kunstaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    kunstaas

    Ik heb laast op de rommelmarkt voor de grap eens een viskoffer gekocht [mar 2 eurie] de koffer zelf is niet echt goed maar er zat wel van de kunstaasvliegjes ,nu ben ik geen vliegvisser maar kan je die dingen ook aan je dobber doen en dan zonder aas?? [bijv op voorn] zo nee, hoe kan ik niet vliegvisser er wel gebruik van maken [heb er een stuk of 15 kunstaas vliegjes]
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #2
    De vliegjes drijven , als ze "droog"zijn vanzelf.
    Hang ze aan een vaste hengel in afwachting van wat er gebeurd of breng ze mbv een buldo-achtig apperaat en een werphengel in stelling. overigens ik vrees dat weinig succes je deel zal zijn, vliegen zijn er voor een vliegenhengel...
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Matchmaker
      Komt net kijken
      • 01-10-2007
      • 66
      • Wageningen

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door speciman
      Ik heb laast op de rommelmarkt voor de grap eens een viskoffer gekocht [mar 2 eurie] de koffer zelf is niet echt goed maar er zat wel van de kunstaasvliegjes ,nu ben ik geen vliegvisser maar kan je die dingen ook aan je dobber doen en dan zonder aas?? [bijv op voorn] zo nee, hoe kan ik niet vliegvisser er wel gebruik van maken [heb er een stuk of 15 kunstaas vliegjes]
      Je kunt ze met een buldo aan een vlokhengel of een lichte spinhengel vissen. Buldo aan het eind van je lijn, en de vlieg aan een zijlijntje een centimeter of 50 daarboven.
      Strakke lijnen,
      Herman

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        een buldo is toch een soort dobber[rond geval]
        dus buldo aan het einde van je hoofd lijn dan wartel of lus in lus voor het zeilijntje dan dat drijft /zinkt??[haakje ]

        Reageer

        • hans vis
          Sportvisser
          • 26-08-2009
          • 998
          • Eelde-Paterswolde

          #5
          n iks wartels, gewoon bloodknots...
          groet,
          Hans

          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

          Reageer

          • kayakvisser
            Newbie
            • 19-05-2010
            • 5
            • Schiedam

            #6
            Met vliegvissen is de lijn je werpgewicht. Vandaar dat je een heel licht vliegje, wat zelf geen gewicht heeft, kan werpen.
            Omdat je met een 'gewone' hengel gebruik moet maken van zwaar aas en of lood als gewicht kan je een vliegje dus niet weg krijgen.

            Hiervoor kan je dus een Buldo of een Bombetta gebruiken. Die zorgen dan dat je gewicht hebt waarmee je kunt werpen.
            De Bombetta kan je zelfs in drijvend, intermediate en zinkend krijgen.

            Tight lines,

            Kayakvisser

            Reageer

            • speciman
              zo kalm als een zalm
              • 07-05-2010
              • 347
              • maas

              #7
              ken je 'het visblad' laatse hadden je het daar over ,maar dan voor forelvisserij .
              zo zie je maar weer je kan in deze mooi sport voor elke soort wel wat gebruiken van forel tot voorn

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎