Gevist met "wapperlijn".

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    Gevist met "wapperlijn".

    Vanmorgen gevist in Bolsward.
    Vrije competitie, dus keuze genoeg.
    Kon in het eerste uur geen fatsoenlijk visje vangen, viste met de vaste stok.
    Tegen de bodem, korte sleep, hoog niets hielp
    Maar ik merkte dat de feederaars wel successen boekte.
    Naar aanleiding van deze wetenschap heb ik dus mijn montage opnieuw uitgepeild, maar dit keer op mijn onderste loodje, welk ik een cm of 30 omhooggeschoven had ( dus zou ik nu ongeveer een halve meter op de bodem liggen ), dit resulteerde meteen in een aantal knappe brasems.
    Maar daarna viel het weer dood in het water en de beten bleven weer uit.
    Toen heb ik maar besloten om al mijn lood als bulk omhoog te schuiven tot ongeveer een meter boven de bodem.
    Dus zakt mijn aas de eerste meter vlot naar beneden en het laatse gedeelte zakt heel langzaam naar de bodem ( nog wel met de halve meter op sleep ).
    Dit bleek een succes nummer te zijn, prachtige brasems lieten zich vlot daarna door deze methode in het net glijden.
    Om na een uurtje weer stil te vallen.
    Hierna heb ik het onderste loodje weer naar beneden geschoven tot vlak bij de bodem.
    Ook hier door werd weer de vis wakker geschud.
    Door steeds met deze extreem lange sleep te spelen heeft deze dag geresulteerd in een leuk aantal byzonder dikke brasems.

    Maar waar ik nog steeds aan zit te denken is, waar is het verschil met het vissen met feeder of met de vaste stok qua aasaanbieding met zo'n lange sleep.
    Ik weet wel dat ik deze tactiek vaker ga gebruiken.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Amadeus, wij gebruikten vaak een schuiflood van een gram of 5 boven laatste lood, dus hele montage zinkt, door nu dat schuifloodje op de bodem te leggen en de pen een cm boven water creeer je een mooie stille aanbieding> Dit si het zg zinkvissen en dan zinklood wat gestopt wordt door het laatste loodje (alle andere lood wat normaal nodig is om dobber voor 80 % uit te loden schuif op halve diepte) minimaal 90 cm van de haak, dus een zelfde montage als de feeder zeg maar.
    Dobber is in 1 keer weg, je wilt niet weten hoeveel wedstrijden wij hier mee hebben gewonnen.

    Reageer

    • misser
      cuore sportivo
      • 06-04-2007
      • 317
      • ijsselmuiden/kampen

      #3
      Weer een leuk stuk je om te onthouden

      maar jacob is dit niet bij wedstrijden verboden op zink vissen ??

      heb dit ook een keer gehoord maar weet het niet zeker of geld dit alleen bij b.v bij de top com

      Reageer

      • Amadeus
        Knoeit wat aan het water.
        • 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

        #4
        Weer wat geleerd.
        Morgen even mee experimenteren.
        U hoort nog.......................


        Klopt sommige hebben dit in hun reglement staan.
        Maar bij ons is dat vrij te bepalen.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

        Reageer

        • misser
          cuore sportivo
          • 06-04-2007
          • 317
          • ijsselmuiden/kampen

          #5
          Ja dit is mooi mee genomen
          Heb van zulk soort dingen nog niet zoveel kaas van gegeten dus dit is altijd welkom
          heb van daag ook wat aan het schuiven geweest maar dan pakte ik 1 of 2 visjes maar ja alles telt niet waar

          Reageer

          • Jakob
            <*{{{{><(
            • 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

            #6
            Bij wedstrijden van SVN is het verboden, soms bij wedstrijden staat het in het reglement. Jammer, want het is een effectieve methode en levert veel vis op.

            Reageer

            • gijs
              Eenvoud is onuitputtelijk
              • 31-03-2009
              • 159
              • Overijssel

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
              Amadeus, wij gebruikten vaak een schuiflood van een gram of 5 boven laatste lood, dus hele montage zinkt, door nu dat schuifloodje op de bodem te leggen en de pen een cm boven water creeer je een mooie stille aanbieding> Dit si het zg zinkvissen en dan zinklood wat gestopt wordt door het laatste loodje (alle andere lood wat normaal nodig is om dobber voor 80 % uit te loden schuif op halve diepte) minimaal 90 cm van de haak, dus een zelfde montage als de feeder zeg maar.
              Dobber is in 1 keer weg, je wilt niet weten hoeveel wedstrijden wij hier mee hebben gewonnen.
              Het schuiflood kan ook vervangen worden door een voerkorfje. Dit in combinatie met een versneden top werkt prima op stromend water. Ik gebruik deze methode vaak op bv. de vecht.

              Reageer

              • ooggetuigen
                Match en Feeder
                • 06-08-2009
                • 11
                • best

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
                Vanmorgen gevist in Bolsward.
                Vrije competitie, dus keuze genoeg.
                Kon in het eerste uur geen fatsoenlijk visje vangen, viste met de vaste stok.
                Tegen de bodem, korte sleep, hoog niets hielp
                Maar ik merkte dat de feederaars wel successen boekte.
                Naar aanleiding van deze wetenschap heb ik dus mijn montage opnieuw uitgepeild, maar dit keer op mijn onderste loodje, welk ik een cm of 30 omhooggeschoven had ( dus zou ik nu ongeveer een halve meter op de bodem liggen ), dit resulteerde meteen in een aantal knappe brasems.
                Maar daarna viel het weer dood in het water en de beten bleven weer uit.
                Toen heb ik maar besloten om al mijn lood als bulk omhoog te schuiven tot ongeveer een meter boven de bodem.
                Dus zakt mijn aas de eerste meter vlot naar beneden en het laatse gedeelte zakt heel langzaam naar de bodem ( nog wel met de halve meter op sleep ).
                Dit bleek een succes nummer te zijn, prachtige brasems lieten zich vlot daarna door deze methode in het net glijden.
                Om na een uurtje weer stil te vallen.
                Hierna heb ik het onderste loodje weer naar beneden geschoven tot vlak bij de bodem.
                Ook hier door werd weer de vis wakker geschud.
                Door steeds met deze extreem lange sleep te spelen heeft deze dag geresulteerd in een leuk aantal byzonder dikke brasems.

                Maar waar ik nog steeds aan zit te denken is, waar is het verschil met het vissen met feeder of met de vaste stok qua aasaanbieding met zo'n lange sleep.
                Ik weet wel dat ik deze tactiek vaker ga gebruiken.
                Ik heb op die dag in eindhoven gevist met hetzelfde resultaat. Ik viste met de feeder en ving volop vis, een maat van me met de vaste stok en had niet een beetje gehad. Ik zal deze tip dan ook meenemen!

                Reageer

                • Amadeus
                  Knoeit wat aan het water.
                  • 02-09-2007
                  • 1626
                  • Westerlee

                  #9
                  Ook vandaag even "aan de knoei" geweest.
                  Zinkmethode van Jacob geprobeerd, ging aardig.
                  Ook even mijn zelfgefabriceerde zelfhaak feedermontage getest, ook dat werkte naar tevredenheid.
                  Een montage van 0.0 euro spreekt mij altijd wel aan.........................
                  Visdag over het algemeen een beetje teleurstellend, maar dat lag meer aan mijzelf dan aan de vis.
                  Kon het vandaag niet warm krijgen.........zal wel wat onder de leden hebben.
                  De vangst van vandaag waren een paar platters( niet geteld ) en een leuke baars.
                  https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎