Doe het zelven, Voerfkorven.( beetje voor de jeugdigen bedoelt onder ons ).

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
    Adriaan,
    Ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb. Hier een nieuwe poging. Stel je voor een stukje gevlochten gaas van 6x6 cm. Hiervan maak je een rolletje. De uiteinden achter het lood zijn niet zo'n probleem. De boven en onderkant gaat je moeilijkheden geven. Knip je hier de staande draadjes precies langs de liggende draad af, dan gaat deze laatste van de kant af schuiven en blijven daar allemaal uitstaande punten over. Dit is precies de zijde waarlangs je de korf vult. Je kan de draadjes ook niet zo kort langs de liggende draad afknippen, maar dan heb je hetzelfde probleem.
    Beter is het gesoldeerde gaas. Dit kan je kort langs de liggende draad afknippen en dan de scherpe uiteinden, wat afslijpen met een schuursteentje. Ik hoop dat het zo duidelijker overkomt. Het Kruidvat zal niet blij met me zijn, want die verkopen nu een stuk minder pleisters.
    De uitstekende stukken gaas kun je ook wegbuigen en met tin dichtsolderen, zodat de uiteinden van stuk gaas niet meer zo gemeen steken. (is maar een idee, ik heb nooit korven gemaakt)
    Greetz,
    Jan Broess

    www.devaartposcar.nl

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #32
      Jan,
      Dat zou inderdaad kunnen. Ik denk echter, dat je met dit idee niet in aanmerking komt voor het beste idee van Nederland. Even off topic: waarom heb je niet gemerkt, dat je haak bot was toen je er een nieuw made/ aas aan deed? Je ziet wel dat je gevolgd wordt.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
        Je moet van goede huizen komen wil je net zo'n mooie korven maken als de betere fabrieksversies of die van een doorgewinterde hobbyist, die ook niet veel kosten. Het gaat om de beste materialen en het juiste gereedschap.

        Maar goed, over een aantal jaar is het toch afgelopen met deze hobby, omdat lood dan binnen de hengelsport verboden wordt. Tenzij je ijzer kunt laten smelten
        Hallo PF

        ijzer smelten niet maar ook dan houd de wererld echt niet op bij de winkelier

        ik denk dat de meeste dingen eerst door een visser ontworpen zijn en dan pas nagemaakt door een fabrikant

        ik ben al een nieuw model korf aan het aan het maken en daar zit maar voor een paar kwartjes ijzer aan in model
        gr Gerard

        Reageer

        • FishM8
          Slijmjurkenjager
          • 04-08-2008
          • 81
          • Gorinchem

          #34
          Ik gebruik plastic korven die ik zelf maak.
          De korven die ik wil zijn nl niet verkrijgbaar voorzover ik weet.
          Ik koop kant en klaar korvenlood en ik knip de plastic flesjes van waterflesjes van AH (sixpack € 0.61,-).
          Ik haal er twee uit per fles en inderdaad dubbel opgerold en met drie nietjes erin.
          Dit werkt perfect voor mij want ik wil op de rivier niet dat alles er al uit is voordat de korf op de bodem ligt.
          Het tweede voordeel is dat als ik inhaal dat de korf sneller van de bodem loskomt door de tegenstroming en kom ik minder snel vast te zitten.

          Ik maak er altijd een aantal in de winterperiode zodat ik er voldoende heb in het voorjaar.
          Het idee hierover heb ik weer van een Youtube filmpje op internet.

          Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

          Reageer

          • frenk
            Frequent aanwezig
            • 10-03-2009
            • 128
            • beesel

            #35
            Hallo Allemaal

            Haal bij de doe het zelf handel een stukje zwarte pvc pijp met een doorsnede van ongeveer 3 a 4 cm niet te dik wandig , en zaaghier stukjes van 6 cm van boor er wat gaatjes in lood strip er omheen en vallaaa u hebt een prachtige voerkorf.

            Groetjes frenk.

            Reageer

            • A3aan
              Frequent aanwezig
              • 11-05-2011
              • 196
              • De Wijk

              #36
              De meeste spullen heb ik nu zover dat ik korfjes kan gaan maken, gaas, lood en loodmal (30, 35 en 40 gram).
              Weet iemand nog een adresje waar ik o-ringen kan verkrijgen? Of in ieder geval bij wat voor soort winkel ze die moeten hebben.

              Reageer

              • roofblij
                Newbie
                • 26-05-2007
                • 31
                • Vlaardingen

                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door A3aan
                De meeste spullen heb ik nu zover dat ik korfjes kan gaan maken, gaas, lood en loodmal (30, 35 en 40 gram).
                Weet iemand nog een adresje waar ik o-ringen kan verkrijgen? Of in ieder geval bij wat voor soort winkel ze die moeten hebben.
                Ik denk de gamma of bij een loodgieter.
                Ik vind ze relatief duur en denk dat het totaal zinloos is zeker als je met nylon vist
                Je net zo goed gewoon een nylon lusje knopen.

                Groeten,
                Mar

                Reageer

                • A3aan
                  Frequent aanwezig
                  • 11-05-2011
                  • 196
                  • De Wijk

                  #38
                  Vanaf volgende week vakantie, dan heb ik wat meer tijd om rond te gaan zoeken e.d.
                  Zag al wel wat van die assortimentsdozen op internet, zitten alleen een hoop maten in waar ik niks aan heb.
                  Zo'n doos zat ergens rond de 6 of 7 euro dus dat viel nog wel mee vond ik.
                  Nylon lusje vind ik een beetje cheap, moet er wel een beetje normaal uitzien opzich

                  Reageer

                  • roofblij
                    Newbie
                    • 26-05-2007
                    • 31
                    • Vlaardingen

                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door A3aan
                    Vanaf volgende week vakantie, dan heb ik wat meer tijd om rond te gaan zoeken e.d.
                    Zag al wel wat van die assortimentsdozen op internet, zitten alleen een hoop maten in waar ik niks aan heb.
                    Zo'n doos zat ergens rond de 6 of 7 euro dus dat viel nog wel mee vond ik.
                    Nylon lusje vind ik een beetje cheap, moet er wel een beetje normaal uitzien opzich
                    Dat is wel zo.
                    Je kunt het zo mooi maken als je wilt.
                    22x1.5 heb je nodig .
                    Pas op dat je het goede gaas hebt voor die 40gram er zijn merken met zwakker gaas met dezefde maat
                    Groeten,
                    Mar
                    Groeten,
                    Mar

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2326
                      • Ter Apel

                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door A3aan
                      Vanaf volgende week vakantie, dan heb ik wat meer tijd om rond te gaan zoeken e.d.
                      Zag al wel wat van die assortimentsdozen op internet, zitten alleen een hoop maten in waar ik niks aan heb.
                      Zo'n doos zat ergens rond de 6 of 7 euro dus dat viel nog wel mee vond ik.
                      Nylon lusje vind ik een beetje cheap, moet er wel een beetje normaal uitzien opzich
                      Kun je geen lusje maken van powergum?

                      O-ringen zou je eens kunnen proberen bij www.oat-hasselt.nl. Ik heb alleen geen idee of ze aan particulieren leveren.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎