baitdropper voor feederhengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    baitdropper voor feederhengel

    voor de vaste hengel heb je een baitdropper die je kan vullen met hennep,mais etc zodra de baitdropper de bodem raakt mijn vraag is is er zoiets niet te maken of al in de handel wat het zelfde princiepe heeft maar dan een soort baitdropper die je aan je feederhengel vast kan maken en die je in kunt werpen?
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    je bedoeld iets in de vorm van een rond kokertje van metaalgaas met een gewichtje er aan om je aas in te doen om zo je voer op zijn plek te krijgen?

    gewoon een voerkorfje met aan 2 kanten een beetje voer en daar tussen je mais/casters/wormen/hennep/maden

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #3


      Ik gebruik voor het voeren een mini skyliner van Korda. Vullen met mais, hennep e.d. afdekken met een laagje voer en dan laat het zich prima werpen met een feederhengel.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Foxdonut
        I have a bream!
        • 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rolla


        Ik gebruik voor het voeren een mini skyliner van Korda. Vullen met mais, hennep e.d. afdekken met een laagje voer en dan laat het zich prima werpen met een feederhengel.
        Hoe zwaar zijn die spods eigenlijk Rolla? wissel je die dan bijv om met een gewone korf wanneer je gaat vissen of voer je met een aparte hengel?

        Kortom hoe werkt het?
        Groet,

        Foxdonut


        www.wedstrijdvisser.com

        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

        Reageer

        • shfeeder
          no vaste stok no cry
          • 03-09-2008
          • 378
          • alphen aan den rijn

          #5
          baitdropper voor feeder

          ik bedoel dat je ergens je maden,hennep, voer,pellets,wormen in doet en dat je voor 100% zekerheid hebt dat als het de bodem raakt na 10 seconden zichzelf leegt,ik bedoel geen open end voerkorf en ook geen spod.spod blijft drijven bedoel ook iets voor dieper water ca10 tot 20 meter als je dan een spod gebruikt en het is 15 meter diep dan beland je voer denk ik niet presies op je voerplek neem ik aan?

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
            Hoe zwaar zijn die spods eigenlijk Rolla? wissel je die dan bijv om met een gewone korf wanneer je gaat vissen of voer je met een aparte hengel?

            Kortom hoe werkt het?
            Ik gebruik deze spods voor de methodvisserij om een voerplek aan te leggen. Ik bevestig hem d.m.v. van een speldwartel aan de hoofdlijn en ga vervolgens voeren. Na het brengen van voer wissel ik hem om voor de methodfeeder.

            Je kunt hem natuurlijk ook op meerdere manieren bevestigen. Als je met een vastloodsysteem vist kun je hem ook in de leadclip hangen i.pv. het wartellood.

            Volgens de Korda website weegt een volle spod 3 oz (±85 gram).

            In de Guru feeder guide, boekje wat gratis bij de Beet zat, staat op pagina 34 en 35 ook een stuk over het gebruik van een spod. Als bijlage de gescande bladzijden.
            Attached Files
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Frits
              gebruiker
              • 22-07-2004
              • 231
              • Papendrecht

              #7
              in uk hebben ze sinds kort een "spring feeder"te koop Ik dacht van Middy. In deze feeder zit een veer die het voer (de pellets ) naar buiten duwt als de feeder op de grond ligt. In het blad Matchfishing november of december editie ) wordt deze feeder in een artikel besproken.

              Het artikel gaat niet over de feeder opzich maar over een visser die afgelopen jaar meerdere malen het vijver record heeft gebroken met deze feeders.

              Let wel het gaat hier om een feeder die met name gebruikt wordt op de karpervijvers (pellet feeder) Of dit principe ook werkt met voer en aas weet ik niet

              Reageer

              • Tuga
                Komt net kijken
                • 16-06-2009
                • 71
                • Cartaxo

                #8
                Accurate bait dropping is a devastating method of preparing a barbel swim before and during fishing.Also show in real time is how the swim builds up after a ...


                Zoiets misschien??
                www.flap-holidays.com

                Fishing in Portugal

                http://sportvissersforum.nl/index.php

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3497
                  • Asten

                  #9
                  in uk hebben ze sinds kort een "spring feeder"te koop Ik dacht van Middy
                  Ik heb deze al 2 jaar in mijn kst zitten dus zo nieuw zijn ze niet meer.
                  Werken prima maar toch voer ik bijna altijd aan met een normale gaas korf als ik met de method ga vissen.
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  • shfeeder
                    no vaste stok no cry
                    • 03-09-2008
                    • 378
                    • alphen aan den rijn

                    #10
                    baitdropper voor feeder

                    zoiets bedoel ik ja maar is zoiets ook te gebruiken op bv diep water bv dordte kil en noordzee kanaal en hoeveel weegt dat ding en het heeft niks te maken met method gewoon ook om voerplek te maken met wormen,mais,maden,pellets
                    Aangepast door shfeeder; 02-01-2011, 22:55. Reden: vergeten vraag

                    Reageer

                    • preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen
                      • 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

                      #11
                      Spod
                      Ongeschikt voor stromend water, omdat de voerkolom verspreidt raakt.

                      Baitdropper
                      Alleen voor vaste hengel en voor onderhandse worpjes met de werphengel, zoals te zien op het filmpje. Bij verre worpen zal die ook op het wateroppervlak ledigen.

                      Wat betreft die springfeeder van Middy zal je de shotgunfeeder bedoelen, gewoon een variant op de pelletfeeder.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                      Reageer

                      • Frits
                        gebruiker
                        • 22-07-2004
                        • 231
                        • Papendrecht

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                        Spod
                        Ongeschikt voor stromend water, omdat de voerkolom verspreidt raakt.

                        Baitdropper
                        Alleen voor vaste hengel en voor onderhandse worpjes met de werphengel, zoals te zien op het filmpje. Bij verre worpen zal die ook op het wateroppervlak ledigen.

                        Wat betreft die springfeeder van Middy zal je de shotgunfeeder bedoelen, gewoon een variant op de pelletfeeder.

                        ik bedoel idd de shotgun feeder. Dit werkt anders als de baitdropper die in het filmpje wordt getoond,

                        Zoals gezegd wordt deze in uk gebruikt op commercials en dus veelal met pellets gebruikt, maar volgens mij werkt het principe ook met aas.

                        Voor de dordtse kil zal dit niet werken. De engels commercial feeders zijn zelden zwaarder als 28 gram en dat is voor de dortse kil niet zwaar genoeg

                        Reageer

                        • fernand
                          Newbie
                          • 22-01-2007
                          • 24
                          • maastricht

                          #13
                          baitdropper

                          Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
                          voor de vaste hengel heb je een baitdropper die je kan vullen met hennep,mais etc zodra de baitdropper de bodem raakt mijn vraag is is er zoiets niet te maken of al in de handel wat het zelfde princiepe heeft maar dan een soort baitdropper die je aan je feederhengel vast kan maken en die je in kunt werpen?
                          Hallo,

                          Ik heb onlangs een visdocu gezien waarin Matt Hayes viste met een method feeder. Hij haalde de feeder van de wartel af en verving deze door een gewone baitdropper[ gevuld met hennep overigens] en wierp in. Bij het neer komen bleef de dropper nog dicht. Ik heb dit nog niet zelf uitgeprobeerd maar het valt te proberen.

                          En anders denk ik toch aan PVAkousjes. Daarin kun je alles kwijt zolang je het een beetje droog houdt

                          Gr. Fer

                          Reageer

                          • Rolla
                            Allroundvisser
                            • 03-05-2009
                            • 2326
                            • Ter Apel

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door fernand
                            Hallo,

                            Ik heb onlangs een visdocu gezien waarin Matt Hayes viste met een method feeder. Hij haalde de feeder van de wartel af en verving deze door een gewone baitdropper[ gevuld met hennep overigens] en wierp in. Bij het neer komen bleef de dropper nog dicht. Ik heb dit nog niet zelf uitgeprobeerd maar het valt te proberen.

                            En anders denk ik toch aan PVAkousjes. Daarin kun je alles kwijt zolang je het een beetje droog houdt

                            Gr. Fer
                            De TS heeft het over diep water (10 - 20 meter) dan lijkt mij pva niet geschikt. Volgens mij is het pva al opgelost voor dat het op de bodem ligt.
                            Vaste stok | Match | Feeder

                            Reageer

                            • carpfeeder
                              veel vissen!
                              • 09-01-2011
                              • 15
                              • brabant

                              #15
                              Als je je voer met een olie(een vis- of zonnebloem olie) aanmaakt duurt het langer voor je pva oplost
                              je kunt de pva ook van te voren vullen kan de olie in de pva trekken
                              is het niet te diep of niet teveel stroming kun je je particels ook in het zoutwater leggen.
                              gewoon een eetlepel zout in een laage water mengen en daar je voerdeeltjes in doen
                              werkt ook goed om de zogenaamde tijgernoten mee te behandelen kunnen ze gewoon in pva verwerkt worden.
                              tijgernoten zijn ook een goed aas bij de method

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎