Hoe te vissen op de Eem? graag advies.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spyker
    stokvisser
    • 10-06-2009
    • 29
    • in het midden

    #16
    hoezo ?? Ik vertel over een feederaar die mijn inziens iets totaal onlogisch zat te doen en opeens kan ik niet vissen,als ik dan zeg dat ik wel een visje vang alleen niet de bakken vis die sommige hier vangen dan word er naar mijn leeftijd gevraagd omdat ik mijn vangsten niet overdrijf nou ja wat is dit word hier opeens aangevallen door mensen die met kreten van de eerste de beste scheurkalender als er moet nog heel wat water door de eem stromen wil ik iets van feederen snappen.
    Vanwaar dit oordeel over hoe snel ik iets leer en hoe goed ik zou vissen .

    En dan vraag je leg eens uit dan krijg je een of ander verwijtend vaag nikszeggende stukje tekst voor je kiezen met alweer een oordeel.

    Omdat ik niet heel veel berichten op het forum schrijf en nog niet zolang lid ben staat er Newbie dat betekent niet dat ik pas begonnen ben met vissen.

    Reageer

    • Jakob
      <*{{{{><(
      • 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

      #17
      Ik kreeg de indruk door jouw tekst dat je een beginnnend feedreraar was of een verstokte vaste stok visser.
      Dat wil niks zeggen over of je sinds kort vist of al langer.

      Het is heel gebruikelijk dat je als je de kans krijgt om tegen de andere kant te vissen met de feeder omdat door de trillingen die je veroorzaakt de vis uit je eigen kant verdwenen is vaak, ook al lang niet altijd. Het zegt niks dat aan de andere kant auto,s of wandelaars lopen, de vis is daar wel aan gewend.

      Ik heb daar wel wedstrijden gevist dat je de ene keer alles met de feeder moest vangen en een volgende keer met de stok.
      Ik heb daar echter verreweg de meeste vis gevangen met de feeder tegen de andere kant, maar in een wedstrijd is iets heel anders als dat je met 2en of 3en zit.

      Ik heb overigens nergens gelezen dat je aangevallen werd, kan ook niet de bedoeling zijn, ik zag alleen dat Janb de zelfde conclusie trok als ik: dat je nog niet zo heel van effectief feederen wist.

      Reageer

      • spyker
        stokvisser
        • 10-06-2009
        • 29
        • in het midden

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door spyker
        Ik weet niet veel van feeder vissen maar erg logisch zag deze situatie er niet uit.
        Ik heb zoals je ziet zelf al gezegd dat ik van feederen niet veel weet ,maar als je de reactie van Jan B leest komt dat behoorlijk neerbuigend en arrogant over .en alleen omdat ik gekscherend iets vertel over wat ik heb meegemaakt en niet begrijp.

        En ja je hebt wel goed gezien dat ik alleen met de vaste stok vis,ik ben vooral iemand die vist voor de rust en de lol, ik vis ook nog uit de hand want zelfs afsteken vind ik al teveel gedoe.Gewoon lekker lui hengeltje uit en relaxen.

        Reageer

        • Jakob
          <*{{{{><(
          • 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

          #19
          Als je maar plezier hebt en je er lekker voelt bij wat je doet dat is het allerbelangrijkste.
          Jij bent dus een echte klapstoelvisser zoals wedstrijdvissers dat noemen, geeft niet, ik ben wel eens echt helemaal zoek gevist door een klapstoelvisser.
          Janb is net als velen op deze site een wedstrijdvisser, zij het een wat op hogere leeftijd zijnde wedstrijdvisser, maar nog steeds een hele goeie visser en staat klaar met raad en daad. Ik ken hem en denk niet dat Jan dat zo bedoeld heeft, zo zit hij zeker niet in elkaar, daar ken ik hem goed genoeg voor.

          Ik wens je veel vis toe daar op de Eem en zeker in deze tijd kan het daar dikke bingo zijn.

          Reageer

          • spyker
            stokvisser
            • 10-06-2009
            • 29
            • in het midden

            #20
            Klapstoel nog net nieti, het gaat op het moment inderdaad goed op de Eem er trekken een paar stevige voorns langs .Brasem wil mij wat minder lukken.

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #21
              Heel veel mensen op het forum zijn bang om hun leeftijd te vertellen en dat vind ik persoonlijk behoorlijk vevelend .
              Ik wil altijd graag weten met wie ik van doen heb
              Een schooljongen van dertien krijgt van mij een ander antwoord op zijn vragen ,als iemand van zestig op de zeflde vragen .
              Dan wil ik ook graag weten hoe ver de persoon is is gevorderd met een bepaalde visserij .

              Dat jij /U alleen met de vaste stok vist was mij al snel duidelijk,dat was wel op te maken uit je verhaal over de feederaar die je aan de Eem tegen kwam .
              Dat de man geen antwoord gaf op de" uit jullie oogpunt gezien" toch wel zinnige vragen ,verbaast mij ook niets ,ik reageer ook niet op zulke vissers ,

              Als ik iets wil weten van een visser die ik tegen kom op mijn weg stap ik af en stel mijn vragen .
              Maar een luid roepende visser aan de waterkant ,wil zeggen dat de man nog veel te leren heeft ,dat doe je niet.

              Ik heb van vele visserijen wel een beetje verstand ,behalve van de karpervisserij ,ik weet wel de ins en ouds ,maar ik ga er geen mening over geven .Omdat ik vind dat ik er gewoon te weinig verstand van heb om daar een mening over te mogen geven .

              Zo ook het tuinstoelvissen , als mensen daar nou lekker in zitten ,waar om niet ,maar ik ga niet tegen zo,n man aan de waterkant staan schreewen ,waar om heb je geen kanis ,ik vind dat een ieder dat voor zich zelf moet weten en dat heeft niets met betweterigheid of neerbuigendheid te maken .

              Om nog even terug te komen op de moeilijkeidsgraad van het federen ,"probeer eens vijf uur lang je korf in een gaatje van een vierkanten meter te gooien op een afstand van vijftig meter . Verder wens ik U /Jou veel plezier aan de Eem ,waar van ik heb gehoord dat er onbeschoft veel grote Brasem word gevangen .
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • spyker
                stokvisser
                • 10-06-2009
                • 29
                • in het midden

                #22
                Ik vind dit toch weer een gefrustreerde reactie niet alle mensen zij zo stijf en chagerijnig als jij ,als ik met een brede glimlach naar iemand roep kan hij echt wel zien of ik serieus ben. Alleen mensen die zich te groot voelen zullen zich dat aantrekken en niet reageren.Want zij weten wel beter en zijn eigenlijk te goed om met een stelletje vrolijke vissers te praten pff amateurs wat weten die nou .

                En ik ben van middelbare leeftijd.

                Reageer

                • spyker
                  stokvisser
                  • 10-06-2009
                  • 29
                  • in het midden

                  #23
                  probeer eens vijf uur lang je korf in een gaatje van een vierkanten meter te gooien op een afstand van vijftig meter . Verder wens ik U /Jou veel plezier aan de Eem ,waar van ik heb gehoord dat er onbeschoft veel grote Brasem word gevangen .

                  lijnklipje en en een orientatie punt eitje .

                  Maar een luid roepende visser aan de waterkant ,wil zeggen dat de man nog veel te leren heeft ,dat doe je niet.

                  De enige die daar last van heeft ben ikzelf zijn aas ligt 50 mt verderop.

                  En waar staat jou leeftijd?
                  Aangepast door spyker; 22-04-2010, 16:12.

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #24
                    Toen ik zeven jaar was ben ik begonnen met vissen en nu 63 jaar verder doe ik dat nog steeds met heel veel plezier .
                    Daar maak ik geen geheim van en ik schaam mij er ook niet voor .
                    Maar van de man die mij de liefde voor het vissen heeft bij gebracht,"toen ik zeven jaar was" leerde ik de rust in de polders te respecteren . Maar ook het dat het benaderen van de vis in alle rust diende te gebeuren
                    En het luid roepend en grappen maken aan de waterkant past niet zo goed in mijn verhaal .
                    Ik kan ontzettend genieten van goeie grappen [Frederik is een van mijn favoriten ] Maar alles op de juiste plaats .
                    En dat u daar niet vrolijk van word ,is jammer voor u ,maar ik kan er niet wakker van liggen .
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    • spyker
                      stokvisser
                      • 10-06-2009
                      • 29
                      • in het midden

                      #25
                      na mooi welterusten.

                      Punt.

                      Reageer

                      • PeBo
                        Hengelaar
                        • 29-09-2007
                        • 2636
                        • Oosterhout

                        #26
                        Jammer dat Douwe een ban heeft want die hadden we hier mooi op los kunnen laten. Dus Jan besteed er verder geen aandacht aan.
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                        Groeten,
                        PeBo.

                        Reageer

                        • corinzicht
                          Newbie
                          • 11-03-2014
                          • 2
                          • Leiden

                          #27
                          Over een paar weken moet ik vissen in de Eem te Baarn. Kan nergens vinden of het snel, langzaam stromend water is. Ook niet de gemiddelde diepte. Zelfs bij de plaatselijke vereniging komt niets los. Verbaasd me wel. We mogen alleen met de werphengel vissen. Dobber of korf. Wie kan me iets vertellen? Of heeft iedereen opeens stekkennijd?

                          Reageer

                          • gijs
                            Eenvoud is onuitputtelijk
                            • 31-03-2009
                            • 159
                            • Overijssel

                            #28
                            Railsport wedstrijd?

                            De Eem kan behoorlijk stromen maar kan ook stil staan, hangt van er dus vanaf.
                            Het is een paai water.
                            Tegen de overkant vissen met de Feeder.
                            Wormen en Casters brengen.
                            In het verleden waren de vissers tegenover de zwaaikom spekkoper.
                            Je kunt niet met de auto bij het water komen, neem dus een wagentje oid. mee.
                            Succes.

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎