Steeds gepikkeld en lossen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ferdi 1
    Newbie
    • 08-01-2009
    • 24
    • Halen

    Steeds gepikkeld en lossen

    Hallo.

    Is er iemand van jullie die me kan zeggen dat gepikkelde brasem voor 70% altijd lost bij mij ik heb al van alles geprobeerd met andere haken- grotere haken maar het helpt niet en mijn koppelmaat idem
    gisteren ook weer bij het koppelvissen wij hadden 32 kg gevangen,en het volgende koppel zat 10 meter van ons,maar zij wonnen wel de wedstrijd met 62 kgr, een wedstrijd die wij normaal niet mogen verliezen
    want wij hebben zeker het dubbele gewicht afgegeven,
    iemand een idee hoe dit komt ??

    Greetz Ferdi 1:angryfire :
  • colshim
    *************
    • 10-02-2008
    • 231
    • VL.

    #2
    Ik ga er van uit dat je met de stok vist ? Moet eens proberen om je lood hoger te zetten , niet zo 10 cm maar een ' heus ' eind , normaal zal je dan minder last hebben van lijnzwemmers.
    Of indien een' lijner ' eens proberen om met je top in het water en de vis haast rechtstreeks op je elestiek laten afmatten zeker niet overhaast te werk gaan maar rustig (indien mogelijk ) de vis afbeulen .
    Géén garantie maar het proberen waard !
    mvg
    Marnik

    Reageer

    • Master
      Voerboer
      • 26-02-2007
      • 1148
      • Zoetermeer

      #3
      Wat is pikkelen? Losschieten van de haak uit de bek, of verliezen van vals gehaakte vis?
      Theo de Kreij.
      www.natuurzorg.eu

      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Master
        Wat is pikkelen? Losschieten van de haak uit de bek, of verliezen van vals gehaakte vis?
        Een vis die je ergens anders gehaakt heb dan in zijn bek. Overigens niet te verwarren met een pikkelaar, want dat betekend in oud dialect brabants gewoon een slipjas en een nondejuuke is het strikdasje op je overhemd onder die jas.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Misschien gespikkeld of gepukkeld? Het lijkt me in ieder geval sterk dat op jouw stek de mannetjes en bij de buren de vrouwtjes zaten. Iets doe je dus niet goed, maar dat kan van alles zijn.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • Ferdi 1
            Newbie
            • 08-01-2009
            • 24
            • Halen

            #6
            dat is een goei, nee met gepikkeld bedoel ik dat de haak niet in zijn bek maar bv in zijn vin of op zijn kop of in zijn staart zit en er zijn nog dergelijke plaatsen meer waar de haak in terecht kan komen,
            en bij het binnen halen en het spartelen van de vis deze haak wel eens lost en dat noemen ze dan gepikkelde die lost
            maar de vraag is en was hoe komt dit dat ge deze brasems pikkeld liggen ze dan metvelen op uw plaats of wat kan het zijn

            greetz Ferdi

            Reageer

            • Master
              Voerboer
              • 26-02-2007
              • 1148
              • Zoetermeer

              #7
              Een paar dingen kunnen de oorzaak zijn
              1. Rond de paai liggen de mannetjes op half water te wachten op hun beurt om de eitjes te bevruchten. Wanner de vrouwtjes hongerig zijn en op je voer liggen, zitten de mannen er dus vlak boven. Gevolg is veel lijnzwemmers. Je herkent dit gedrag het beste wanneer de gepikkelde (wat een naam) vis voornamelijk mannetjes zijn.
              2. Je voer heeft teveel stijgende deeltjes die de vis naar boven lokken in plaats van aan de grond houden. De vis aast dan dus agressief op kleine deeltjes waardoor je dus weer meer lijnzwemmers hebt.
              3. Het aas dat je bijschiet zinkt te langzaam (vettig) en trekt de vis richting het zakkende aas, naar boven dus.

              Bij 2 en 3 vis je het beste on the drop. Het lood op 3/4 van je haak vandaan zodat een lange "onderlijn" langzaam naar de bodem dwarrelt en de vis dus daarop bijt.
              Bij 1 kan je overwegen om met de mannetjes mee te gaan doen.

              Hou in ieder geval altijd de lijn bij een lijnzwemmer goed strak. Te los en hij werkt de haak eruit.
              Theo de Kreij.
              www.natuurzorg.eu

              Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

              Reageer

              • Robin
                Vaste stok & Feeder
                • 26-11-2006
                • 490
                • Meerssen

                #8
                Dit zijn handige tips, master.
                Ik had zo'n zelfde situatie een maand geleden, 20 minuten lang elke drift beet. Allemaal vals gehaakt in een schub.
                Een lange dwarrelende onderlijn hielp om ze wel te kunnen landen. Ik heb toen met 50 cm lange sleep gevist en toen lukt het wel.
                groetjes Robin

                "De beste tijd moet nog komen"

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎