kleding herfst/ winter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    kleding herfst/ winter

    allereerst geachte mods..ik weet niet of ik dit topic in de goede community zet. anders sorry...

    beste forumbezoekers,de herfst staat al weer voor de deur en persoonlijk denk ik dat het een strenge winter gaat worden.

    ik heb ooit ene paraplu gekocht voor de regen en wind. eigenlijk nog nooit gebruikt daar ik pas sinds een tijdje echt vaak aan het vissen ben geslagen. nu doe ik niets liever eigenlijk meer!

    ik ben beginnend feedervisser en heb een zitkist van Preston waar ik dus uren op zit met mijne dikke aars. daar het weer al aardig aan het omslaan is en veranderen..weinig nog te zien van de 'mooie zomer'.

    maar goe...wa betreft de kleding. veel merken zoals Shimano, Spro, Preston, Fox ed bieden kleding aan. maak er maar eens onderscheid tussen.....
    l
    ik moet zeggen, ik haat passen. liefst koop ik mn kleding online zodat ik de deur er niet voor uit hoef, maar dan krijg ik slaags van mijne vriendin

    maar ik weet, diep van binnen, moet ik nieuwe kleding gaan kopen voor het vissen.

    beste forumbezoekers/ lezers, en vooral wedstrijdvissers die ook uren aan de waterkant doorbrengen. wat voor merk/ type kleding draagt u? draagt men een broek en jas? of zo'n dikke 'tuinbroek model' winterbroek? welk merk/ type?
    en qua schoenen? laarzen of outdoor schoenen laag/ middelhoog model? loop je outdoor merken zoals Fjäll Raven, Nomad, Jack Wolfskin, Helly Hansen...etc.

    of loop je in een Shimano, Preston, Fox, etc?

    een heel winterpak of tuinbroek model of een broek en jas?

    Persoonlijk vind ik wat kleding van Shimano heel mooi,...maar ja, vind maar eens een winkel die die kleding veel heeft liggen zodat jej het aan kan passen. heb verschillende shimano dealers gecontacteerd maar die hebben zeer weinig liggen. Hoe moet je dan kunnen passen voordat je het gaat kopen?


    ben zeer geinteresseerd in de shimano SHORPJ: Breathable Padded Jacket, SHORSTASHJ: Breathable Stash Jacket, DRJKT..BK: Dryshield Light Weight Jacket, DRPAB..BK: Dryshield Light Weight Trousers, ..ben geen fan van zo'n tuinbroek..maar wil wel passen en voelen.
  • hengeltje
    Veteraan
    • 09-04-2008
    • 96
    • Zuid Holland

    #2
    Merken van kleding zegt niet zo veel over het comfort wat zij bieden. En ja kleding passen daar heb ik ook een broertje dood aan doch viskleding daar zou ik wel even wat tijd voor uittrekken om te zien wat jij zelf prettig vindt zitten.
    Als je uren op je kanis moet zitten kun je beter een pak nemen dat wat ruimer zit, als een pak strak is met zitten is het oncomfortabel en trekt de kou er snel door.
    Kijk eens bij Raven/Vlemmixs daar hebben ze veel kleding in alle maten en soorten. J.v.S. pakken zijn ook wel goed maar nogmaals dit zul je zelf moeten voelen.
    Ik vind een tuinbroek makkelijk want bij mij zakt de pantelon altijd af....hihihihihhihi, dan een goed jack er overheen + eeen paar thermo laarzen en je bent helemaal gestemd. Ik heb een zomer regenpak van het merk Ron Thompson, goed pak voor een klein prijsje. En nogmaals....... een hot merk zegt niets over kwaliteit en pasvorm. En ik kan het weten met een lijf van 125 kg.
    Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      ik ben een zeer simple mens om eerlijk te zeggen, ...heb bijna elke dag het zelfde aan. heb maar 2 broeken liggen...(wel hugo boss hahaha) , wat simpele t-shirts en 2 sweatshirts zwart. heb ook maar 2 paar schoenen. één is al verneukt doordat ik tijdje geleden paar keer in het water ben 'gevallen'. al meer dan 12 jaar geen jas meer gekocht/ gehad. geef eigenlijk totaal niets om kleding. heb liever da mijne vriendin lekker ken shoppen (wak al helemaal nie leuk vind)..

      dus voor mijn allemaal nieuw...nieuw spul kopen. maar ik 'moet' nu eindelijk eens aan geloven. ik merk met het vissen da het frisjes begint te worden. Heb het nagenoeg bijna nooit koud, en als ik het al eens koud heb zal ik het ook ngo niet eens toegeven ook hahha. ("oud" para commando)

      dus ja...passen is een hel voor mijn. kleding shoppen ook. vind niets mooi bijna. maar nu zal ik eindelijk eens moeten..

      mn vriendin is al bereid met me mee te gaan (anders komt er al helemaal niets van terecht!)...koop liever online zodak de deur nie uit hoef.

      ik heb wat websites bekeken...de bekende merken die ik dan ken van het vissen..fox, spro, shimano, preston....alleen van shimano eigenlijk vind ik een paar leuke dingen die ik misschien wel zou willen hebben. alleen uiterlijk gezien dan he! of het functioneel is ??

      heb onlangs bij de Vries in boxmeer een warmtepak (jas dan) van een bepaald merk gevoeld...één van de merken vond ik mezelf net een marshmellow..de ander zat al stuk beter. maar 'te dik'.

      vind maar eens een dealer/ hengelsport winkel die de types en kledingstukken heeft liggen die ik eventueel interessant vind?? dus het wordt of bestellen via....of ? denk nie da een winkelier de producten zomaar zal bestellen zodat ik alleen maar kan testen alvorens ik het koop of niet. pfff

      een regenpak..neen niets voro mijn. dan maar gelijk een dunne jas die wind en regen tegenhoudt. ligt jacket shimano??

      vandaar eigenlijk dit topic. weet eigenlijk totaal niet wat ik moet kopen. ook weinig verstand van! belangrijkste voor mijn is 'de kleur' en of het zit of niet. ook qua schoenen/ laarzen. ga ik laarzen kopen of outdoor boots? heb ooit in mijn jeugd eens laarzen gehad. klo..e dingen..zweten. waren niet geschikt om op te 'lopen' eigenlijk. maar ze waren waterdicht (tot bepaalde diepte).

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Ik heb een zelf een warmtepak van Preston, zo'n 3 in 1 pak. Met temperaturen rond het vriespunt of net onder het vriespunt is dit pak wel lekker warm aan.
        In de jas zit als extra eenfleecejack die je er uit kunt halen en alleen kunt dragen.




        Verder draag ik warmtelaarzen. Ben gisteren bij de hengelsportzaak geweest voor een paar nieuwe laarzen, omdat de zolen van mijn oude laarzen begonnen te scheuren.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Hallo

          door de jaren heen heb ik al vanalles gekocht en afgedragen

          een floting pak of jas voor in de winter vanuit de boot draagt niet lekker maar kan je wel redden

          een warmte/regenpak gaat na engkele wasbeurten lekken en dan is het eigelijk nog alleen een warmtepak

          nu heb ik al enkele jaren een tweedelig adem/rubber , spuitpak , in de uitvoering xxxl waarvan ik aan de broek brietels heb gedaan

          daar kan ik zoveel warmte kleding onder dragen als nodig is

          en komt er een winkelhaak in dan hoef ik alleen de jas of broek te vervangen
          gr Gerard

          Reageer

          • The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5439
            • Feânwalden

            #6
            Voor warme voeten werkt er maar 1 ding en dat zijn snowboots zoek een paar met de dikste zolen deze zijn goed en niet duur
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

            ik knibbelje foar gjin ien

            The Frisian Viking

            Reageer

            • JohnathanDoe
              Met enige kennis...
              • 15-07-2007
              • 275
              • antwerp centre

              #7
              dhr frans vogels heeft op internet bij hengelspullen.nl een mooie review gegeven betreft snowboots. niet te duur... denk dat ik kledij en zooi maar in etappes ga kopen. eerst kleding voor de herfst. ik merk nu al dat het stuk frisser buiten is met vissen dan paar weken terug. zelfs dit weekend, zonnetje schijnt, lekker weer, maar wel stuk frisser buiten.
              'vroeger' had ik het nooit koud ofzo..heb al meer dan 20 jaar geen jas gehad denk ik. (vond ook zonder geld). die paar maanden dat het frisjes is buiten, dan liever kou lijden dan een jas van hoeveel geld wel niet te kopen.
              MAAR toen viste ik niet. .. nu met vissen..je zit in principe stil. helemaal aan de rivieren enzo ...stuk kouder.

              omdat ik ook af en toe wel eens voorhoofdsholte ontsteking heb moet ik toch beter gaan opletten zegt mijne vriendin. misschien heeft ze maar eens gelijk he!

              heb een winkelier gevonden die wat van de shimano kleding wilt 'voorbestellen vrijblijvend.' dat is dus heel mooi.
              dus ga binnenkort maar eens langs en zien.

              Reageer

              • JohnathanDoe
                Met enige kennis...
                • 15-07-2007
                • 275
                • antwerp centre

                #8
                heeft iemand ervaring met de Shimano kleding? met name de 'SHORSTASHJ: Breathable Stash Jacket'...en de 'SHORPJ: Breathable Padded Jacket'?

                zoek kleding voor de herfst/ winter zodoende.

                (en deze vond ik wel qua uiterlijk mooi)

                Reageer

                • Foxdonut
                  I have a bream!
                  • 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
                  heeft iemand ervaring met de Shimano kleding? met name de 'SHORSTASHJ: Breathable Stash Jacket'...en de 'SHORPJ: Breathable Padded Jacket'?

                  zoek kleding voor de herfst/ winter zodoende.

                  (en deze vond ik wel qua uiterlijk mooi)
                  Yes, ikke. Ik heb het volledig tribal pak van shimano, maar het zit echt geniaal en het is ook goed doordacht door shimano. Je kan als het war de flap van de jas voor je mond trekken (lekker in je jas verborgen zitten tijdens het vissen). Daarnaast is de capuchon uitgevoerd met een soort van vouwklep voorop, dus je bent beschermd tegen regen. Het materiaal is zeer goed en aanpasbaar op je lichaamsvorm. Zitten koorden in de jassen die je kan verstellen etc. Ik heb niet de tuinbroek maar de gewone broek, bevalt ook erg goed. Schop hem altijd zo weer uit na het vissen, ziet er nog prima uit en is nog nooit in de was geweest. Maar qua materiaalkeuze heeft Shimano een hele goeie zaak gedaan, het ademt en zit gewoon fijn. Ik ben er erg blij mee.
                  Groet,

                  Foxdonut


                  www.wedstrijdvisser.com

                  Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                  Reageer

                  • Quido
                    pink floyd
                    • 30-10-2007
                    • 1509
                    • Winschoten

                    #10
                    ik heb een warmtepak van sundridge, zit heel comfortabel. tuinbroek met losse jas. geweldig pak naar mijn mening. het is trouwens de iq arctic vorig jaar gekocht op de beurs in utrecht met korting.
                    Aangepast door Quido; 26-10-2011, 16:26.
                    groeten quido


                    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                    Reageer

                    • colshim
                      *************
                      • 10-02-2008
                      • 231
                      • VL.

                      #11
                      Ik heb verleden winter het warmtepak van gamakatsu aangeschaft , ben eerst gaan zien voor die van rive in goretex , maar was wat onaangenaam verrast van de prijs , ( +- 750 euro !?! ).
                      Ben dan als goeie shimanofiel gaan zien voor die van shimano , maar bijna nergens ( Belgie ) vooradig oftewel was de broek er niet of de jas of op bestelling , maar ik bestel nu eenmaal niet graag iets wat ik vooraf niet zelf heb gezien .
                      Uiteindelijk die van Gamakatsu tegengekomen én tot nu toe zéér tevreden over .
                      vorige zaterdagmorgen nog uitschuivertje gedaan , in donker ( was wat gerijmd hier ), tot aan de knieen in het water , en nagenoeg droog gebleven !.



                      mvg

                      Reageer

                      • JohnathanDoe
                        Met enige kennis...
                        • 15-07-2007
                        • 275
                        • antwerp centre

                        #12
                        bedankt voor de reactie. gamakatsu...ja van elk merk zullen ze wel wat hebben. keuzes genoeg zo te horen....indd ik wil ook eerst zien en voelen en dan pas kopen. ga denk ik om te beginnen maar jasje(s) kopen van shimano, outdoor pantalon en goeie outdoor schoenen. zo'n pak...ik weet het nog niet. zal fantastisch zijn enzo...alleen denk ik dat ik het 'te warm' in zou hebben. heb het eigenlijk nooit koud. loop al meer dan 10 jaar in een sweatshirt, sportsbroek en tshirt rond. winter, zomer, herfst, lente.....heb het nagenoeg bijna nooit koud.

                        zal wennen zijn voor me. ..

                        Reageer

                        • Bollekneiter
                          Met enige kennis...
                          • 11-02-2010
                          • 479
                          • Amsterdam

                          #13
                          Geloof me, wanneer het buiten vriest, windkracht 4 is. En je regen/natte sneeuw/hagel op de kop krijgt dan weet je echt wat een goede inves****** een warmtepak is. Ik heb de mijne al een jaar of 8-10. Nog steeds helemaal water en wind dicht. En niet te vergeten heerlijk warm. Maarja ik ben dan ook zuinig op mijn spullen..

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                            Voor warme voeten werkt er maar 1 ding en dat zijn snowboots zoek een paar met de dikste zolen deze zijn goed en niet duur
                            Wat dachten jullie van de gewone oerhollandsche houten klompen? In laarzen krijg ik vroeg of laat altijd koude voeten, in klompen niet. Behalve als het regent zijn ze ideaal.
                            Ik had het oude model warmtepak van Gamakatsu, maar deze ging vrij snel lekken. Nu draag ik mijn oude X2-pakje weer... doet het ook heel goed.
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • colshim
                              *************
                              • 10-02-2008
                              • 231
                              • VL.

                              #15
                              denk ik om te beginnen maar jasje(s) kopen van shimano, outdoor pantalon en goeie outdoor schoenen. zo'n pak...ik weet het nog niet. zal fantastisch zijn enzo...alleen denk ik dat ik het 'te warm' in zou hebben. heb het eigenlijk nooit koud. loop al meer dan 10 jaar in een sweatshirt, sportsbroek en tshirt rond. winter, zomer, herfst, lente.....heb het nagenoeg bijna nooit koud.

                              zal wennen zijn voor me. ..[/QUOTE]

                              Als je niet van plan bent om direct een volledig pak te kopen , zou ik toch eerder voor het onderste deel kiezen , de jas draag ik enkel bij barre omstandigheden , anders windstopper er boven ( zweet me anders kapot) !

                              mvg

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎