Hoe staat het met de vangst van de roofvis in de Ijssel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken
    • 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

    Hoe staat het met de vangst van de roofvis in de Ijssel?

    Hallo iedereen,



    Kan iemand mij misschien iets vertellen over de roofvis vangsten in de Ijssel, ik zou graag binnenkort een keer weer willen gaan vissen in de ijssel. Maar ik heb er nog nooit roofvis in kunnen vangen terwijl ik 500 meter van de Ijssel woon, ik woon zelf in Rheden. En ik ken aardig wat plekken, zoals bij het veerpontje naar Lathum en Giesbeek. Daar wordt vaak Roofblei en Snoekbaars gevangen.

    En hoe kan ik het best te werk gaan? Materiaal is op orde, maar ik zou graag wat tips wilen krijgen over het gebruik van montage's.

    Alvast bedankt,

    Groeten Rens
  • lars656
    Newbie
    • 22-05-2010
    • 44
    • Capelle

    #2
    hallo rensss
    ik woon zelf ook iets van 1km van de ijssel af ik van best veel baars in de ijssel
    maar ik woon dan wel weer vlak bij rotterdam.
    waar ik het meeste baars vang is bij de brienenoord daar is ook best snoekbaars.
    ik weet niet waar jij precies woon maar als je het er voor over hebt kom dan naar rotterdam bij brienenoord vissen wel bij het Zalmhuis (restaurant).

    Groetjes lars656

    Reageer

    • Timbrado
      Komt net kijken
      • 02-08-2009
      • 66
      • Gelderland

      #3
      Hoi Rens.

      Ik kom zelf ook uit Rheden, maar moet zeggen dat je hier in de buurt zat goede plekken hebt om snoek/snoekbaars/baars te vangen...

      Probeer gewoon wat kribvakken af te vissen, vooral in deze tijd ligt de baars/snoekbaars en snoek vaak dicht onder kant.

      Groeten,
      Ray.

      Reageer

      • renssss
        Komt net kijken
        • 31-08-2009
        • 97
        • Arnhem

        #4
        dan ken je de kanovijver zeker ook wel?

        Zitten ook wel degelijk grote snoeken in, alleen die worden slecht gevangen.

        Reageer

        • renssss
          Komt net kijken
          • 31-08-2009
          • 97
          • Arnhem

          #5
          Hallo iedereen,


          Ik heb nog steeds geen roofvis kunnen vangen op de Ijssel, en nu zou ik graag eens wat beter kunstaas willen aanschaffen?
          Een stel goede pluggen alleen ik heb altijd in de winkel geen idee waar ik naar moet zoeken,

          zou iemand een lijstje met namen van goede pluggen lepels, etc.. kunnen opnoemen voor iemand met een niet al te hoog budget?
          Ik zat te denken aan de Rapala pluggen, moet ik dan ondiepe pluggen zoeken? En welke hebben een goede actie?

          Alvast bedankt,

          mvg Rens

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎