Shimano joy max 300 heavy feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pvoort
    Newbie
    • 31-05-2016
    • 3
    • Hellendoorn

    Shimano joy max 300 heavy feeder

    Beste vissers,

    Na jaren niet gevist te hebben wil ik deze hobby weer oppakken.
    Helaas heeft mijn geliefde winkle picker een aantal verhuizingen niet overleeft....

    Nu heb ik de afgelopen weken rond geneusd op het internet en kwam zodoende op het feederen. samen met de method feeder lijkt mij
    dit een leuke uitdaging om weer eens een lijntje uit te gooien.

    Nu ben ik aan het ronkijken naar een (low) budget feeder hengel om te zien of het echt bevalt. vandaar dat ik de Shimano joy max 300 heavy feeder tegen kwam.

    zijn er mensen die ervaring hebben met dit model hengel ? het is de bedoeling om hem te gebruiken in rivieren als de regge, of de vecht. incidenteel zal het een keer de ijssel worden.

    andere tips zijn ook welkom....
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    De genoemde feederhengel is een low budget model van 3 meter met een werpgewicht tot 100 gram. Voor op de IJssel is de hengel ongeschikt, omdat je
    daar al gauw met korven van 100 gram of zwaarder vist. Uiteraard komt daar het gewicht van het voer nog bij. Verder is een lengte van 3.90 mtr aan te raden,
    zodat je over de stenen heen kunt vissen. Met een te korte hengel heb je kans dat je montage vast komt te zitten tussen de stenen.

    Ik denk dat je veel meer hebt aan een medium feeder van 3.60 mtr met een werpgewicht tot 100 gram. Op vele wateren, waaronder de Regge en de Vecht, kun je
    met deze hengel vissen. Heeft de hengel een parabolische actie dan kun je er ook nog prima methodfeeders mee vissen.

    Wil je echt een budgethengel dan zou ik je willen aanraden om eens te kijken naar de Alivio serie. Deze hengels zijn kwalitatief al beter dan de door jou genoemde hengel en kosten tussen de 50 en 60 euro.
    Bij deze hengels worden 2 super tips meegeleverd. Dit zijn dezelfde tips die ook bij de duurdere hengels geleverd worden. Als je deze hengel combineert met een Exage 4000 FD
    heb je voor iets meer dan 100 euro een leuk setje.

    Ik zou je willen adviseren om naar een goede hengelsportzaak te gaan en daar wat hengels in de hand te nemen. Kun je gelijk een molen er bij uitzoeken en op de hengel
    laten zetten, zodat je kunt beoordelen of de combinatie goed is. Aangezien je uit Hellendoorn komt zou ik je willen aanraden om eens naar Voorhuis Hengelsport in Albergen
    te gaan. Zij hebben een ruime keus aan feederhengels en Jurgen zal jou beslist van goed advies voorzien, zodat jij tevreden de deur uit gaat.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Pvoort
      Newbie
      • 31-05-2016
      • 3
      • Hellendoorn

      #3
      Rolla,

      bedankt voor je reactie.

      Ik heb de alivio serie bekeken en dat ziet er goed uit. de medium versie idd.

      binnenkort maar eens in het echt bekijken.

      thx

      Reageer

      • Pvoort
        Newbie
        • 31-05-2016
        • 3
        • Hellendoorn

        #4
        inmiddels een Shimano alivio cx 3.60 feeder aangeschaft. Heerlijk hengeltje....

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          #5
          Veel plezier met de hengel gewenst. Welke molen heb je er onder hangen?
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎