Schepnetsteel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Nick MC Daddy
    Met enige kennis...
    • 08-03-2004
    • 316
    • Noordwijkerhout

    Schepnetsteel

    Hallo!

    Momenteel vis ik met een schepnetsteel van 3 meter. Werkt goed, maar ben op zoek naar een langere. Hoe sneller de vis in het netje zit, hoe minder groot de kans op verspeling. Vandaag ben ik bij een hengelsportzaak geweest, die verkocht naast de standaardstokken van 3 meter één langere stok van 4 meter. Een insteekstok... Niet ideaal omdat er bij een hoge kant, wanneer er getild moet worden, het risico (hoe klein dat risico dan ook is) bestaat dat je steel uit elkaar schuift.

    Is er iemand die ervaring heeft met langere schepnetstelen?

    Gegroet!
  • thierry
    Newbie
    • 09-09-2007
    • 12
    • vlaardingen

    #2
    Hallo
    ik gebruik naar zeer tevredenheid een Preston scheepnetsteel van 4 mtr en is oversteek zeer strak

    Reageer

    • Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

      #3
      Wat ik tussen de regels door lees, heb je meer vertrouwen in een telescopische steel.
      Zelf heb ik de Competitionhandle van Preston in 4,40 meter uitvoering en nog nooit het probleem gehad dat de delen uit elkaar gaan bij het tillend scheppen.

      Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Het uit elkaar schuiven bij een in of oversteek schepnetsteel is bina onmogelijk ,de kans is het grootst als er geen vis inzit .Met vis in het net staat er spanning op de delen waardoor deze maar niet zo uit elkaar schuiven .
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • colshim
          *************
          • 10-02-2008
          • 231
          • VL.

          #5
          Ik gebruik een Colmic kommander 5,5 mtr of m'n Shimano Catana 5 mtr beide oversteek , zoals Jan b reeds aangeeft onder spanning kunnen de delen bijna niet schuiven maar om zeker te zijn kun je de bussen nog eens intapen dan moet het al serieus mislopen !
          grtz

          Reageer

          • gijs
            Eenvoud is onuitputtelijk
            • 31-03-2009
            • 159
            • Overijssel

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door janb
            Het uit elkaar schuiven bij een in of oversteek schepnetsteel is bina onmogelijk ,de kans is het grootst als er geen vis inzit .Met vis in het net staat er spanning op de delen waardoor deze maar niet zo uit elkaar schuiven .
            Bij het scheppen van een "platte" op een hoge wal wil een in of oversteek schepnetsteel wel degelijk uit elkaar schuiven.
            Heb dit regelmatig zien gebeuren, daarom bezit ik alleen telescopische schepnetstelen.

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2326
              • Ter Apel

              #7
              Ik heb zelf ook een oversteek schepnetsteel en het mag toch niet gebeuren dat delen uit elkaar gaan het bij landen van een vis?

              Voor heen had ik een telescopische schepnet steel van aluminium die je op elke gewenste lengte vast kon draaien. Nu heb ik een insteek steel van composite carbon met een pannet speciaal voor het witvissen. Omdat e.e.a. nieuw voor mij is wil ik graag zeker weten dat een insteek steel goed is. Ik wil namelijk niet bij het water zitten en er elke keer om moet denken dat de kans bestaat dat de steel uit elkaar kan gaan.
              Aangepast door Rolla; 21-03-2010, 10:55.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • gijs
                Eenvoud is onuitputtelijk
                • 31-03-2009
                • 159
                • Overijssel

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                Ik wil namelijk niet bij het water zitten en er elke keer om moet denken dat de kans bestaat dat de steel uit elkaar kan gaan.
                Dat wil niemand en alleen bij een telescopische steel is dit onmogelijk.

                Reageer

                • arno/justin
                  Komt net kijken
                  • 16-10-2007
                  • 86
                  • haarsteeg

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gijs
                  Dat wil niemand en alleen bij een telescopische steel is dit onmogelijk.
                  En welke is dan een goeie telscopische steel?

                  groet Arno

                  Reageer

                  • gijs
                    Eenvoud is onuitputtelijk
                    • 31-03-2009
                    • 159
                    • Overijssel

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door arno/justin
                    En welke is dan een goeie telscopische steel?

                    groet Arno
                    Ik bezit een Spro Prion van 4 meter. (lekker goedkope steel)
                    Omdat de bus waar het net ingeschroeft wordt bij dit type steel los kan raken, heb ik deze vast gezet met een M3 boutje.

                    Ook gebruik ik al sinds 1986 de zelfde DAM schepnet steel van 3 meter. Dit was destijds een behoorlijk prijzig ding, maar hij heeft onderhand zijn geld wel waar gemaakt. Alleen heb je hier niets aan omdat deze stelen gezien de leeftijd vermoedelijk niet meer te koop zijn.

                    Reageer

                    • colshim
                      *************
                      • 10-02-2008
                      • 231
                      • VL.

                      #11
                      Telescopische schepnetstelen van meer dan 4 mtr heb ik nog nooit gezien , laat staan 5 mtr plus en de vraag was toch lange schepnet stelen ?!
                      De langste die ik ooit gezien heb was er trouwens een van Sensas + 7 mtr , daar wil je niet de prijs van weten denk ik !
                      Wanneer je de vis méters lager moet scheppen dan waar je zit stel ik me toch vragen bij je stek keuze .
                      mvg

                      Reageer

                      • gijs
                        Eenvoud is onuitputtelijk
                        • 31-03-2009
                        • 159
                        • Overijssel

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door colshim
                        Wanneer je de vis méters lager moet scheppen dan waar je zit stel ik me toch vragen bij je stek keuze .
                        mvg
                        Nou, stel je vraag!

                        Reageer

                        • preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen
                          • 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

                          #13
                          Het zomaar uit elkaar gaan van de delen is vrijwel onmogelijk.
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                          Reageer

                          • Fishermannl
                            Frequent aanwezig
                            • 24-08-2004
                            • 103
                            • Adam

                            #14
                            Ik heb twee vier meter stelen van metaal. Destijds gekocht bij goedvolk. Geweldig goed. Eén nadeel: ze zijn tweedelig.

                            Heb in twee jaar tijd twee garbolino setsy stokken gesloopt. De eerst schoot er een barst in het eerste deel. Moet gezegd worden prima service want ik kreeg een nieuw exemplaar. Echter bij gebruik van deze steel schoot de bus eraf. Gelukkig heeft wat secondelijm geholpen maar een echt goed gevoel geeft het niet.........

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #15
                              Maar wat is nu de beste en sterkste steel van dit moment? Ik heb gisteren voor het eerst met mijn nieuwe Preston pannet gevist. Dit is een heel fijn net, maar de aluminium rand en de verrubberde/latex mazen maakt dit net een stukje zwaarder dan mijn oude nylon Sensas net. En mijn huidige steel bleek hier wat moeite mee te hebben.

                              Ik zit dus te denken aan een steel van het type "commerciele karperputjes". Preston heeft zo'n karpersteel, Shimano heeft de Beastmaster (2x zo duur, maar dat maakt niet uit). Of zijn er nog andere merken?
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎