kanticalen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    kanticalen

    Ik las laast in het nieuw visblad een artikel over kanticalen, met een shadje on der je hengeltop.
    en ze zijden dat je gevlochten lijn enz nodig had[nylon geeft te veel rek]
    hebben jullie nog tips daarvoor [en diagonalen] en vooral hoe een aanbeet voelt[en dan die die keihard maar die zachte hoe weet of het een vis is]
    en ook over de shads[groote enz] oja ik vis dan meestal bij de erasmus brug en de willemsbrug te rotterdam
    [niet op de brug hoor]
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    #2
    Probeer eerst de aloude methode's eens, zodat je goed weet wat en hoe roofvis reageerd.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

    Reageer

    • speciman
      zo kalm als een zalm
      • 07-05-2010
      • 347
      • maas

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
      Probeer eerst de aloude methode's eens, zodat je goed weet wat en hoe roofvis reageerd.

      daar vraag ik juist om [oftewel wat zijn die aloude methodes]

      Reageer

      • Amadeus
        Knoeit wat aan het water.
        • 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

        #4
        Snoekdrijver/lood/stalen onderlijn/dood aas
        Knappe werphengel met wat bodie.
        Zoek een leuk niet al te breed water met een leuke variabele walkant.
        Gooi het aas in het midden, leg de stok in de armen en wandel rustig de walkant langs.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

        Reageer

        • Foxdonut
          I have a bream!
          • 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

          #5
          maar het vissen langs het kantje kan net zo effectief zijn hoor. Je hebt zee flexibele onderlijntjes voor het vissen met een shadje, die kun je wel eens nodig hebben met het oog op aanwezige snoek. Gewoon een mooi stukje kant opzoeken die je gelijkmatig af kan lopen. Vaak pakt de snoekbaars je shadje vlak bij het opstijgen, dus tikje met je hengel top omhoog of juist bij het laten zakken. Bij beide heb ik de ervaring dat je het echt wel merkt wanneer er wat aanhangt. Bij een shadje is het aan te raden om een soort minitakeltje te hebben met een dregje die vlakbij de staart van het shadje kan worden gezet. Vaak haak je de vis daar op.
          Groet,

          Foxdonut


          www.wedstrijdvisser.com

          Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
            maar het vissen langs het kantje kan net zo effectief zijn hoor. Je hebt zee flexibele onderlijntjes voor het vissen met een shadje, die kun je wel eens nodig hebben met het oog op aanwezige snoek. Gewoon een mooi stukje kant opzoeken die je gelijkmatig af kan lopen. Vaak pakt de snoekbaars je shadje vlak bij het opstijgen, dus tikje met je hengel top omhoog of juist bij het laten zakken. Bij beide heb ik de ervaring dat je het echt wel merkt wanneer er wat aanhangt. Bij een shadje is het aan te raden om een soort minitakeltje te hebben met een dregje die vlakbij de staart van het shadje kan worden gezet. Vaak haak je de vis daar op.
            kijk daar heb ik wat aan.foxdonut

            en amadeus
            dood aas gebruik ik meest net voor de herst en in de winter in de herst kunstaas

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎