wat vinden jullie hier van????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hanjan
    Newbie
    • 15-06-2010
    • 7
    • Leeuwarden

    wat vinden jullie hier van????












    Hierbij gebruik ik dus een beet verklikker.

    Hebben jullie nog tips voor me??????
  • Mokum
    Newbie
    • 26-05-2009
    • 18
    • Amsterdam

    #2
    Hoekafhouder misschien een maatje kleiner nemen, andersom monteren (lange deel naar onderen) en in een wat minder opvallende kleur.
    Meeste ervaren feedervissers gebruiken de hoekafhouders bijna niet, maar gebruiken een simpele lus montage op de hoofdlijn.
    De stok en de molen zullen best okee zijn. Prima lengte, zo te zien 3.45m?
    Schaf wat korfjes met verschillend loodgewicht aan, van 10 tot 40 gram bijvoorbeeld.
    Die gaaskorfjes zijn prima voor feederen.
    Beetverklikker heb je dus niet nodig, dat is je top die je licht krom zet door de lijn tussen je korf en de top op spanning te zetten.
    Goed voer, goed aas, zoveel mogelijk op dezelfde plek je voer en aas aanbieden, lijn op spanning zetten, turen naar je top en vooral niet te vroeg aanslaan.

    Reageer

    • hanjan
      Newbie
      • 15-06-2010
      • 7
      • Leeuwarden

      #3
      Dank je voor je tip. Ik zie nu ook dat ik de hoekafhouder verkeerd om heb. Dit komt omdat ik gisteren een nieuwe top er op heb gezet. De andere is kapot gegaan in mijn auto.

      Die beetverklikkers zijn dus echt voor het karper vissen snap ik. Dit is ook iets wat ik graag eens wil leren. Maar eerst dit feederen maar eens goed leren.

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Ik vind hoekafhouders een ramp, de beetregistratie is minder en bij mij zit het allemaal snel in de war als bij een normale montage.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #5
          Ik zou inderdaad de hoekafhouder weg laten. Kost onnodig geld en volgens mij is het minder goed dan een normale vaste of schuivende montage. Die montages zijn elders in het forum al tientallen keren beschreven.

          Waarom gebruik je een beetverklikker en vis je niet gewoon op de top
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            Mooi hengel en molen,afhouder is ech [vaak] een ramp vindt ik .onnodig ,verder goed spul

            Reageer

            • hanjan
              Newbie
              • 15-06-2010
              • 7
              • Leeuwarden

              #7
              Ik gebruik een beetverklikker omdat ik ook nog met een vaste hengel vis en dus niet continu naar mijn hengel kijk. Meestal zie ik in mijn oogopslag wel dat mijn top beweegt, maar je weet nooit.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎