!
            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #7
              Technium 22/00 als hoofdlijn. Deze lijn heeft niet al teveel rek en heeft een hoge schuurweerstand. Dyneema is nergens voor nodig. Op zich kan het wel met een zachte hengel, maar ik zou het niet doen. Zoals Sjaak zegt, als je er een karpertje op krijgt kun je alle rek gebruiken :-) Ik gebruik de mal ook. Je kunt er wat voer mee besparen, omdat je anders snel meer pakt. Ik gebruik enkel nylon onderlijnen (15, 40 cm) en Fox carp match haken, met weerhaak. Ik vis verder met de ringers voeders. Ringers micropellets 1:1 gemengd met Ringers Green of de bag up carp mix. Ik heb heel goede resultaten met de aarbei pellets van Sonubaits.
              Carpe Diem

              Reageer

              • henkus
                Met enige kennis...
                • 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

                #8
                Ik ben geen method feeder man maar als ik logisch denk dan gebruik je vooral dynema voor grote afstanden (en ja als het al op je molen zit ook voor de korte) en een nauwkeurige beetregistratie.

                afstanden beetregistratie en het zetten van de haak zijn niet aan de orde bij het vissen met de method dacht ik zo te hebben begrepen dus ik zie niet in waarom je gevlochten zou gebruiken, de extra rek kan alleen maar welkom zijn.

                (als ik lees over 22/00 hoofdlijnen ga ik er wel over zitten denken, hoeveel kilo vis is dat als nodig is? 22/00 super G line kan op die dikte 5,8 kilo hebben, mijn gevoel zegt dat het wat dik is maar; ik vis zelf nooit met de method)

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  De dikte van de hoofdlijn maakt niet veel uit. Kijk maar naar het karpervissen... Ik zou echter niet minder dan 20/00 gebruiken ivm dikke vis.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • de schilder
                    Newbie
                    • 20-11-2009
                    • 34
                    • hengelo gld

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                    De dikte van de hoofdlijn maakt niet veel uit. Kijk maar naar het karpervissen... Ik zou echter niet minder dan 20/00 gebruiken ivm dikke vis.
                    mischien hele gekke gedachte kan ik de baitrunner niet zo afstellen dat de top zich wel kromt maar niet zo slim dat mijn hengel uit de standaard getrokken word??
                    en bij mijn molen zit nog reserve spoel laat ik die voldraaien met nylon.

                    Bedankt voor jullie reacties

                    gr pim

                    Reageer

                    • SvVoorden
                      Sportvisser
                      • 26-07-2002
                      • 747
                      • Woerden

                      #11
                      Volgens mij vissen veel mensen met een lijnclip als ze met de method feeder, althans ik wel. Als je de lijnclip gebruikt werkt een baitrunner niet zo goed meer, hooguit voor een meter van het strak draaien.

                      Ik gebruik gewoon 25/00 nylon en dat is voor zo'n visserij echt niet te dik. Waarom zou je dunner vissen?
                      Die kilo's trekkracht van de hoofdlijn zeggen niet zoveel omdat je onderlijn toch dunner is zal je hoofdlijn niet zo snel breken.
                      Sjaak van Voorden

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        #12
                        Voor de method feeder gebruik ik korte onderlijntjes van ~8 cm zowel van nylon als dyneema.
                        Ook gebruik ik de Preston PR 36 Barbless Hair Rigs 10 cm.
                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • Visser Pieter
                          Sportvisser
                          • 29-05-2008
                          • 366
                          • Borne

                          #13
                          Wil ook gaan beginnen met methode feeder en eens uitproberen bijvoorbeeld bij paterswoldsemeer of bij hc sassenhein in haren.
                          Maar wat heb ik nu allemaal nodig.
                          Ben aan het zoeken geweest op het internet maar kom wel materialen tegen maar niet wat ik allemaal moet aanschaften.
                          Heb nu een Arca Advance feeder 3,90M 100 gr.
                          En wil een nieuwe molen aanschaften de Shakespeare Mach 3 Front Drag 040, misschien de nieuwe versie er van de Shakespeare Mach 3 XT Front Drag 040 (waarschijnlijk morgen op de visma).
                          Is dan de feeder en de molen er geschikt voor of moet ik een zwaardere feeder hengel nemen.
                          Ik wil dus op de visma gaan kijken en spullen aanschaften voor feeder methode, maar weet niet wat ik allemaal nodig heb.
                          Kan iemand mij dat vertelleen, (en welke lijn heb ik er voor nodig kan gewoon met nylon zeker?)
                          Hoop dat iemand mij het kan vertellen.
                          Visgroet, Pieter

                          VISSEN NATUURLIJK

                          Reageer

                          • René-01
                            Newbie
                            • 22-03-2010
                            • 7
                            • Roden

                            #14
                            Ik vis er mee op brasem shimano winckelpicker en een spinmolen met 18/00 fluorcarbon best lachen keiharde aanbeten.
                            Maar als je er mee op karper wilt vissen zou ik een zwaardere hengel nemen anders word het buigen of barsten. karperstokje van 1.75 lb kan het wel doen het moet wel een beetje leuk blijven en niet de vissen laten waterskieen. of een feeder hengel die wel een beetje doorbuigt kan ook prima. Probeer gewoon wat dingen uit met het materiaal wat je hebt voor je naar de winkel stapt. Suc6

                            Reageer

                            • Visser Pieter
                              Sportvisser
                              • 29-05-2008
                              • 366
                              • Borne

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door René-01
                              Ik vis er mee op brasem shimano winckelpicker en een spinmolen met 18/00 fluorcarbon best lachen keiharde aanbeten.
                              Maar als je er mee op karper wilt vissen zou ik een zwaardere hengel nemen anders word het buigen of barsten. karperstokje van 1.75 lb kan het wel doen het moet wel een beetje leuk blijven en niet de vissen laten waterskieen. of een feeder hengel die wel een beetje doorbuigt kan ook prima. Probeer gewoon wat dingen uit met het materiaal wat je hebt voor je naar de winkel stapt. Suc6
                              Oke bedankt,
                              Ja wil het morgen dus aanschaften op de visma.
                              Maar wat heb ik dan allemaal nodig, zijn verschillende korven, ook wartels ofzo.
                              Gewoon kort gezegt wat heb ik nodig voor feeder methode.
                              Visgroet, Pieter

                              VISSEN NATUURLIJK

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎