"Dè" Feedermolen!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Deemes
    Met enige kennis...
    • 06-09-2005
    • 335
    • Retie

    "Dè" Feedermolen!!!

    Misschien ook al wel eens aan bod geweest; maar wat is nu prijs/kwaliteit gezien dé feedermolen der feedermolens? En... welke lijn moet er dan op?

    Dirk
    \'k Pak \'m \'beet\'!
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Ik persoonlijk ben erg gecharmeerd van de stradic 4000 fc van shimano, hoge inhaalsnelheid en kwalitatief hoogwaardig. Welke lijn hangt natuurlijk af van je visdoeleinden
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #3
      Het is vooral Shimano wat de klok slaat. In verweg de meeste winkels is dit het topmerk. Op de korte en middellange afstand is de twinpower super, maar vrij prijzig. De Stradic is ook prima voor een stuk minder geld. Hetzelfde geldt voor de longcast molens. De superultegra xsa 6000 is prachtig, de ultegra xsb 4500 is goedkoper. Nadeel van Shimano kan zijn dat de lijnclip die lijn makkelijk doorsnijdt, maar daar zijn hulpmiddelen voor.

      Toch zou ik graag wat meer concurrentie zien in de winkels. Ik weet bijv. niet waar de Balzer feedermaster 9600 te koop is, Okuma heeft op zich ook wel leuke modellen en zo zijn er nog wel meer merken/modellen die je niet snel vindt.

      Over een gevlochten lijn kan ik kort zijn: Gamakatsu G-Power. Voor de korte afstand kun je ook met nylon vissen.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • Harpie
        Specimen Hunter
        • 13-02-2003
        • 1009
        • Emmen

        #4
        Er is meer dan Shimano.
        Ik kan de molens van PENN aanbevelen.
        Heb hiervan de SARGUS SG 5000 op mijn feeders zitten.
        Een kwalitatief zeer goede molen, de spoel heeft een diameter van 57 mm met een inhaalsnelheid van 5.6:1.
        Het gewicht is 630 gram.
        Het nadeel is, hij is niet overal verkrijgbaar.

        Gr,
        Harpie
        https://www.prestonfishing.nl/

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Dat bedoel ik dus Harpie, er is weinig vergelijksmateriaal, wat dat betreft heeft Shimano een monopolie.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • Jakob
            <*{{{{><(
            • 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

            #6
            Ik zag zaterdag op de open dag nieuwe molens van Spro, de vertegenwoordiger liet mij ze zien, hier krijgt Shimano zware concurentie aan en voor prijzen die een lachertje zijn. Ik zag er 1 die ik zo zou willen hebben voor amper 60 euri.

            Daar kun je er 5 van kopen tegen 1 Twinpower. Als ik neiuwe molens zou willen dan wist ik het wel.

            Reageer

            • toon vis
              Newbie
              • 15-02-2007
              • 31
              • Oss

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
              Ik zag zaterdag op de open dag nieuwe molens van Spro, de vertegenwoordiger liet mij ze zien, hier krijgt Shimano zware concurentie aan en voor prijzen die een lachertje zijn. Ik zag er 1 die ik zo zou willen hebben voor amper 60 euri.

              Daar kun je er 5 van kopen tegen 1 Twinpower. Als ik neiuwe molens zou willen dan wist ik het wel.
              daar heb je gelijk in jakob maar de twinpower heeft zijn eigen wel bewezen maar hoe houden de spro zich met grote vis lange afstanden en zwaar werpgewicht groetjes toon

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Ik heb gekeken op de site van Spro. Zo op het oog zien de long-casts er niet zo verkeerd uit. Op zich zal de prijs-kwaliteitverhouding dus beter zijn.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • Jakob
                  <*{{{{><(
                  • 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

                  #9
                  Toon,

                  de as is zelfs dikker als de Twinpower, mijn favoriete molen. De TP heeft ich bewezen, dat is waar. Laat zo,n Spro maar de helft van d elevensduur hebben van de TP dan hou je nog geld voor vier keer nadien nog een nieuwe te kopen. Prijs kwalitiet is super bij deze Spro.

                  Reageer

                  • SvVoorden
                    Sportvisser
                    • 26-07-2002
                    • 747
                    • Woerden

                    #10
                    Ik vis zelf met de twinpower 5000 en 6000 en het zijn perfecte molens die zeer slijtvast zijn. Daar moet een Spro dit nog bewijzen maar voor 60 euro heb ik mijn twijfels.

                    De lijnclips zijn wel waardeloos van Shimano dus bij mijn volgende molen ga ik toch weer eens verder rondkijken.
                    Al een paar keer is mijn gevlochten lijn achter het kunststof plaatje geschoten waardoor deze niet meer los te maken was zonder lijbreuk. Bij 1 spoel is dat plaatje nu weg en dan komt de hele clip uit de spoel zetten.

                    Qua slijtvastheid kunnen mijn niet-Shimano molens echt niet tegen Shimano op maar de Shimano's zijn dan ook wel iets duurder.
                    Sjaak van Voorden

                    Reageer

                    • Jakob
                      <*{{{{><(
                      • 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

                      #11
                      Een probleem van Shimano is de lijnclip, springt soms ook nog de lijn achter weg. Zal je bij de Spro niet gebeuren, daar zit een revolutionair systeem op met zelfs 2 clips, kun je ook nog 2 afstanden vast zetten, lijn blijft er altijd onder zitten.
                      Ik ben behalve de lijnclip altijd een groot fan van Shimano geweest, Spro heb ik op het gebied van molens nooit een hoge pet van op gehad, maar toen ik dit zag was ik toch wel heel erg onder de indruk en dat wil wat zeggen bij mij.
                      Kwaliteit straalde er af, ik had ze zelf ook op boven de 200 euri geschat en toen ik hoorde wat de prijs was viel mij de b.. zowat open..

                      Reageer

                      • preston-freak
                        wedstrijd, specimenvissen
                        • 12-04-2008
                        • 1834
                        • Oss

                        #12
                        Ik ben ook niet snel weg te slaan bij mijn Shimano's. Ik vind het ook een beetje een raar gezicht om een molen van 60 euro onder een feeder van zo'n 250 euro te hangen. Maar goed, in principe moet er net zoveel vis mee te vangen zijn, dus het is gewoon een stukje premium-gevoel wat ik wil hebben. Doe mij maar een 2e-handsje van een eurotje of 125 voor de helft van de nieuwprijs.

                        Achter de lijnclip doe ik een stukje rubber, maar dat is sowieso bij ieder lijnclip aan te raden of ze nou van metaal of kunststof zijn. Op deze manier heeft de lijn op die plek bijna niks te lijden.
                        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                        Reageer

                        • henkus
                          Met enige kennis...
                          • 23-12-2008
                          • 457
                          • hoogmade

                          #13
                          Ik vis nu ruim een jaar met Spro hardliners, en kan niet zeggen dat ze er erg op achteruit zijn gegaan, en echt voorzichtig ben ik er nu niet mee, hoeft ook niet voor het geld (ik weet niet meer wat ze koste maar het was niet veel)

                          Als ze op zijn haal ik wel weer een paar andere, per saldo denk ik dat het weinig uit zal maken qua prijs, een shimano gaat nu eenmaal erg lang mee, maar ik heb zo wel veel vaker mooi nieuw spul onder mijn hengels, ookal is het geen shimano

                          nu is natuurlijk niet iedere goedkoope molen een goede zet, maar Spro is i.d.d. goed bezig zo.

                          Reageer

                          • Foxdonut
                            I have a bream!
                            • 09-04-2010
                            • 1237
                            • Gro

                            #14
                            Kan iemand iets vertellen over de kwaliteit van die red arc en black arc molens van spro?
                            Groet,

                            Foxdonut


                            www.wedstrijdvisser.com

                            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                            Reageer

                            • rovertje
                              Maas & Waaler
                              • 18-06-2008
                              • 293
                              • 2e Krib

                              #15
                              Hallo.
                              Ik heb onlangs een Spro super long cast pro 460 gekocht onder een feeder.
                              Eigenlijk op verzoek van de hengelsportzaak om me te overtuigen van Spro.
                              Ik heb nooit met een andere molen gevist dan een shimano.
                              Maar die spro is een echt toppertje, prijs en kwaliteits verhouding is idd heel goed.
                              Heb ze in de aanbieding gezien voor39,00 euro, echt je lacht je ermee kapot.
                              Enne de service is top bij spro, beter dan bij Shimano zit al 1,5 maand te wachten op een tussen stuk van de Catana Barbel.
                              En bij Spro is het een kwestie van omruilen, zeker als het een fabrieks fout is.

                              grt, Jurgen

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎