dagje vissen in groningen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lars-saxo
    Newbie
    • 07-08-2004
    • 14

    dagje vissen in groningen

    ik heb vorige week donderdag een dagje gevist in groningen

    samen met een jongen (die ik van de tuningclub ken) die daar in de buurt woont.

    de eerste stek was een sluis bij dokwerd (een stukje buiten de stad)
    mooi water maar wel een sterke stroming en een paar hele irritante boten die expres een paar rondje`s gingen varen (SCHIET)

    na een klein uurtje had ik er mijn eerste beet aan de feeder, een leuke brasem
    na een klein kwartier beet (misgeslagen) en vlak na de volgnde inworp weer vis

    mijn vismaat had nog geen beet gezien en stelde dus voor om naar een andere plek te gaan.

    de 2e plek was een heel stuk dichter bij de stad (in een antillen buurt (iig veel zulke straatnamen))
    een heel mooi breed water (van starkenborgh kanaal ofzo) wel een aantal grote schepen, maar wel een mooi stil water geen stroming ofzo (en kleine golfje`s)
    daar heb ik er 5 gevangen 2 kleine brasems en 2 middelmatige en 1 redelijke brasem.

    mijn collega had er ook 1........

    we visten allebij met een feeder en met een picker

    (nu heb ik ook ff een vraag: Waarom bloeden de vissen zo snel daar?? ik had ze redelijk netje`s gehaakt (je kon hem er meteen uithalen (voorin de bek)) maar die beesten bloedden GIGANTISCH (me hele shirt zat dr onder..) dat heb ik daar bij 4 vissen gehad (thuis nog NOOIT) 2 daarvan zijn overleden........ suicidale vissen??? (net als vijver forellen???)
    Forza Carp
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Het spijt me, ik heb geen flauw idee... om eerlijk te zijn ken ik het fenomeen ook niet, ik heb het nog nooit meegemaakt. Misschien komt dat omdat ik zonder weerhaak vis, maar dit lijkt me niet echt een plausibele verklaring, omdat bv mij koppelmaat wel met weerhaakjes vist, maar hij er ook geen last van heeft.
    Ik wil niet vervelend zijn, maar... hadden je collega's hetzelfde probleem?


    [Gewijzigd door Eduard op 07-19-05 at 06:44 PM]
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • Piscator

      #3
      Waarschijnlijk te hard aangeslagen.
      Je had allemaal Brasem dus er is er een redelijke kans dat de haak geslikt was, als je dan hard aanslaat trek je de de haak in de keel los en zet zich vervolgens weer vast voor in de bek.
      Iets anders kan ik niet bedenken, van een haak alleen voor in de bek gaat een vis echt niet zo gigantisch bloeden dat hij overlijd.

      gr,

      Johan

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎