aantal haken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brommertwan
    Newbie
    • 10-10-2008
    • 30
    • vlak bij het water

    aantal haken

    Kan iemand mij vertellen wat de regels zijn voor het gebruik van een takel, hoeveel haken of dreggen je mag gebruiken.
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Dat kan ik.

    2 In deze wateren mag door de houder van de VISpas worden gevist met maximaal twee hengels (welke ten hoogste zijn voorzien van drie stuks één-, twee- of drietandige haken) voorzien van alle wettelijk toegestane aassoorten (Let op: ook het voorhanden hebben, langs de waterkant, van meer dan twee volledig opgetuigde hengels is verboden).
    Bron: http://www.sportvisserijnederland.nl...arden%5Fvispas Punt 2.

    Dit houdt dus in dat je met maximaal 3 dreggen mag vissen. Vissen met bijv. 4 enkele haken mag dus niet. Let ook goed op wat de regels van een vereniging zijn waaronder het water valt. Het kan zijn dat een vereniging aanvullende bepalingen heeft die strenger zijn dan deze regelgeving. Bijv. dat er alleen mag gevist worden met slechts 1 enkele haak.

    MVG, Pieter

    MVG, Pieter

    Reageer

    • brommertwan
      Newbie
      • 10-10-2008
      • 30
      • vlak bij het water

      #3
      Bedankt pieter voor de korte en heldere uitleg. Ik was idd in verwarring geraakt omdat ik in één van mijn verenigingsvergunningen had gelezen dat ik maar met 1 enkele haak mocht vissen ( regel stamt denk ik nog uit het levendaas tijdperk)

      Reageer

      • hjadolffs
        hier vissie vissie vissie
        • 29-05-2011
        • 65
        • woudsend

        #4
        ik had een week voor de kerst een mooie snoek gevangen van 82 cm. alleen nu had hij alle drie dreggen in de bek en dit was wel een probleempje om ze los te krijgen. heb nu maar twee dreggen op het eind van de plug. want zelf toen ik de kieuwgreep deed ging de bek niet los omdat ze boven en onder in gehaakt zaten. iemand meer last hier van? of goede tips om dit fatsoenlijk en een beetje snel los te krijgen? want ik wil de vis ook niet te lang op de kant hebben.
        vismaat gezocht!!! intresse? stuur bericht

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎