doodaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    doodaas

    Beste leden, hebben jullie misschien tips voor het doodaas vissen?? wacht ik zal het wat beter uit leggen;
    Ik wil graag doodaas vissen met de buldo['s] op stilstaand water dat ik voor slepend maar ook op de passieve manier kan gebruiken[of twee verschilende maak er toch een paar].
    Dus wie hier iets over weet vertel het me, en het liefste met foto's ter ondersteuning!!

    Groetjes speciman
  • Johannus
    Komt net kijken
    • 26-04-2009
    • 83
    • Kollum, FRL.

    #2
    For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.


    Alstu

    Reageer

    • Bollekneiter
      Met enige kennis...
      • 11-02-2010
      • 479
      • Amsterdam

      #3
      haha Johannes, briljant!!

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        sorry hoor maar ik heb al ruim een uur zitten zoeken, maar niemand geeft echt duidelijke info, ik zoek bijna altijd eerst het zelfs op en dan vraag ik het hier.
        Daar gebruik ik dit forum voor!!!

        GRoetjes speciman

        Reageer

        • Johannus
          Komt net kijken
          • 26-04-2009
          • 83
          • Kollum, FRL.

          #5
          Klik en klik en klik

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            hoe doet je dat je klik[soms ook hier] schrijf en je automatisch naar en link ga??
            en trouwens bedankt een par sites had ik al bezocht maar er zit wel nuttige info tussen!

            groetjes speciman

            Reageer

            • Johannus
              Komt net kijken
              • 26-04-2009
              • 83
              • Kollum, FRL.

              #7
              [URL="http://www.topvisser.nl/articles/2010/10/11/een-doeltreffende-doodmontage/"]Klik[/URL.]

              Zonder die laatste stip dus

              Reageer

              • Amadeus
                Knoeit wat aan het water.
                • 02-09-2007
                • 1626
                • Westerlee

                #8
                Mischien is dit ook wel iets Klik....
                https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                Reageer

                • speciman
                  zo kalm als een zalm
                  • 07-05-2010
                  • 347
                  • maas

                  #9
                  oke even voor de duidelijkheid tozover zijn alle montages voor statisch of slepend, ik zoek er een die je ook gewoon stil kan laten liggen of mijn speciale plekken[of gewoon hinderlaag plekken waar ik weet dat ze zitten!!]
                  als je zoeen slepende versie neemt en je laat die still staan krijg je een onnatuurlijke aasaanbieding!!
                  Snappen jullie nu mijn vraag beter!!

                  Reageer

                  • Johannus
                    Komt net kijken
                    • 26-04-2009
                    • 83
                    • Kollum, FRL.

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door speciman
                    oke even voor de duidelijkheid tozover zijn alle montages voor statisch of slepend, ik zoek er een die je ook gewoon stil kan laten liggen of mijn speciale plekken[of gewoon hinderlaag plekken waar ik weet dat ze zitten!!]
                    als je zoeen slepende versie neemt en je laat die still staan krijg je een onnatuurlijke aasaanbieding!!
                    Snappen jullie nu mijn vraag beter!!
                    Statisch
                    1) Beweging 2) Bezonken 3) Het evenwicht betreffend 4) Immobiel 5) Niet beweeglijk 6) Niet bewegend 7) Onveranderlijk 8) Rust 9) Rustig


                    Angling is all things to all men and women. Anyone can enjoy fly-fishing, match fishing or specimen hunting, so we explore the varied branches of the nation...

                    Bekijk vanaf 4:10. Daar zie je dat het aas ook niet echt natuurlijk rondzweeft.

                    Reageer

                    • Amadeus
                      Knoeit wat aan het water.
                      • 02-09-2007
                      • 1626
                      • Westerlee

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door speciman
                      oke even voor de duidelijkheid tozover zijn alle montages voor statisch of slepend, ik zoek er een die je ook gewoon stil kan laten liggen of mijn speciale plekken[of gewoon hinderlaag plekken waar ik weet dat ze zitten!!]
                      als je zoeen slepende versie neemt en je laat die still staan krijg je een onnatuurlijke aasaanbieding!!
                      Snappen jullie nu mijn vraag beter!!
                      Je antwoord zit al in je vraag.
                      Je zal het moeten zoeken in de statische aasaanbiedingen.

                      KIS.......... keep it simple.

                      Dobbertje, lijntje, loodje, warteltje, staalkabeltje, haakje, visje.

                      Men neme den haak en plant deze achter de kop, door het visje
                      Is het een kleiner visje, dan de haak door het ruggetje.
                      Is het een forse aasvis, dan eventueel een dubbele haakmontage.
                      Eerste haak, wederom achter door de kop heen en de tweede achter bij de staartwortel.
                      Eventueel kun je de tweede haak ook door de vis heen fleuren ( draad door de vis heen ).

                      Niet zo druk maken met die aasaanbiedingen.

                      Zou zeggen probeer van alles en behoud het beste, kom je er dan nog niet uit kan je altijd nog vragen.

                      Niet om het een en ander, en ik waardeer je nieuws en leergierigheid, maar je stelt wel heel veel vragen
                      vragen waar je zelf eigenlijk al antwoorden op hebt gekregen of die duidelijk voor de hand liggen.
                      Dan is het baars en dan is het snoek of snoekbaars, dan met kunstaas dan weer met dood aas.

                      Hierdoor wordt men een beetje cynisch

                      Het komt gewoon over ( en dat is niet persoonlijk en aanvallend bedoelt ) dat je eigenlijk nog niet echt weet
                      wat je wilt.
                      Toen wij zo jong waren, hadden we geen internet, je moest het met trail and error ondervinden.
                      En ik denk ook dat dat juist het leukste is van het geheel en wat de hengelsport zo byzonder maakt.
                      Sommige antwoorden zijn niet pasklaar aan te leveren, niet dat we dat niet willen maar dat is gewoon niet mogelijk, anders zou een ieder kilo's vis vangen.
                      Wat hier werkt, werkt elders mischien niet, of juist beter.
                      Je hebt het over een sport die uitblinkt in zijn diversiteit en daar kun je gewoon weg niet simpel antwoorden op geven waarom het ene wel en het andere niet werkt.
                      De basis kun je wel vragen en er zijn zat websites die boordenvol staan met deze info.
                      Maar de rest zul je toch echt zelf moeten ontdekken.
                      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎