aastafel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    aastafel

    welke aastafel zouden jullie iemand aan raden aan een plato/visstation in plaats van een grijze bak

    ik weet dat je er verschillende hebt van rive en preston
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

    #2
    ik heb die grote van preston,kan hem alleen als aastafel gebruiken maar ook samen met de grijze bak.
    heb die van preston zo aan gepast dat ik de grijze bak snel kan verwijderen of kan plaatsen,maar gebruik toch vaak de grijze bak erop(regen,zon,alles bij de hand)
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

    Reageer

    • † John van der Zee
      [In Memoriam]
      • 16-11-2005
      • 1761
      • in zuidholland in een mooi visgebied

      #3
      ik zie net bij preston dat je er ook eentje hebt waar een bak onder geschoven kan worden is dat geen alternatief voor een grijze bak??
      Vissen is ontspannend.
      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

      Met Vriendelijke Visgroeten



      vaste stokvisser????????

      Reageer

      • fpulles
        omgeturnd
        • 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

        #4
        hallo John,

        ik heb zelf een preston; met deksel. Solide en licht, met 3punts bevestiging. De deksel is demontabel. Dus dat plateau is onder alle omstandigheden te gebruiken, en groot genoeg om een degelijke voerbak en enkele aasbakken op te plaatsen.

        Frank
        oude hond kan ook trucjes leren

        Reageer

        • † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

          #5
          ik heb nu wel een grijze bak maar die past niet meer op me plato poten en hij is eigenlijk wel een beetje te zwaar om zomaar ergen op te leggen tijdens het transsport van de auto naar een visplek door dat nieuwe plato heb ik me oude transsportkarretje weer kunnen pakken dus moet alles wat kompakter worden
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

          Met Vriendelijke Visgroeten



          vaste stokvisser????????

          Reageer

          • henkus
            Met enige kennis...
            • 23-12-2008
            • 457
            • hoogmade

            #6
            Ik heb zowel een Grijze bak als 2 aastafeltjes van preston.

            Ik snap het hele probleem, plek op de poten gewicht en positie t.o.v. hoe je zit te vissen je heb gewoon te weinig ruimte om je heen (raar eigenlijk, vroeger had ik dat probleem niet maar tegenwoordig wel)+ het transport van de parkeerplaats naar de kant toe

            Ik heb onder mijn grijze bak 4 poten zodat ik hem helemaal los kan zetten van mijn plato, op mijn plato monteer ik mijn aastafeltjes en daar staat het spul op wat ik direct onder handen wil hebben, moet ik wat uit mijn grijze bak hebben, rijk ik wat verder weg.

            nadeel is dat je een extra paar poten nodig heb, voordeel is dat je hem ver weg kan zetten, of juist heel dicht bij.

            Preston aastafels zijn gewoon goed, en met de onbox bevestiging past hij ook op nagenoeg ieder plato, kan er eigenlijks niets negatiefs over verzinnen.

            transport naar de kant toe is en blijft een probleem, soms is het meer sport om op je stek te komen dan om de vis te vangen.

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              John ik snap het helemaal ,het is een probleem wat je denk ik het beste op kan lossen door en een aastafel aan te schaffen waar zes bakken op kunnen,en een tas waar je de aasbakken in kan vertransporteren ,want daar kom je niet onder uit ,met een niet te kleinetas kan je zelfs je aas tafel er in op bergen,en dat zou volgens mijn theorie wel op te transport karretje kunnen ,weet je het probleem is naarmate je langer vist ,neem je steeds meer troep mee naar de waterkant. Misschien zou het verstandiger zijn om weer eens op af te gaan beginnen.
              Het zou het een stuk eenvoudiger maken,en je zou van de rol van pakezel zijn verlost .
              In de winter ga ik al terug naar minimale uitrusting ,en tot nu toe heb ik daar geen problemen mee gehad .Maar ja , iedereen sleept een boel mee ,en je wil toch niet achterblijven he.In iedergeval veel wijsheid gewenst .
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Ik heb nog een aastafel van Fox die te koop is. Zo eentje waar 4 madenbakken in hangen, dus niet opstaan. Verder kun je de gaten dichtzetten met plaatje.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • kaaike
                  vosje
                  • 04-02-2008
                  • 6
                  • oosterhout

                  #9
                  ik heb een grijze bak vind het een heel gesjouw.
                  maar ook 2 aas tafels van preston een zonder lade en een met.
                  en met die lade bevalt me perfect ik vind dit fijn weinig mee te nemen

                  Reageer

                  • The Frisian Viking
                    NHSF Erelid
                    • 27-06-2006
                    • 5439
                    • Feânwalden

                    #10
                    Ik zet gewoon een los plato naast me neer en alle ruimte is aanwezig, en kan hem neerzetten waar ik wil
                    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                    ik knibbelje foar gjin ien

                    The Frisian Viking

                    Reageer

                    • † John van der Zee
                      [In Memoriam]
                      • 16-11-2005
                      • 1761
                      • in zuidholland in een mooi visgebied

                      #11
                      kan ik me helemaal in vinden jan

                      en de meeste willen allemaal me doen met kijk ik heb dat ook wat jullie hebben
                      maarje sleept al gauw veel te veel mee want je nooit of zelden gebruikt en nu ben ik daar mee bezig om het zo in te pakken dat het topch functioneel is en toch goed handteerbaar blijft.
                      die grijze bak is heel handig maar vaak net te lomp om mee te nemen.
                      Vissen is ontspannend.
                      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                      Met Vriendelijke Visgroeten



                      vaste stokvisser????????

                      Reageer

                      • Bas Nijmegen
                        wedstrijdvisser
                        • 13-01-2009
                        • 541
                        • Nijmegen

                        #12
                        Ik gebruik het grote uitschuifbare aas-plateau van ultimate. Deze heeft vier bevestigingspunten. Twee maak je vast aan je seatbox en de andere twee kun je aan twee losse poten vastzetten. Je kunt er dan werkelijk kilo's zooi op kwijt. En omdat hij uitschuifbaar is past hij vrijwel op elke seatbox. Hij is niet echt goedkoop (aasplateau met twee verstelbare poten +/- 60,00 Euro) maar dan heb je wel altijd alles bij de hand. Alle aasbakken (kleine maden, grote maden, wormen, casters, maïs, hennep en eventueel verse de vase), je thermoskan met koffie, flavours, onderlijnen doosjes enz..
                        Het enige nadeel vind ik dat het niet afgedekt is tegen zon en/of regen, maar daar kun je zelf vast wel wat op maken. Zelf heb ik dat niet gedaan, omdat ik een klein parapluutje gebruik indien nodig. Ik vis niet graag onder een grote plu en zit dus meestal gewoon met een regenpak en een pet op in de regen, terwijl alle spullen onder mijn grote plu liggen.
                        Het aasplateau past perfect in je leefnettas en de twee extra poten nemen ook niet opeens veel meer ruimte in beslag in je foudraal.
                        Gr. Bas

                        Een vis vangen is niet moeilijk.
                        Vis blijven vangen wel...

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎