Feeder hengel,draad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    Feeder hengel,draad

    Ik heb zelf laast kennis gemaakt met feederen en het bevalt me wel ,
    maaar nu is mijn vraag Wat is nu echt een goede feeder hengel en welke draad,voor een beginnende feeder visser.
    het liefst de hengel niet te duur want ik doe het maar net.
    heeft iemand een idee[merk enz].
    Montages kan ik wel en ik weet dat nylon en dyneema goed werken als draad .
  • rovertje
    Maas & Waaler
    • 18-06-2008
    • 293
    • 2e Krib

    #2
    hey hallo speciman.
    Kijk een beetje rond op het forum er staan genoeg merken enzo op. Maar je weet 100 vissers 100 meningen!
    Het beste is toch naar een hengelsportzaak gaan en zelf de gewenste hengel voelen en vast houden.
    Succes met de zoek tocht naar de juiste hengel.
    Grt , Jurgen

    Reageer

    • hengeltje
      Veteraan
      • 09-04-2008
      • 96
      • Zuid Holland

      #3
      Gewoon een boven gemiddelde feeder kopen..... en ja een ieder heeft zijn eigen voorkeur en geldkist (uiteraard).

      Een spro inspiration feeder is een goede.. ongeveer rond de 100,- euries. De Shimano Alivio 85 euries, Shimano Beastmaster MFeeder 119,- euries.

      Is misschien niet heel erg goedkoop maar een het kwalitatief wel beter dan het echt goedkope visgerij.
      Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

      Reageer

      • Harpie
        Specimen Hunter
        • 13-02-2003
        • 1009
        • Emmen

        #4
        Als je weet wat je wilt hebben, kun je eerst nog eens op marktplaats kijken of hij daar toevallig wordt aangeboden.

        Gr,
        Harpie
        https://www.prestonfishing.nl/

        Reageer

        • TheSir
          Newbie
          • 12-05-2010
          • 28
          • Groningen

          #5
          Ik zou gewoon simpel beginnen, een hengel voor 100 euro is wel wat veel om mee te beginnen.
          Ik ben zelf begonnen met een feeder van Shakespare 4 jaar geleden, gewoon simpel stokkie van 3.60 M/H max 75gram. Heb ik destijds iets van 60 euro voor betaald, en deze gebruik ik nog zeer regelmatig
          Een kennis van mij is ook net begonnen met de Feeder en die heeft een Spro Preciision Hot Feeder. Dat is ook een prima feeder om mee te beginnen, vind zowieso de mid-range stokken van Spro erg goed als je kijkt naar kwaliteit/prijs verhouding.

          Je kan wel voor kwaliteit gaan maar als je na een tijdje toch niet helemaal verliefd word op het feederen of je wilt eigenlijk een wat langere of korte hengel zit je toch met een stok van rond de 100 euro in de tas.

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door TheSir
            Ik zou gewoon simpel beginnen, een hengel voor 100 euro is wel wat veel om mee te beginnen.
            Ik ben zelf begonnen met een feeder van Shakespare 4 jaar geleden, gewoon simpel stokkie van 3.60 M/H max 75gram. Heb ik destijds iets van 60 euro voor betaald, en deze gebruik ik nog zeer regelmatig
            Een kennis van mij is ook net begonnen met de Feeder en die heeft een Spro Preciision Hot Feeder. Dat is ook een prima feeder om mee te beginnen, vind zowieso de mid-range stokken van Spro erg goed als je kijkt naar kwaliteit/prijs verhouding.

            Je kan wel voor kwaliteit gaan maar als je na een tijdje toch niet helemaal verliefd word op het feederen of je wilt eigenlijk een wat langere of korte hengel zit je toch met een stok van rond de 100 euro in de tas.
            mee eens

            Reageer

            • Bas Nijmegen
              wedstrijdvisser
              • 13-01-2009
              • 541
              • Nijmegen

              #7
              Kijk ook eens op hengelspullen.nl
              Daar vind je ook vaak leuke hengels met of zonder molen die zeker de moeite waard zijn.

              Niet te duur beginnen is niets mis mee, maar als je nu TE goedkoop begint en daarna steeds beter wilt ben je uiteindelijk nog veel geld kwijt. Mijn mening is dan ook dat je beter een redelijk goede hengel kan kopen en dan maar iets meer uit moet geven. Bevalt het je toch niet kun je de hengel altijd nog voor een redelijke prijs te koop aanbieden op internet.
              Gr. Bas

              Een vis vangen is niet moeilijk.
              Vis blijven vangen wel...

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎