Kijk hier eens..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Matchmaker
    Komt net kijken
    • 01-10-2007
    • 66
    • Wageningen

    Kijk hier eens..


    Deze meneer wil graag karpers in zijn vijver en biedt karpersvissers geld voor vis. Gevalletje aangifte?

    Herman
    Strakke lijnen,
    Herman
  • kraak
    mooi weer visser
    • 09-08-2005
    • 307
    • Kampen

    #2
    In ons mooie land wordt er wss weinig met die aangifte gedaan.
    En in een natuurvijver ipv in een tasje of net van beroepsvissers... Tis maar wat je erg vindt
    vr.gr. Jeroen

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Ik weet niet hoe het zit met karper, maar volgens mij mag je een karper zonder problemen in je tuinvijver zetten. De regels geven het volgende aan.

      De gevangen vis dient onbeschadigd in hetzelfde water te worden teruggezet of -indien bestemd voor eigen consumptie- direct te worden gedood (krachtige tik op de kop).

      Het is verboden:

      4 De gevangen vis te verkopen;
      Goed... verkopen mag dan niet. Maar gratis weggeven blijkbaar wel. Het envelopje dat de visser overhandigt zal de belastingdienst ook nooit te zien krijgen dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Bewijs maar eens dat de vis gekocht is i.p.v. gekregen. Er zit ook geen minimummaat op karper. Ik ben geen jurist maar ik denk dat het tussen de mazen van de wet door zelfs gewoon mag.

      Groet, Pieter

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5439
        • Feânwalden

        #4
        in hetzelfde water te worden teruggezet
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • Enforcer
          gelegenheids visser
          • 12-11-2009
          • 11
          • Delft

          #5
          Volgens mij mag je alleen 1 snoekbaars menemen voor eigen consumptie.
          Verder moet je alle gevangen vissen terug zetten in het zelfde water.
          Dit staat op de achterzijde van de vergunning, nu zelfs in engels en volgens mij pools.

          Reageer

          • Noel Gulpen
            Rutsekletser
            • 11-10-2007
            • 450
            • Nieuwkuijk

            #6
            Dit gaat toch nergens over mannen.

            Deze vissen zwemmen in een particuliere vijverof bij een handelaar, de koi,s moeten wel gekocht zijn in een winkel, en deze zijn gekweekt voor de verkoop. Zou je ook aangifte moeten doen wanneer jullie een hengel verkopen??? doe ff normaal.

            De regeltjes waar jullie mee komen zijn regels voor de openbare wateren of eventueel verenigingsregels.

            Slaat in mijn ogen nergens op.

            groeten
            Noel Gulpen

            Reageer

            • Matchmaker
              Komt net kijken
              • 01-10-2007
              • 66
              • Wageningen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
              Dit gaat toch nergens over mannen.

              Deze vissen zwemmen in een particuliere vijverof bij een handelaar, de koi,s moeten wel gekocht zijn in een winkel, en deze zijn gekweekt voor de verkoop. Zou je ook aangifte moeten doen wanneer jullie een hengel verkopen??? doe ff normaal.

              De regeltjes waar jullie mee komen zijn regels voor de openbare wateren of eventueel verenigingsregels.

              Slaat in mijn ogen nergens op.

              groeten
              Dit is toch een heel ander geval. Dat meneer karpers in zijn vijvertje wil zal me gevoegelijk roesten, helemaal zijn zaak. Wat me stoort is dat een oproep wordt gedaan op marktplaats aan karpervissers om hun gevangen vis aan hem te verkopen. Volgens de vergunningen is het verboden om 1. vis te verplaatsen en 2. vis te verkopen. Mag gewoon niet, klaar.
              Ondertussen is de advertentie overigens al verdwenen.

              Herman

              p.s. dat gevalletje aangifte in mijn eerste post was bedoeld richting marktplaats, niet naar justitie.
              Strakke lijnen,
              Herman

              Reageer

              • Noel Gulpen
                Rutsekletser
                • 11-10-2007
                • 450
                • Nieuwkuijk

                #8
                dat hij vraagt om gevangen karper te leveren heb ik gemist.

                Daar staan jullie absoluut goed in. dan mag er een gaatje in wat mij betreft.

                greetz
                Noel Gulpen

                Reageer

                • fpulles
                  omgeturnd
                  • 15-02-2008
                  • 1260
                  • Eindhoven

                  #9
                  Hallo Herman,

                  Ik vrees dat marktplaats hier weinig mee zal doen.

                  Ik heb in het verleden eens een klacht ingediend tegen beroepsvisserij artikelen (netten, fuiken, etc..) die te koop werden aangeboden in de rubriek hengelsport; en een beroep gedaan op de ethiek van de site beheerder.Ook vermeld dat hiermee onwettige hengelsport artikelen te koop worden aangeboden en dit uitnodigt tot het plegen van strafbare feiten zoals stropen.

                  Ik heb bericht gehad dat mijn klacht in behandeling was genomen, en de aanbiedingen van voornoemde artikelen gaat gewoon door.......

                  Ik ben van zins om e.e.a. bij sportvisserij nederland neer te leggen, met het verzoek of zij de site marktplaats hierover willen benaderen. Misschien is dit karperverhaal daar ook op z'n plaats.

                  groet,

                  Frank
                  oude hond kan ook trucjes leren

                  Reageer

                  • Matchmaker
                    Komt net kijken
                    • 01-10-2007
                    • 66
                    • Wageningen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                    Hallo Herman,

                    Ik vrees dat marktplaats hier weinig mee zal doen.

                    Ik heb in het verleden eens een klacht ingediend tegen beroepsvisserij artikelen (netten, fuiken, etc..) die te koop werden aangeboden in de rubriek hengelsport; en een beroep gedaan op de ethiek van de site beheerder.Ook vermeld dat hiermee onwettige hengelsport artikelen te koop worden aangeboden en dit uitnodigt tot het plegen van strafbare feiten zoals stropen.

                    Ik heb bericht gehad dat mijn klacht in behandeling was genomen, en de aanbiedingen van voornoemde artikelen gaat gewoon door.......

                    Ik ben van zins om e.e.a. bij sportvisserij nederland neer te leggen, met het verzoek of zij de site marktplaats hierover willen benaderen. Misschien is dit karperverhaal daar ook op z'n plaats.

                    groet,

                    Frank
                    Hallo Frank,
                    de advertentie is al van marktplaats af, al een paar dagen na mijn melding hier. Ik denk dat ze een aantal klachten hebben gehad.

                    Groet, Herman
                    Strakke lijnen,
                    Herman

                    Reageer

                    • fpulles
                      omgeturnd
                      • 15-02-2008
                      • 1260
                      • Eindhoven

                      #11
                      beetje laat. maar toch...mooi Herman.

                      gr.

                      Frank
                      oude hond kan ook trucjes leren

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎