2e keer method feeder, niet zo'n succes, of toch ...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dopey
    Frequent aanwezig
    • 15-04-2009
    • 106
    • Maastricht

    2e keer method feeder, niet zo'n succes, of toch ...

    Gisteravond voor de 2e keer met de methodfeeder gaan vissen. Waar ik vorige week er 11 zeelten en 2 brasems mee scoorde (zie vangstverslag van vorige week) nu slechts 1 zeelt. Voor de rest geen beweging gezien in de top helaas.

    Totdat mijn beetmelder van de karperhengel die ik naast mij had staan met een Frolicje eraan opeens begon te piepen als een gek. Meteen veel onrust op het water en een kwartier later lag deze karper van zo'n 80 cm op de mat. Geen idee van zijn gewicht want wegen doe ik niet omdat ik de karperhengel er wel eens bij leg als bijlegger en dus niet heel serieus op karper vis en geen weger heb. Eigenlijk ook nog niet heel vaak een karper gevangen dus dit maakte de slechte vangsten op de method meer dan goed.

    Helaas wel flink in de knoop gezeten tijdens de dril met mijn 2 lijnen. Dat krijg je als je alleen zit, op een ondiep water met 2 hengels vlak bij elkaar.

    Zo werd een slechte visavond onverwachts toch nog heel leuk!
    Attached Files
    Aangepast door Dopey; 09-05-2010, 18:22.
  • Barballo
    Twentse Barbeelvisser
    • 25-01-2009
    • 13
    • Rijssen

    #2
    Da's een mooie vis! Zou gewoon nog even doorgaan op de method.
    Lengte onderlijn ok? Haakaas in het voer?

    Reageer

    • Dopey
      Frequent aanwezig
      • 15-04-2009
      • 106
      • Maastricht

      #3
      Hallo Barballo, ga zeker nog even door, die eerste keer ging het als een trein met de method.

      Onderlijn is 10 cm, de pellet krijg ik niet in het voer erbij. Die is te groot, hang hem wel meteen onder de korf door het lijntje een keer dubbel te leggen in de korf.

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Mooie karper.

        De weersvoorspellingen zijn dat het eind van de week warmer en zonniger wordt. Ik zal dan ook even weer proberen met de method. Hopelijk kan ik dan ook eindelijk eens een foto plaatsen van een mooie vis.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • fpulles
          omgeturnd
          • 15-02-2008
          • 1260
          • Eindhoven

          #5
          Mooie vis dopey. gewoon doorgaan zo. Die grote klapper komt wel een keer. Zoals Rolla zei; eerst beter weer dan wordt de vis wel weer aktiever.

          gr

          Frank
          oude hond kan ook trucjes leren

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎