Chateau Barbencon

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rutger
    Kurk op karper
    • 10-04-2005
    • 188
    • Ossendrecht

    Chateau Barbencon

    Beste medevissers,

    Op de Visma 2006, kreeg ik een folder uitgereikt over het vishotel Chateau Barbencon in zuid Wallonië, zowat tegen de Franse grens aan, dit kasteel word omringt door een groot privémeer met onder andere karpers, brasems, snoek, forel en andere witvis. Nu staat de reservering voor een visweekend bijna vast en ik wilde toch eens nagaan of er iemand op dit forum ervaring heeft met dit meer, er dus al gezeten heeft of in ieder geval er iets vanaf weet.

    Alle informatie over dit meer is welkom!

    Daarnaast ga ik ook nog met mijn ouders mee naar Zuid - Tirol maar volgens mij is het daar qua vissen niet echt een paradijs, iemand die toch viservaring heeft in die omgeving mag dat ook melden, gaarg zelfs!

    Bijvoorbaat dank!

    Der Rudi
    Het is vlees noch vis..

    http://robmeijermodelbouw.nl
  • CARPER
    Newbie
    • 16-06-2006
    • 1

    #2
    Ik zelf was ook op de visma
    Het gesprek wat ik heb gehad met die meneer stond gelijk aan wat ik zag toen ik aan kwam
    Prachtig middeleeuwse toren in een mooie omgeving
    ik ben er afgelopen maand geweest en heb het zeer naar mijn zin gehad (zelfs mijn vriendin)

    Weekendje geweest ( weer was minder )
    Maar de omgeving en het meer was super

    De appartementen waren geweldig
    Compleet in gericht
    Zat zelf in appartement 2
    2 slaap kamers en keuken
    Maar ga zeker volgende keer in appartement 3
    Heeft bubbelbad & sauna

    Het meer heeft een grote bezetting carpers

    Mensen zelf zijn zeer gast vriendelijk en ik ga volgend jaar zeker weer.

    Prijs / kwaliteit = super, 190 euro voor een weekend.

    aanrader

    [Gewijzigd door CARPER op 06-16-06 at 04:28 PM]


    [Gewijzigd door CARPER op 06-16-06 at 04:30 PM]
    Groetjes Frederik

    http://fredenliske.blogspot.com
    http://users.pandora.be/desportvissers

    Reageer

    • marvon
      Newbie
      • 16-06-2006
      • 7

      #3
      Hallo heren,

      waarschijnlijk heb je de folder van www.chateaudebarbencon.com van mij gekregen.
      Ik stond daar namelijk 4 dagen in de Ahoy.
      Het karper bestand is erg groot naar schatting 200 tot 400 karpers waaronder veel spiegels, schub en graskarpers. De grootste die ik zelf gevangen heb zien worden in Augustus vorig jaar is een schub van 17,8 kilootjes. Op dit moment (20 juni begonnen) is de paaitijd , beetje later dan normaal , maar de winter heeft hier erg lang geduurd. er is natuurlijk ook witvis, snoek en snoekbaars.
      We hopen op een artikel in het blad beet , de heren zijn dit jaar al langsgeweest.
      Op onze site is er ook een forum , ben er net mee begonnen en daar kan je onder andere vinden : reacties in ons gatsenboek , verhalen van onze gasten , foto`s van de appartementen en een vragen hoek , waar je elke (vis,meer, appartement) vraag kan stellen.
      Als je vragen heb kun je ze ook hier stellen , ik zal het proberen bij te houden.

      Met vriendelijke groet,

      Marvon van Rijk
      het leukste (vis)weekendje weg voor het hele gezin www.chateaudebarbencon.com

      Check ook ons nieuwe forum.

      Reageer

      • Rutger
        Kurk op karper
        • 10-04-2005
        • 188
        • Ossendrecht

        #4
        Beste Marvon,

        Ik heb samen met een maat een lang weekend geboekt in chateau de barbencon, van 19 Augustus tot en met 21 Augustus. Ik heb nog eens wat meer rondgekeken op het forum en het ziet er alleem strak uit, ik heb er dan ook heel veel zin in! Maar zoals ik meende te lezen is het dus het verstandigste om met pop ups te vissen? Slaan aasvormen als maïs en maden ook aan of kan ik die beter gewoon thuis laten liggen ? ik vroeg me nog wel af of het gebruik van een voerboot is toegestaan om de moeilijke plekken te kunnen bereiken..

        Bijvoorbaat dank!

        Der Rudi
        Het is vlees noch vis..

        http://robmeijermodelbouw.nl

        Reageer

        • marvon
          Newbie
          • 16-06-2006
          • 7

          #5
          he die Rudi,

          jep , voerbootje is bij normaal gebruik toegestaan.
          Ook met maden en mais mag natuurlijk gevist worden. De locale visclub (met lange stokken) vist meerendeels met dit aas. Ze hebben dan aan de lange stok een soort elastiek zitten voor het geval dat ze een karper aan de haak slaan. Rond het meer zit vaak 1 tot 2 meter uit de kant een harde bodem en dat zijn toch wel de leukere plekken.

          De paaitijd is hier wat later begonnen dan normaal, er stond in de 1ste week van maart nog ijs op het meer.
          Dat is nu afgelopen , ik heb vandaag weer een hoop gesnoeid en onderhoud gepleegt en ga denk ik vanavond ook maar een eens hengeltje uitgooien , misschien wel 3 zelfs

          Tot de 19 de

          Marvon

          Als je meer vragen heb.......
          het leukste (vis)weekendje weg voor het hele gezin www.chateaudebarbencon.com

          Check ook ons nieuwe forum.

          Reageer

          • Rutger
            Kurk op karper
            • 10-04-2005
            • 188
            • Ossendrecht

            #6
            Ha die Marvon

            Het visweekend zit eraan te komen, ik heb dr echt superveel zin in, vooral na het bekijken van het forum op je site Ik heb nog wel wat vragen voordat ik hals over kop van allerlei dingen vergeet.

            Dat topic van 119 runs 92 vangsten is echt schitterend, mag ik vragen wat jou exacte manier van vissen is? zoals hoe zwaar vis je daar dan en wat voor aas prefereer je, ik neem aan een soort van wonderboillies

            Ow nog een vraag, best wel belangrijk eigenlijk, vanaf hoe laat zijn we welkom vrijdag? Ik hoop niet te laat, ik zit er het liefst al de godganse dag natuurlijk haha.

            En m'n voorlopig laatste vraag is of je misschien enig idee hebt wat voor weer er aan zit te komen komend weekend?

            Goed volgens mij heb ik alles en anders post ik nog wel ff wat vragen!

            Laterz
            Rutger
            Het is vlees noch vis..

            http://robmeijermodelbouw.nl

            Reageer

            • marvon
              Newbie
              • 16-06-2006
              • 7

              #7
              he hallo

              Rutger ,

              hebbie nog wat gevangen?

              Ik was op lowlands sorry daarvoor, ben toch erg benieuwd of je wat gevangen heb..

              Marvon

              Ik hoorde van mn moeder dat er een vis van 43 pond was gevangen?
              was jij dat?
              het leukste (vis)weekendje weg voor het hele gezin www.chateaudebarbencon.com

              Check ook ons nieuwe forum.

              Reageer

              • Rutger
                Kurk op karper
                • 10-04-2005
                • 188
                • Ossendrecht

                #8
                Haha nee dat was ik helaas niet Marvon!

                Ik heb wel met die kerel zitten praten die hem gevangen heeft, en toch blijf ik erbij dat ik die weegschaal zelf heb moeten aflezen om hem te geloven haha nee het zal wel hoor.

                Maar goed ondanks we geen 43 ponder hadden, hadden we wel meerdere 20 ponders en nog een aantal net wat lichtere knapen. En natuurlijk 1 brasem haha, hoort erbij. Maare zo goed als alles gevangen op de tijgernoten die je ouders verkochten. Die trouwens echt superaardig waren, hele sociale mensen en ik wens ze dan ook heel veel succes met het runnen EN met het verbouwen van het kasteel waar toch ook nog heel veel werk in zal gaan zitten, maar met de instelling van je pa komt ie er wel We komen in ieder geval terug, waarschijnlijk van het voorjaar, vlak voor of vlak na de paai maar dat zien we wel als we ongeveer weten wanneer ze gaan paaien. Terugkomen doen we zeker, en dan in het 2e appartement, want dat bubbelbad zag er toch wel erg aantrekkelijk uit.

                En voor de vissen hoeven we het ook niet te laten natuurlijk, we hebben er niet superveel uitgesleept, ik 8 en mn maat 7 op 3 dagen, maar das toch redelijk heb ik het idee! Dat mn voerboot nog niet helemaal af was voor dit weekend was wel balen, dit noodzaakte ons om aan de andere kant van het eiland te gaan zitten en te hopen dat onze werpkunsten de lijn ervan weerhield de bomen van het eiland in te zeilen. Dat er vaker mensen zaten te vissen op die stekjes was wel duidelijk aangezien we de ene complete onderlijn na de andere binnen dregde.

                Regen hebben we ook gehad, maar dat kon de pret niet drukken. ik zal in de volgende mail even een foto stoppen die laat zien hoe het met bakken uit de lucht kwam vallen. Op een gegeven moment was het zo erg dat we maar zijn gaan schuilen bij zo een vakantiehuisje dat achter ons tegen de gevel stond, gelukkig gaf het overstek van het dak de nodige bescherming tegen de regen en onweer Wel grappig dat we toch een aantal vette runs hebben gehad in dat takkeweer. We voerde nog de discussie over vangst gedurende een regenbui. Ik sloot af met de zin: "Als ik beet heb in die regenbui dan freet ik mn pet op..." Gelukkig hadden we nog mayonaise over want ik had het nauwelijks gezegd of de pieper werd gek haha. Geweldig dus.

                De laatste dag was het maar somber weer, en wegens een zeer lichte verslaping was onze stek waar we de andere dagen hadden gezeten reeds bezet, dat was balen natuurlijk. Die voerstekjes voor niks volgepleurt met tijgernoten, die gast bleek met wat anders als aas te vissen en ving dan ook vrij weinig aangezien de karpers nu gewent waren aan de nootjes maar goed. Een andere stek dus, aan de overkant van het meer, aan de kant van het sluisje en dan zoveel mogelijk tegen het eiland aan vissen. Genietend van de omgeving, de motregen, de pelpinda's en een halve fles melk die op moest zat ik op mn stoeltje. en daar ging mn pieper weer, stoel omver nootjes over de grond fles melk onderste boven en hangen! dat was nog ene mooie aflsuiter, een prachtige 20 ponds spiegel. Ik had mn haak op precies dezelfde plek geworpen maar verwachte niks meer, we hadden ook niet zo lang meer voordat we moesten pakken om te vertrekken. Dus weer aan de pelpinda's, maar niet zo lang want weer ging dezelfde pieper af, en terwijl deze 20 ponder steeds matter werd hoorde we de pieper van Ron afgaan, vol verbazing wankelt hij naar zn pieper die op hield met piepen maar de swinger tikte nog steeds tegen de hengel aan, hangen dus! en jawel ook een 20 ponder voor Ron. Als afsluiting dus een dubbele beet, hoeveel mooier kun je zo'n visweekend afsluiten? ook hiervan zal ik een foto plaatsen.

                Jah goed de foto's komen er dus aan, ik ga eerst even kijken hoe ik dat allemaal moet fixen haha maar die staan er vandaag of morgen ook op!

                De groeten aan je ouders!
                Rutger
                Het is vlees noch vis..

                http://robmeijermodelbouw.nl

                Reageer

                • Rutger
                  Kurk op karper
                  • 10-04-2005
                  • 188
                  • Ossendrecht

                  #9
                  Hier zijn de foto's! Ik heb zomaar een graai gedaan uit het album.



















                  Ik zal ze ook nog op jullie eigen forum zetten, das misschien wel een goed idee.

                  Tot volgend jaar!
                  groeten
                  Rutger Meijer
                  Het is vlees noch vis..

                  http://robmeijermodelbouw.nl

                  Reageer

                  • marvon
                    Newbie
                    • 16-06-2006
                    • 7

                    #10
                    goed bezig Rutger.

                    klinkt goed allemaal, het is inderdaad erg leuk vissen in het meer in Belgie.
                    Toch jammer dat ik er niet bij was (was op lowlands) anders had ik ook ff een hengeltje uitgegooit.
                    Maar er is altijd een volgende keer!
                    De verbouwing gaat langzaam (met dit weer) maar we zijn op de goeie weg.
                    Ik hoop dat je op mijn forum ook ff een accountje aanmaakt en je coole verhaal neerzet. Als dat anders niet lukt mail mij maar ff en dan plaats ik het wel (barbencon@gmail.com)

                    Marvon
                    het leukste (vis)weekendje weg voor het hele gezin www.chateaudebarbencon.com

                    Check ook ons nieuwe forum.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎