match winner daiwa

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    match winner daiwa

    is er iemand hier die ervaring heeft met deze nylon voor de vaste stok en hoe die is in de praktijk
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    #2
    nylon

    is er dan niemand die deze nylon ooit heeft gebruik of er over heeft gehoord hoe deze is
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

    Reageer

    • Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
      is er dan niemand die deze nylon ooit heeft gebruik of er over heeft gehoord hoe deze is
      John,

      Onderstaande heb ik gevonden, maar dit wist je waarschijnlijk al,

      Tested in close consultation with Will Raison and primarily suited to the rod and reel, Match Winner is highly versatile and has many features including an incredible level of durability. With a high strength to diameter ratio and up to a 30% better wet knot strength. High strength to diameter ratio. Up to 30% higher knot strength UV resistant Excellent durability for high catch rate venues Controlled stretch Superior suppleness Versatile performance Precise diameter shown

      Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

      Reageer

      • Frits
        gebruiker
        • 22-07-2004
        • 231
        • Papendrecht

        #4
        John, ik heb enige tijd geleden de matchwinner gebruikt voor onderlijnen voor de feeder. Dit vanwege de soepelheid. dat is de lijn zeker. Als de lijn kinkt even tussen duim en wijsvinger gladstrijken en de lijn is weer gestrekt. Op moeilijke dagen heeft deze soepele lijn zeker zijn nut gehad ! Echter zoals met iedere soepele lijn is de trekkracht veel lager. ik gebruik nu weer harde lijnen en neem ze nu dunner. Dunner is ook soepeler, maar 12/00 G line is sterker als 14/00 matchwinner ....


        met de stok kun je natuurlijk met de elastiek veel opvangen, maar volgens mij zijn er inmiddels soepele lijnen met een hogere trekkracht (Berkley XWR, Fox ... en Ultima)

        succes

        Reageer

        • † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

          #5
          dank je voor de info frits dat is al iets waar ik al wat aan heb.
          de lijn hoefd voor mij niet de alle sterkste te zijn bij dunne diameter
          en zoals je al zegt dat je met elastiek al best veel kan op vangen
          het belangrijkste is voor mij dat die de juiste dikte heeft dus niet te veel afwijking erin.
          en dat die wel soepels is en nie te veel krult/kinkt en dat dit zeer redelijk er uit te halen is.
          en het tweede is het moet wel hier in de buurt te halen zijn wat ik zoek en dat valt niet altijd mee
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

          Met Vriendelijke Visgroeten



          vaste stokvisser????????

          Reageer

          • Frits
            gebruiker
            • 22-07-2004
            • 231
            • Papendrecht

            #6
            ok John,

            de lijn is soepel en tussen natte duim en wijsvinger strek je de lijn eenvoudig als deze gekinkt is.

            ik had destijds de spoeltjs gekocht bij Hook, ik zag ze laatst ook bij HS Gorcum, maar daar heb jij ze ook gezien denk ik.

            de ultima iron silk is slecht verkrijgbaar in nl.
            de Berkley XWR is ook op veel plaatsen te koop, als hs gorcum het nog niet heeft dan zal dat niet lang duren denk ik.

            Reageer

            • Serrantop
              Newbie
              • 12-01-2010
              • 9
              • Geldrop

              #7
              Ultima silk is inderdaad de meest soepele lijn die er bestaat en voorzien van een fluorocarbon coating.
              Groot voordeel is ook dat ie leverbaar is in 50 en 100mtrs. Nog nooit zo'n lijntje gezien.
              Kan mijn inziens goed gbruikt worden als onderlijn maar eventueeel ook rechtdoor.
              Zie inmiddels wel regelmatig reclame, men is zich werkelijk aan het posisioneren, ook in de wedstrijdsport.
              In Engeland helemaal een topper.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎