Hoe te vissen op de Eem? graag advies.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Hoe te vissen op de Eem? graag advies.

    Over 4 weken heb ik een wedstrijd in de Eem bij Eembrugge, wat is de beste keus vaste Hengel of feeder. Met de vaste hengel hoever uit de kant , je hoort allemaal verschillende verhalen.
    Groeten van Gerard Elsing
  • gijs
    Eenvoud is onuitputtelijk
    • 31-03-2009
    • 159
    • Overijssel

    #2


    Misschien heb je iets aan bovenstaande link.

    Wat ik uit persoonlijke ervaring weet is dat de Eem een echt paaiwater is waar in het voorjaar enorme vangsten mogelijk zijn. Je kunt er prima uit de voeten met de vaste stok, maar ook met de feeder naar de overzijde. Als de vis goed los is, ben je uiteraard sneller met de vaste stok. Vooraf is nooit te voorspellen waar de winnaar weg komt, een kopplek levert hier niet per definitie de winnaar op.
    In het verleden heb ik vaak wedstrijden aan de Eem gevist, waarbij ik enkele malen heb gewonnen met zowel de vaste stok op 11m (verder was eigenlijk nooit nodig) als de feeder aan de overzijde, maar ben ook regelmatig de boot ingegaan.

    Reageer

    • Jakob
      <*{{{{><(
      • 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

      #3
      Gijs, inderdaad, ook mijn ervaring en soms nog korter dan 11 meter, tegen de richel. Inderdaad een doortrekwater voor paaiende vis, er zijn hele goeie vangsten mogelijk.

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        De Eem is een niet zo diep water waar ik na enige wedstrijden achter kwam ,ik wist wel dat het niet zo diep was ,maar ik zag geen verband tussen wel en niet vangen.
        Tot dat ik op een keer een praatje maakte met de buren ,die ons die dag hadden onder getrokken.Die mannen vertelde mij dat er in samenhang met het ondiepe water op heel veel plekken velden met draad alg lagen.
        Toen wij dat wisten vertelde ze mij ,zijn we alleen nog maar met droge =drijvende casters gaan vissen .o.k we winnen niet altijd maar we blazen toch ons partijtje mee.
        En altijd met de Feeder ,voor in bij Baarn wil het wel eens lukken met de stok ,maar het was in die tijd alleen maar kleine vis ,wel heel veel kleine vis.
        Terwijl je ze met de Feeder toch wel van een drie of vier kg kunt pakken.
        Maar mijn advies is drijvende Casters aan de haak met in het midden een maai en met de Feeder tegen de overkant.
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • spyker
          stokvisser
          • 10-06-2009
          • 29
          • in het midden

          #5
          afgelopen vrijdag even naar de eem geweest zit er iemand met een feeder naast ons zwiept met een machtige boog de feeder naar de ove kant waarop mijn maat naar deze man roept waarom hij niet aan de overkant is gaan zitten ,hier kon deze geen antwoord opgeven en ik snap eigenlijk ook niet waarom je op een water waar je makkelijk aan beide kanten kan komen met de auto je zonodig je feeder naar de overkant moet gooien wat is dat nou voor onzin.

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door spyker
            afgelopen vrijdag even naar de eem geweest zit er iemand met een feeder naast ons zwiept met een machtige boog de feeder naar de ove kant waarop mijn maat naar deze man roept waarom hij niet aan de overkant is gaan zitten ,hier kon deze geen antwoord opgeven en ik snap eigenlijk ook niet waarom je op een water waar je makkelijk aan beide kanten kan komen met de auto je zonodig je feeder naar de overkant moet gooien wat is dat nou voor onzin.
            Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb er zo wel eens een dikke honderd op een rij zien zitten, die dat ook allemaal deden. Onbegrijpelijk, maar waar.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            • gijs
              Eenvoud is onuitputtelijk
              • 31-03-2009
              • 159
              • Overijssel

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door spyker
              afgelopen vrijdag even naar de eem geweest zit er iemand met een feeder naast ons zwiept met een machtige boog de feeder naar de ove kant waarop mijn maat naar deze man roept waarom hij niet aan de overkant is gaan zitten ,hier kon deze geen antwoord opgeven en ik snap eigenlijk ook niet waarom je op een water waar je makkelijk aan beide kanten kan komen met de auto je zonodig je feeder naar de overkant moet gooien wat is dat nou voor onzin.
              Zo zie je maar weer, een beetje raar volk die feederaars

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Toch moet er soms weleens rekening gehouden met dat er lawaai en trillingen gemaakt worden aan de waterkant. Vissen zijn ook weer niet gek en zwemmen dan van de kant af. Vaak zie je, vooral bij windstil weer, visactiviteit voor de wedstrijd begint en zodra er wordt opgebouwd dit een stuk minder is.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • spyker
                  stokvisser
                  • 10-06-2009
                  • 29
                  • in het midden

                  #9
                  Dat begrijp ik wel maar waar ik zat was het juist aan de overkant drukker met fietsers en mensen die de hond uitlaten .
                  En dan nog de vrij stevige vrachtschepen die langs komen moet je toch steeds weer alles binnenhalen de beste man leek wel een ophaalbrug.

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #10
                    Ik denk dat er nog heel wat water door de Eem moet lopen voor dat je door hebt hoe het vissen met een Feeder in elkaar steekt .Maar ja een mens is nooit te oud om te leren en als ik je reactie zo lees valt er nog al wat te leren .En daar is natuurlijk niets mis mee .
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    • spyker
                      stokvisser
                      • 10-06-2009
                      • 29
                      • in het midden

                      #11
                      Ik weet niet veel van feeder vissen maar erg logisch zag deze situatie er niet uit.

                      Reageer

                      • spyker
                        stokvisser
                        • 10-06-2009
                        • 29
                        • in het midden

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door janb
                        Ik denk dat er nog heel wat water door de Eem moet lopen voor dat je door hebt hoe het vissen met een Feeder in elkaar steekt .Maar ja een mens is nooit te oud om te leren en als ik je reactie zo lees valt er nog al wat te leren .En daar is natuurlijk niets mis mee .
                        Trouwens leg eens uit dan als jij de reden weet heb ik weer wat geleerd.

                        Reageer

                        • janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

                          #13
                          Dat even uit leggen werkt niet .laat ik voorop stellen dat het vangen van vissen niet zo eenvoudig als jij wel denkt .Zo iets gaat ook op voor de feeder.
                          Het vangen van vissen met een feederhengel is een techniek die je je in vrij korte tijd eigen kunt maken,mits je niet al te eigenwijs ben.
                          Om dingen aan de weet te komen is het stellen van goede en juiste vragen geen vereiste, maar het draagt wel bij tot het komen van de juiste antwoorden .
                          Maar het op het forum gooien van wat kreten waar het gaat over een bepaalde techniek in de Feedervisserij ,zonder enige kennis van deze materie, werkt natuurlijk niet zo in je voordeel .
                          Wil je de goede antwoorden hebben op je vragen ,is mijn advies stel je iets behoudener op ,dit zal zeker in je voordeel werken.
                          Groeten van Jan de visser

                          Reageer

                          • spyker
                            stokvisser
                            • 10-06-2009
                            • 29
                            • in het midden

                            #14
                            Blijkbaar heb je zelf ook geen idee en je hebt mij niet horen zeggen dat vis vangen makkelijk is al is het dat wel.Veel vis vangen is moeilijk tenminste dan spreek ik voor mezelf.

                            afgelopen zaterdag zelfde plek op de eem werd ik aangesproken door iemand de vroeg hoe het ging en stroming bla bla de gebruikelijke dingen de man zegt ik vis met de feeder dus ik zeg gooi je hem zeker naar de overkant waarop deze meneer zegt nee want dan zou ik daar gaan zitten. waar gebeurt erewoord.

                            Reageer

                            • Jakob
                              <*{{{{><(
                              • 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

                              #15
                              Ik ben benieuwd hoe lang jij al vist Spyker en hoe oud je bent?

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎