veel beet weinig vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    veel beet weinig vangen

    Beste mensen

    van de week ben ik op een aftakking van de maas geweest met de feeder.
    ik kwam er achter dat ik ver van de kant ca 40-50 meter weinig beet kreeg maar op een meter of 20 veel beet kreeg maar weinig ving.
    op 6 uur vissen 7 vissen. Toch heb ik erg veel beet gehad en voelde ik me behoorlijk klunzig dat ik er niks uit kreeg. Daarnaast leek het alsof vele veranderingen van aas nodig waren om de vis tot bijten aan te zetten.
    Ik viste met een gevlochten lijn en eerst met een kleine haak met weinig aas, later met een grotere haak met 5 casters of casters en mais. met de grote haak had ik meer succes maar niet genoeg mi.
    wat had ik kunnen doen om meer te vangen? een langere onderlijn, kleinere haak of nylon draad? of moet ik ze meer door laten bijten?
    andere vraag; ik ving een vis die leek op een voorn maar van zo'n 45 cm en bijna zo dik als een brasem. was dit een voorn of zal het een winde zijn geweest?

    ik ben benieuwd naar de tips..

    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • marco23
    Newbie
    • 28-04-2006
    • 28
    • rijen

    #2
    hallo ironny

    ik vis ook vaak op een aftakking van de maas.
    en mijn ervaring rond deze tijd is dat je heel veel lijners kan krijgen.
    had het vorige week ook.
    maar lijkt wel verdomde veel op aanbeten ja
    maar mijn ervaring op de maas is wel met groot aas vissen dat werkt 9 van de 10 keer het beste.]
    ik vis dan ook met een onderlijn van 60 cm ongeveer en een best flinke haak.
    maar ja af en toe blijft het raar.

    even een vraagje waar vis je precies op de aftakking van de maas?

    groetjes marco
    als ze me missen dan ben ik vissen!!!!!

    Reageer

    • ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

      #3
      vanaf eindhoven net voorbij den bosch. a2 tussen kerkdriel en hedel bij die zandzuiger(?) in het water. alleen.... ik heb sinds zaterdag begrepen dat je daar een vergunning nodig hebt....
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ironny

        Beste mensen

        van de week ben ik op een aftakking van de maas geweest met de feeder.
        ik kwam er achter dat ik ver van de kant ca 40-50 meter weinig beet kreeg maar op een meter of 20 veel beet kreeg maar weinig ving.
        op 6 uur vissen 7 vissen. Toch heb ik erg veel beet gehad en voelde ik me behoorlijk klunzig dat ik er niks uit kreeg. Daarnaast leek het alsof vele veranderingen van aas nodig waren om de vis tot bijten aan te zetten.
        Ik viste met een gevlochten lijn en eerst met een kleine haak met weinig aas, later met een grotere haak met 5 casters of casters en mais. met de grote haak had ik meer succes maar niet genoeg mi.
        wat had ik kunnen doen om meer te vangen? een langere onderlijn, kleinere haak of nylon draad? of moet ik ze meer door laten bijten?
        andere vraag; ik ving een vis die leek op een voorn maar van zo'n 45 cm en bijna zo dik als een brasem. was dit een voorn of zal het een winde zijn geweest?

        ik ben benieuwd naar de tips..

        Je verhaal lijkt veel op wat ik vorige week mee maakte op het Haringvliet geweldig veel beten ,maar niet vangen Ik viste met een dyneema tien honderste en een voorslag van 22 honderste nylon ,en een onderlijn 14 honderste ,, haak 14 na over schakelen op nylon 28 honderste, onderlijn 25 honderste en een haakje 4 , twee maiskorrels en een stuk of 3 a4 maden verliep de vangsten stukken beter Het is natuurlijk een visserij waar van dat je zegt moet dat nou zo Maar om deze tijd met al die paaiende vissen is het gewoon niet anders Dus ik zou zeggen probeer eens wat anders En wie weet lukt het dan wel
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎