waar heb jij een hekel aan als je een wedstrijd aan het vissen bent?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Klaas Hoen
    Met enige kennis...
    • 09-04-2006
    • 346
    • gorredijk

    waar heb jij een hekel aan als je een wedstrijd aan het vissen bent?

    ik vind het altijd zo raar he vang je een brasem en dan komen allemaal lui die er geen verstand van hebben naar je toe en zeggen van ja doen die vissen dat geen pijn enzo, en dat moet je zo doen en dit en dat...ook al eens zo iets mee gemaakt..of van de lui die hele tijd bij je staan omdat je op kop zit bv heb altijd het idee dat ze je dan een beetje af willen leiden.. :~
    StuntelLaar
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    van mij mag iemand tijdens een wedstrijd best kijken, zolang die zich er maar niet mee gaat bemoeien, wat dus toch vaak zat gebeurd.

    Vooral tijdens de selectiewedstrijden voor het NK en tijdens het NK zelf heb ik dit nogal meegemaakt. (ben inmiddels senior) Er zijn dan teveel ouders die willen dat hun zoon/dochter gaat winnen en hier ook alles voor doet. Denk hierbij aan: mensen beschuldigen van valsspelen, zoon/dochter de hele tijd af lopen zeiken als ze wat niet goed doen, zoon/dochter ergens mee helpen terwijl dat vaak ook niet toegestaan is.

    2 jaar geleden was er een ouder die ging zeuren dat er iemand van onze visclub een gehandicapte jongen had geholpen vanuit zijn rolstoel op de zitkoffer te komen.
    Als je zo zielig gaat doen mag je jezelf toch wel erg schamen lijkt me

    Reageer

    • Klaas Hoen
      Met enige kennis...
      • 09-04-2006
      • 346
      • gorredijk

      #3
      ja das te gek voor woorden man die lui gelijk.......!!
      StuntelLaar

      Reageer

      • visseninpolen
        Met enige kennis...
        • 01-01-2005
        • 301
        • wichmond

        #4
        Tijdens een wedstrijd moet je gewoon niet bij me komen, maar dat doe ik ook niet bij anderen en zeker als je mij niet kent of ik die ander niet ken. Voor de tijd en na de tijd of bij vrij vissen mag iedereen bij me komen, zich met mijn vissen bemoeien (wie weet zeggen ze iets wat ik nog niet wist) of van alles vragen. Op zulke momenten vindt ik 't wel gezellig om te kletsen (over het algemeen, want er zijn altijd mensen die je niet zo liggen, toch?)
        ryby ryby ryby i duzo ryb

        Reageer

        • minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

          #5
          Dat ik drie uur geconcentreerd aan het vissen ben en niet de geringste beweging - naar onderen - van mijn dobber heb waargenomen. Verschrikkelllllllllllllllllllllllllllllllllllllll uk. Laatste keer dat me dat overkomen is was Koninginnendag 2005 en - je raadt het al - de wedstrijd Koninginnendag 2006 staat voor de deur !!
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          • Bombaert Pieter
            Frequent aanwezig
            • 08-12-2005
            • 121

            #6
            ik heb er een hekel aan wanneer er op 2 meter van u een fietspad loopt en dus de hegnel niet deftig kan afsteken aangezien dat fietspad druk befietst word. ook door wielerploegen...echt zielig, als een ploeg moet je op de weg gaan oefenen en niet op een fietspad waar je na 1trap 5km verder bolt !

            greoten
            STEM HIER VR DE PETITIE TEGEN DE AALSCHOLVERS
            http://www.triobaits.com/

            Reageer

            • miracoli
              http://www.lichtletter.be
              • 24-05-2003
              • 222
              • Kortemark

              #7
              Dat er opeens een konijn tevoorschijn komt. En als gek begint te lopen, daarna op mijn hengel springt ..... . En mijn buurman die niet meer bijkomt van het lachen toen hij mijn gebroken hengel zag.
              Het was veertien dagen gelden, ... maar het ligt me nog zeer goed in het geheugen.

              Als zoiets me nog tweemaal voorkomt dit jaar, dan stop ik ermee.

              http://www.sadoradesigns.be

              Reageer

              • rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door miracoli

                Dat er opeens een konijn tevoorschijn komt. En als gek begint te lopen, daarna op mijn hengel springt ..... . En mijn buurman die niet meer bijkomt van het lachen toen hij mijn gebroken hengel zag.
                Het was veertien dagen gelden, ... maar het ligt me nog zeer goed in het geheugen.

                Als zoiets me nog tweemaal voorkomt dit jaar, dan stop ik ermee.
                Het klinkt niet alsof het je nog zomaar een keer zal gebeuren

                Reageer

                • Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

                  #9
                  Op de Veluwe niet Rick, hier in Groningen bijna dagelijks!
                  groet,
                  Eduard

                  Reageer

                  • Rinko
                    *************
                    • 14-08-2005
                    • 1117
                    • ********

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door miracoli

                    Dat er opeens een konijn tevoorschijn komt. En als gek begint te lopen, daarna op mijn hengel springt ..... . En mijn buurman die niet meer bijkomt van het lachen toen hij mijn gebroken hengel zag.
                    Het was veertien dagen gelden, ... maar het ligt me nog zeer goed in het geheugen.

                    Reageer

                    • Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door visseninpolen

                      Tijdens een wedstrijd moet je gewoon niet bij me komen, maar dat doe ik ook niet bij anderen en zeker als je mij niet kent of ik die ander niet ken. Voor de tijd en na de tijd of bij vrij vissen mag iedereen bij me komen, zich met mijn vissen bemoeien (wie weet zeggen ze iets wat ik nog niet wist) of van alles vragen. Op zulke momenten vindt ik 't wel gezellig om te kletsen (over het algemeen, want er zijn altijd mensen die je niet zo liggen, toch?)
                      Ben ik in grote lijnen met je eens, zelfs voor en na de wedstrijd zijn er lieden (de "altijd-beter-wetenden", met de bijbehorende arrogantie) die beter hun mond kunnen houden. Toch hangt het ook van de wedstrijd af. Er zijn wedstijden waar de sfeer gewoon gezellig is, waar je zo ongeveer het hele deelnemersveld van kent en je soms dus gewoon even vergeet dat het ook nog een wedstrijd is. Ook heb ik het meegemaakt dat een oudere heer (een local) na een tijdje gekeken te hebben me terloops vertelde dat er een paar meter verderop onder water een duikertje zat... (en dat is op zo'n moment best nuttige info )
                      groet,
                      Eduard

                      Reageer

                      • Klaas Hoen
                        Met enige kennis...
                        • 09-04-2006
                        • 346
                        • gorredijk

                        #12
                        ja kan zeker een voordeel zijn..
                        StuntelLaar

                        Reageer

                        • Theo de Kreij
                          VOERBOER
                          • 03-06-2003
                          • 2345
                          • Zoetermeer

                          #13
                          Tja, de 1 kan zich wel blijven concentreren (praten en breien tegelijk) en de ander niet. Ik ben de afgelopen wedstrijd aan het Wildervanckkanaal flink lastig gevallen door een kerel met een pet die begon te vertellen over zijn kinderen. Daardoor miste ik zeker 5 Brasems en bleef ik steken op slechts 80 gram
                          Eduard, de volgende keer mag je weer achter me komen zitten. Het was gezellig en ook dat is een reden waarom ik vis.
                          Mvrgr,

                          Theo de Kreij.

                          ********************************
                          Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                          ********************************

                          www.peche-tackle-europe.com

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #14
                            Afgesproken, Theo! Want dankzij mij wist je ook dat die baars niet telde en die eerste 'mega'-voorn wel, nietwaar?

                            't Heeft wel wat boze blikken van moeder de vrouw opgeleverd (maar dan in het pools), maar dat had ik er graag voor over

                            (Volgens mij moeten ook wij maar nooit samen gaan vissen, want dan komt er zeker niks van terecht.... )



                            [Gewijzigd door Eduard op 05-09-06 at 07:27 AM]
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • Vissport
                              Sportvisser
                              • 07-01-2004
                              • 756
                              • Maasbracht

                              #15
                              Een paar jaar geleden kwam er iedere wedstrijd die ik viste een kerel uit het dorp waar ik
                              woon achter mijn rug zitten met een klapstoeltje. Tot ik het beu werd. Ik heb hem gevraagt
                              of hij bij een andere visser kon gaan zitten, want tijdens de wedstrijd lijd dit me zeer af.
                              Dat heeft die kerel ook gedaan en hij is nooit meer achter mijn rug komen zitten.
                              Dus gewoon zeggen waar het erop staat.
                              Trouwens het zou niet verkeerd zijn om een bepaald gebied waar de vissers zitten af te bakenen, zodat toeschouwers kunnen zien dat ze in de onmiddelijke omgeving van de wedstrijdvissers moeten wegblijven.
                              Voor mijn part kunnen ze het in het wedstrijd reglement opnemen.
                              Sommige toeschouwers zouden zelfs in het visnet willen kruipen om te zien wat erin zit, of niet.
                              Bij een collega visser haalde een toeschouwer zelfs het visnet uit het water om te kijken wat er in zat, en dat in volle wedstrijd. En dit is geen grap maar werkelijkheid. Van nieuwsgierigheid gesproken....
                              www.pa3gju.nl
                              Beste groeten.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎