Feeder of winkle picker voor de method

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fritsie
    Frequent aanwezig
    • 19-10-2005
    • 185
    • Heerenveen

    #16
    Ik vis zelf met 2 stuks shimano catana multi light medium feeder en een shimano beastmaster medium feeder.Dit zijn redelijk betaalbare hengels met een max werpgewicht van 70-90 gram. Genoeg body en toch nog heel parabolisch.
    Ik vis hier method feeders meet van 10-50 gram. Een goede nylon is ook van belang, snelzinkend en low memory. Direct mono van Preston is mijn favoriet en dan de 7-8 ponds lijn.
    Verder vind ik dat de molen erg van belang is, vooral als er ook karpers zijn te vangen. Ik heb hiervoor shimano gtm-ra 400 molen, deze hebben een ondiepe spoel met een goede lijnclip, zodat je tijdens de dril de lijn eronder vandaan kan halen en de slip zijn werk kan doen. Zodra je lijn op de juiste lijn terug is bij je molen kun je deze zo weer achter de lijn clip doen. Dit scheel ook veel handelingen en kun je sneller vissen, dit heeft wel enige oefening nodig.

    En nog even over gewichtsaanduidingen op hengels je kan er best wel over heen hoor en dan ook wel met een gram of ze breken echt niet zomaar, lichte feederes + 20 gram zware feeders +40 gram.

    Mijn dutchmaster 100 gram krijgt zo nu en dan ook wat te voor duren ik zou zeggen buigen of barsten
    Catch and release

    METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

    Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #17
      Ik heb zelf een F4E Exposure medium/light feeder i.c.m. F4E Deliter040 molen. Koste destijd zo'n 50 euro. Als je een niet te dure feeder zoekt dan kan ik je hem zeker aanraden.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • hjadolffs
        hier vissie vissie vissie
        • 29-05-2011
        • 65
        • woudsend

        #18
        ik heb met de picker al gauw een aardig eind gegooid met een method feeder van 80 gram. je moet wel rustig gooien maar het is te doen. maar denk dat je beter een feeder hengel kan kopen. zijn niet eens echt duur. en als je wel eens wilt vissen in groter water dan heb je de hengel in ieder geval al.
        vismaat gezocht!!! intresse? stuur bericht

        Reageer

        • Boschje
          Komt net kijken
          • 06-05-2010
          • 99
          • Veghel

          #19
          Ik gebruik doorgaans een 12,8" Dutch Master maar ik heb nu ook een 11" mini carp op bestelling. Daarmee hoopte ik net wat grotere karper eruit te halen die dwars door de lijnclip zwemmen of anders mijn haken open plooien.

          Reageer

          • reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3497
            • Asten

            #20
            ik heb met de picker al gauw een aardig eind gegooid met een method feeder van 80 gram
            80 gram met een Picker ??
            Groeten

            Frank

            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

            Reageer

            • Pim.S
              Newbie
              • 18-01-2011
              • 18
              • Hengelo gld

              #21
              Gewoon een browning commercial bomb kopen voor dat geld en de kwailiteit kan ie zich meten met een dutch master en ja ik heb de dutch masters ook super hengels hoor maar niet veel beter dan de browning
              Grt Pim

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎